Terminator + data = kortvarigt äktenskap?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strömstad
Registrerad
Dec 2008

Terminator + data = kortvarigt äktenskap?

Tja.

Skaffade mig för ett par dagar sen Terminator Salvation. Men efter att ha installerat och startat campagnen så laggar/fryser fast/cpar spelet, det går inte tabbar ur och se om något har hänt, går heller inte control alt delete, ofta så blir massa pixlar svarta på skärmen i samband med det, eller så får jag fram grön ruta, detta händer när man spelar multiplayer också.

Någon som har något tips? eller har jag helt enkelt blivit lurad?

ATI Sapphire HD4870

Core 2 Duo 3.16 GB

Gigabyte EP35C-DS3R

Corsair 4 GB ram

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

"lurad"? Har du köpt spelet borde det fungera som det är tänkt....annars kan du ju vända dig till deras egen support....du lär få mer/bättre hjälp där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2008

datorn som flaskar ju...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strömstad
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
datorn som flaskar ju...

tror du att datan inte orkar? eller vad menas med flaskar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Mar 2008

Hej,

Jag har samma problem. Köpte Terminator Salv på Webbhallen. Installerade på Vista med ett 4870 kort - kan ibland se introt och spela i 5 sekunder, sen dumpar burken. Andra spel funkar finfint.

Finns ingen patch o supporten svarar inte.

På deras crappy forum är det fler med samma problem, men inga svar från support.

http://terminatorsalvationthegame.com/forum/

Må oseriösa speltillverkare för evigt brinna i skärselden

// Lazze

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005

för det första det heter DATORN och inte DATAN! sen kan jag säga att du missar inget. spelet var så grymt buggigt och dåligt gjort så det var inte sant.

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strömstad
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
för det första det heter DATORN och inte DATAN! sen kan jag säga att du missar inget. spelet var så grymt buggigt och dåligt gjort så det var inte sant.

jaja, datorn. det ser dåligt ut med patchar, blir att lämna tillbaka, eller försöka iaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Det jag hört är att det är någon bugg på dom första sålda salvation-spelen som gör att man inte kan spela spelet, det ska fixas/är fixat på dom nya dvdskivorna...
Har ingen källa det är bara något jag hört så det kanske inte stämmer alls..

Hej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf

Hehe skönt att höra att det inte bara är jag som totalt lackar ur på folk som säger data när de menar dator.

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Apr 2005

inte lätt att försöka lämna tbx ett öppnat spel o få pengarna tbx! pga att de använder sig av cdkey?

http://www.flickr.com/photos/49052986@N04/
Canon Eos 450D medföljande objektiv.
I7 930 @ 4ghz - P6T deluxe V2 - 6gb 1600mhz - ATI 5850 Crossfire - intel x25-m 80gb G2.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1167243.png[/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
inte lätt att försöka lämna tbx ett öppnat spel o få pengarna tbx! pga att de använder sig av cdkey?

Tja, men spelet har ju uppenbart tillverkningsfel, så han borde iaf. få byta mot en ny som funkar, till det funkar! (Eller tills de ger upp. )

Bureaucracy expands to meet the needs of the expanding bureaucracy. - Oscar Wilde
If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it." - Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strömstad
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Tja, men spelet har ju uppenbart tillverkningsfel, så han borde iaf. få byta mot en ny som funkar, till det funkar! (Eller tills de ger upp. )

Så borde det ju fungera tycker man, vi köper ju inte spelen bara för att titta på dom fina bilderna i manualen. Vad har hänt med Grin? har dom sparkat alla på supporten eller vad har hänt? haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax

snarare som så att han borde få en ny skiva bara då cd-nyckeln är det nog inget fel på och det är den som skulle kunna göra att dom inte kan byta ut spelet då han kan ha kopierat nyckeln å har den på ett papper hemma..

here we go!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strömstad
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
snarare som så att han borde få en ny skiva bara då cd-nyckeln är det nog inget fel på och det är den som skulle kunna göra att dom inte kan byta ut spelet då han kan ha kopierat nyckeln å har den på ett papper hemma..

Yes. en elfsborgare! fan så nice

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Sep 2004

Enligt vad jag hört så gick ju spelet igenom deras interna testning redan på första försöket, så då ströps (är det EA som släppt det?) budgeten för vidare testning... kan man ju tycka suger rätt hårt, med tanke på att de hade fått mer pengar att optimera för om det inte hade klarat testet

Trädvy Permalänk
Medlem.
Plats
Söderhamn
Registrerad
Okt 2006

Core 2 Duo 3.16 GB WTF ? 3.16 GB .

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Prie
Core 2 Duo 3.16 GB WTF ? 3.16 GB .

Klarar du att tänka bättre än en 5åring så fattar du att han menar Ghz.