Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joejjeman
Nån som vet om man kan få ner google maps på sdkortet? tycker det tar tid spom fan när det ska laddas via nätet.. o det känns ju sådär o använda gpsen om den ska ladda kartor slött samtidigt

http://lmgtfy.com/?q=google+maps+android
Översta länken.

Permalänk
Avstängd

öh? ja själva google maps programmet ja... men jag har max 500mb / månad på mitt abonnemang så om den ska ladda kartor hela tiden e det ju snart slut bara man använder gpsen... vill ha ner kartor på minneskortet så man kan använda den som en vanlig gps

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
http://lmgtfy.com/?q=google+maps+android
Översta länken.

Haha, sjukt nice sida! Dock tror jag inte det var det han menade, snarare om allt kart-material kunde sparas ner i telefonen. Vad jag vet så går inte det för Google Maps, men annars så har du ju AndNav2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Haha, sjukt nice sida! Dock tror jag inte det var det han menade, snarare om allt kart-material kunde sparas ner i telefonen. Vad jag vet så går inte det för Google Maps, men annars så har du ju AndNav2.

Ah okey my bad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
http://lmgtfy.com/?q=google+maps+android
Översta länken.

Det var ju inte svaret på hans fråga?
Google Maps finns förinstallerat. Han vill spara ner kartorna på minneskortet för att snabba upp det.
Så om man absolut måste vara spydig i sitt svar så vore detta ett bättre länktips:
http://lmgtfy.com/?q=android+google+maps+offline+maps

Åter till topic:
Så vitt jag vet så finns det ingen lösning för det i dagsläget.
Vad man kan göra är att köpa CoPilot från Market (kräver root) så får man en fullgod navigeringsmjukvara med offline-kartor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Det var ju inte svaret på hans fråga?

Nej det va inte meningen att vara spydig. Jag tyckte bara den länken va rätt rolig. Men det va ju faktiskt visst svaret på hans fråga, även om det inte va det svaret han ville ha. Nog om OT, jag ska lämna er i fred. peace

Permalänk
Medlem

Ok boys. Har chansen att sälja min Touchwiz och jag funderar på denna mobil, men vet ni när nästa HTC Androidmobil släpps i Sverige?

För om jag köper den här nu och sen efter ett litet tag kommer en ny HTC med Android kommer jag vilja ha den istället, och jag tycker sånt är jobbigt

Uppskattar snabba svar

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
http://lmgtfy.com/?q=google+maps+android
Översta länken.

Men ditt nöt... han undrade om det går att tanka ner kartorna direkt till sd-lortet så att Google Maps inte behöver ut på nätet för att dra in nya kartor. Han frågade inte om klienten (den fijnns som standard gör HTC Hero).

Mig vetligt så går inte detta. Inte under klienten för WinMo heller. Jag tror inte det går under någon Google Maps klient. Har en känsla av att det har att göra med licensrättigheter (TeleAtlas äger kartmaterialet)

Permalänk

Någon som vet när/om man får tillgång till betalapps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Men ditt nöt... han undrade om det går att tanka ner kartorna direkt till sd-lortet så att Google Maps inte behöver ut på nätet för att dra in nya kartor. Han frågade inte om klienten (den fijnns som standard gör HTC Hero).

Mig vetligt så går inte detta. Inte under klienten för WinMo heller. Jag tror inte det går under någon Google Maps klient. Har en känsla av att det har att göra med licensrättigheter (TeleAtlas äger kartmaterialet)

Hej eko. Undra och fråga är en två olika saker. Okej han undrade kanske det ja. Ja, jag är en nöt som inte förstod vad han menade, det kan jag hålla med om. Men han frågade fortfarande om man kunde få ner Google maps på SD kortet och jag gav han länken.

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en brun Hero från noyes. Gått och suktat i en vecka nu, men nu tog köplusten över. Får se hur det känns när man väl fått den!

Permalänk

Har en fråga angående abonnemang osv till htc hero. Hört att man måste ha 3g uppkoppling typ jämt för att utnyttja hela mobilens kapacitet.

Någon som vet ngt bra abbonemang som möjliggör billig surf i mobilen till inte ett allt för hög månadskostnad? (mobilen får gärna ingå i priset , ca 300-500 kr månaden max)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Har en fråga angående abonnemang osv till htc hero. Hört att man måste ha 3g uppkoppling typ jämt för att utnyttja hela mobilens kapacitet.

Någon som vet ngt bra abbonemang som möjliggör billig surf i mobilen till inte ett allt för hög månadskostnad? (mobilen får gärna ingå i priset , ca 300-500 kr månaden max)

Själv är jag en Telia-typ, håller man på och vandrar ute i skog & fjäll, då är Telia det enda som funkar. Så jag skulle nog rekommendera det här isf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Har en fråga angående abonnemang osv till htc hero. Hört att man måste ha 3g uppkoppling typ jämt för att utnyttja hela mobilens kapacitet.

Någon som vet ngt bra abbonemang som möjliggör billig surf i mobilen till inte ett allt för hög månadskostnad? (mobilen får gärna ingå i priset , ca 300-500 kr månaden max)

tele2 har:

comviq snackis (bindningstid 2 år)
200 i månaden för mobilen
sen lägger du till surf mini (200 mb i månaden för 39:-)

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk

Jag kör på telia mobil max 25 49:-/månad och Mobilsurf alltid 500mb/månad 69:-/månad och så köpte jag mobilen löst.

Permalänk
Medlem

Jag beställde min från Telia.
200 kr i månaden för mobilen
29 kr månaden Telia Prata På
69 kr månaden för mobil surf 500mb då.

Har gått 9 dagar sedan jag skickade in avtalet men ingen mobil än =/, börjar bli jobbigt att vänta.

Permalänk
Medlem

Kan ju berätta vad jag har också Telia Bingo 99:-/månad som jag även får ringa för, är en gammal abonnemangstyp som inte går att få längre. Sen har jag lagt på Mobilsurf alltid, 500mb/månad 69:-/månad.

Jag har väll haft det så här i 2,5 veckor och har gjort av med 173mb. Och då har jag ändå använt telefonen ganska mycket enligt mig.

Permalänk
Medlem

Föresten, kanske skulle ge varandra tips på vilka dom fetaste appsen är?

Kan bidra med:
1. Barcode Scanner - För att scanna sträckoder (både 1D och 2D), som t ex den längst upp till vänster på sidan för appen.
2. My Tracks - Samla in stats under joggingrundan/vandringen, sedan kan man ladda upp sin GPX-fil t ex här (kolla in sample reports).
3. GPS Status - Kolla hur många satelliter du har kontakt med, korrekthet, höjd m.m.
4. handyCalc - avancerad miniräknare.
5. GeoBeagle - för Geocaching.
6. SpeedTest - som tptest fast för mobilen Och jag blev förvånad över hur bra hastigheter det ändå var 2,6Mbits/s ner och 0,33MBits/s upp med några få staplar på EDGE i lägenheten!

Permalänk

Har hört att tele2s 3g nät fungerar väldigt dåligt. Iaf där jag bor, blev tom rekommenderad att inte välja tele2 i deras egna butik när jag sa att ja ville mestadels surfa på mobilen:) Lite komiskt men ja det är sant:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Har hört att tele2s 3g nät fungerar väldigt dåligt. Iaf där jag bor, blev tom rekommenderad att inte välja tele2 i deras egna butik när jag sa att ja ville mestadels surfa på mobilen:) Lite komiskt men ja det är sant:)

Haha, och då bor du ju t o m i hufvudstaden! Eller bor du utanför?

Permalänk
Medlem

Avtive sync till Hero.

Hej hej.
En fråga till er som verkar kunniga.
Är så att jag har skaffat mig en HTC Hero.

Fick sen höra att man ska kunna synka den mot sin outlook mail.
Men är ett litet krux, företaget jag jobbar åt använder active sync för att synka mellan dator och mobil telefon.

Så funkar inte för mig om man inte kan få in Active sync på telefonen, kan man det på något sett?

Prövade att instalera HTC sync som ligger på telefonen, på datan.
Då kan jag synka, kontakter och kalendern från min outlook, men inte mail.

finns det nått sätt att lösa detta? Pratade med it avdelningen och det enda dom sa var att jag behövde Active sync på telefonen.

Tacksam för svar.

Mike

Permalänk
Medlem

Re: Avtive sync till Hero.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metuch
Hej hej.
En fråga till er som verkar kunniga.
Är så att jag har skaffat mig en HTC Hero.

Fick sen höra att man ska kunna synka den mot sin outlook mail.
Men är ett litet krux, företaget jag jobbar åt använder active sync för att synka mellan dator och mobil telefon.

Så funkar inte för mig om man inte kan få in Active sync på telefonen, kan man det på något sett?

Prövade att instalera HTC sync som ligger på telefonen, på datan.
Då kan jag synka, kontakter och kalendern från min outlook, men inte mail.

finns det nått sätt att lösa detta? Pratade med it avdelningen och det enda dom sa var att jag behövde Active sync på telefonen.

Tacksam för svar.

Mike

Hmm, nu har jag inte använt Windows på år och dar, men antagligen så har företaget en Exchange-server, som du borde kunna synca mot. Kolla under menu -> Settings -> Data synchronization -> Exchange ActiveSync. Om du inte kan dina inställningar, så kolla vad du har för inställningar i Outlook på din jobb-dator, eller fråga IT-avdelningen. På detta sättet syncar du via telefonnätet/wifi direkt mot "källan".

Ett annat alternativ är att använda HTC Sync. Med denna metoden syncar du via USB-kabel(/Bluetooth?) mot Outlook, vilket ger ett extra steg i mitten, det funkar antagligen lika bra, men det är nog smidigare med det första allternativet.

Edit: Välkommen till Sweclockers föresten!

Permalänk
Medlem

Är det värt att satsa på en HTC Hero nu när Android inte är fullt utvecklat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Är det värt att satsa på en HTC Hero nu när Android inte är fullt utvecklat?

Inte fullt utvecklat? Eftersom det är i version 1.5 så har det ingen "utvecklingsstatus" längre. Och om du menar att det kommer komma nya versioner, så gör det det med all annan mjukvara också. "Ska jag köpa Windows 7? För det kommer ju nya versioner sen igen." Om du förstår vad jag menar.

Själv är jag kär i min Hero, så frågar du mig så säger jag: köp!

Permalänk

Jag väntar på nyare telefonmodeller som är mer anpassade för Android än vad dom är nu, pratar om hastighet osv.

Permalänk

hehe köpte en hero idag med TELE2 får hoppas att internet funkar bra:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om den här forumposten för de Hero-ägare som sitter på Mac. För min del så var det doubleTwist (som DVD Jon har varit med å utvecklat!), för att få över musiken till min Hero, som var det viktigaste tipset i posten.

Permalänk
Medlem

Är också i valet och kvalet men mest inne på en Hero då den är snyggare än iPhone och är så starkt kopplad till Google. Skulle dock vilja veta om någon fått bekräftat när vi svenskar släpps i att köpa program? Hänger det också ihop med den här september-uppdateringen det snackas om, eller Android-uppdateringen det också snackats om men jag inte vet när den är tänkt att komma?

Permalänk
Medlem

September uppdateringen finns redan att få tag i inofficiellt men den gör inte betal apps tillängliga, dock finns det sätt att komma åt betal apps väldigt enkelt genom att fejka din operatör så market tror du är från ett annat land.

Om du officiellt ska komma åt betal apps får du nog vänta ett tag.

Jag rekommenderar dock Heron starkt. Det är en sån jävla bra produkt och med den senaste uppdateringen är allt lagg borta också, jag har inte heller stött på någon app som jag har velat köpt. Utbudet för gratis apps är stort och riktigt bra!

Permalänk

Har själv kollat runt lite, ser ut som att ett abonnemang är näst intill ett måste? Vilka rekommenderar ni? Såg att den kunde dra upp emot 500MB per månad, +- vad man använder den till. Såg att det fanns lite olika att välja mellan hos Katsching som är en av de affärer jag kollat in.

Någonting man verkligen ska undvika? Skillnad beroende på om man bor i norr, vilket jag gör(norrlands inland) osv?

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.