Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Det är både sant och falskt. Ja, HTC får uppdateringarna direkt av Google, men nej, Google kan inte skicka ut uppdateringar till Hero-användare eftersom Google inte har tillgång till Hero-koden. Hur skall Google kunna uppdatera något som HTC äger? Möjligen kan Google skicka ut säkerhetspatchar, sådant som är generellt för alla androidlurar, men allt det som HTC har varit och pillat på (och det är MYCKET i Hero) kan inte Google uppdatera.

Då är ju bara frågan vilka som är bäst med patchar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Det är både sant och falskt. Ja, HTC får uppdateringarna direkt av Google, men nej, Google kan inte skicka ut uppdateringar till Hero-användare eftersom Google inte har tillgång till Hero-koden. Hur skall Google kunna uppdatera något som HTC äger? Möjligen kan Google skicka ut säkerhetspatchar, sådant som är generellt för alla androidlurar, men allt det som HTC har varit och pillat på (och det är MYCKET i Hero) kan inte Google uppdatera.

Nä det är klart att Google inte kan uppdatera HTCs kod men det är ju inte det diskussionen handlar om. Det är om en Hero användare måste vänta längre på en Android uppdateringen än en Googlebrandad Magic användare och det behöver hon inte. Googles uppdateringar pushas till alla samtidigt. Däremot så kommer uppdateringar till Sense UI (heter det så?) från HTC och det har väl ingen ifrågasatt.

Enda gången Sense UI påverkas av en Android uppdatering är om APIer ändras, men om APIer ändras (vilket de inte ska göra) så kan du vara säker på att Google talar om detta för HTC långt i förväg så satt de hinner uppdatera Sense UI innan Google uppdateringen kommer.
Men om APIer ändras så är det ju inte bara Sense UI som riskerar att sluta fungera, det gäller _alla_ tredjepartsprogram.

Best regards
Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knightmare
Nä det är klart att Google inte kan uppdatera HTCs kod men det är ju inte det diskussionen handlar om. Det är om en Hero användare måste vänta längre på en Android uppdateringen än en Googlebrandad Magic användare och det behöver hon inte. Googles uppdateringar pushas till alla samtidigt. Däremot så kommer uppdateringar till Sense UI (heter det så?) från HTC och det har väl ingen ifrågasatt.

Enda gången Sense UI påverkas av en Android uppdatering är om APIer ändras, men om APIer ändras (vilket de inte ska göra) så kan du vara säker på att Google talar om detta för HTC långt i förväg så satt de hinner uppdatera Sense UI innan Google uppdateringen kommer.
Men om APIer ändras så är det ju inte bara Sense UI som riskerar att sluta fungera, det gäller _alla_ tredjepartsprogram.

Best regards
Knight

Det handlar nog visst om att HTC:s kunder kan få vänta längre. När Google släpper stora uppdateringar, som 1.6 eller 2.0, så har sannolikt såpass mycket ändrats att HTC måste anpassa Sense efter detta (eller gå miste om nytillkommen funktionalitet i sitt skal) så jag tror visst det kommer handla om fördröjningar. Jag tror inte heller att HTC kommer bemöda sig med Hero efter x antal uppdateringar, då de hellre fokuserar på nyare telefoner.

Man kan ju av naturliga skäl inte installera en vaniljandroid-ROM på en Hero, så ROM:en måste rimligen komma från HTC. Kommer de, Google och HTC, synka releasen av sina ROM-filer så att det sker precis samtidigt? Min gissning är nej - vanilj kommer först, sedan de modifierade varianterna x tid senare.

Förhoppningsvis har du rätt dock, att det inte ens kommer vara en dags fördröjning mellan vanilj-releaser av nya androidversioner och HTC:s blingade Sense, men jag är ärligen ganska skeptisk. I just den här diskussionen hoppas jag verkligen att jag har fel då det gynnar alla om så är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Det handlar nog visst om att HTC:s kunder kan få vänta längre. När Google släpper stora uppdateringar, som 1.6 eller 2.0, så har sannolikt såpass mycket ändrats att HTC måste anpassa Sense efter detta (eller gå miste om nytillkommen funktionalitet i sitt skal) så jag tror visst det kommer handla om fördröjningar. Jag tror inte heller att HTC kommer bemöda sig med Hero efter x antal uppdateringar, då de hellre fokuserar på nyare telefoner.

Man kan ju av naturliga skäl inte installera en vaniljandroid-ROM på en Hero, så ROM:en måste rimligen komma från HTC. Kommer de, Google och HTC, synka releasen av sina ROM-filer så att det sker precis samtidigt? Min gissning är nej - vanilj kommer först, sedan de modifierade varianterna x tid senare.

Förhoppningsvis har du rätt dock, att det inte ens kommer vara en dags fördröjning mellan vanilj-releaser av nya androidversioner och HTC:s blingade Sense, men jag är ärligen ganska skeptisk. I just den här diskussionen hoppas jag verkligen att jag har fel då det gynnar alla om så är fallet.

Du har nog helt rätt, dock tror/hoppas jag vi får uppdateringar ett tag, då sense verkar bli htc's gui of choice så kommer det nog att uppdateras lite längre än vanligt

Permalänk

Hur fungerar det med upplåsning av HTC Hero om den är låst till Telia till exempel? Är detta möjligt idag?

Finns Heron på svenska än?

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Hur fungerar det med upplåsning av HTC Hero om den är låst till Telia till exempel? Är detta möjligt idag?

Finns Heron på svenska än?

Mvh

Har ingen aning vad som gäller angående upplåsning. Men Hero finns inte på svenska än utan det enda som finns är en svensk ordlista samt möjligheten att skriva ÅÄÖ. Även fast jag ej hört något så skulle jag kunna tänka mig att Android 2.0 även kommer ge stöd för svenska.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Har ingen aning vad som gäller angående upplåsning. Men Hero finns inte på svenska än utan det enda som finns är en svensk ordlista samt möjligheten att skriva ÅÄÖ. Även fast jag ej hört något så skulle jag kunna tänka mig att Android 2.0 även kommer ge stöd för svenska.

Okej tack.

Frågan är bara hur lång tid det kommer att ta innan 2.0'an kommer ut. :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det har ryktats om fler språk i Donut (ej 2.0) som ryktas komma i början av hösten...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Ha 10 program igång på iphone och återkom med intryck om snabbhet...

http://www.youtube.com/watch?v=VZrVXS45kns

Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Uhm. Det går väl inte att ha 10 program igång samtidigt på en iPhone?
Det är väl bara ett fåtal program som fungerar i bakgrunden, eller har jag förstått det hela fel?

Fungerar utmärkt att multitaska med iPhone.

Gör en Jailbreak och tanka ned backgrounder och sedan kan du multitaska alla applikationer och yes, fortfarande snabbare än HTC Hero. There you go.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Fungerar utmärkt att multitaska med iPhone.

Gör en Jailbreak och tanka ned backgrounder och sedan kan du multitaska alla applikationer och yes, fortfarande snabbare än HTC Hero. There you go.

Inte dom jag sett ialla fall.
Och som sagt: kom igen när du testat en Hero på riktigt istället.
Fast du är ju en Iphonfanboy som darrar nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Inte dom jag sett ialla fall.
Och som sagt: kom igen när du testat en Hero på riktigt istället.
Fast du är ju en Iphonfanboy som darrar nu

Vad menar du med på riktigt?

Har inte ens iPhone i handen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Inte dom jag sett ialla fall.
Och som sagt: kom igen när du testat en Hero på riktigt istället.
Fast du är ju en Iphonfanboy som darrar nu

har du en iphone eller har haft en? o du ska väll inte dra upp det där skitsnacket me fanboy hit eller dit. du beter dig ju exakt likadant som det du kallar fanboy, bara omvänt. är redigt trött på tjat om fanboy, löjligt ord, löjligt uttryck som alltid kommer fram när man inte kan hålla det på en rimlig nivå.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Håller med Jens där.

Jag tycker också om Iphone och den verkar grym fast jag valde Hero av ett par anledningar.

1. Alla har inte en sån. Seriöst alla har en Iphone nuförtiden. Hatar det lika mycket som att gå runt i en tröja som alla har.

2. Den är billigare

3. De verkar vara ganska snarlika och båda telefoner verkar nästan vara lika bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har du en iphone eller har haft en? o du ska väll inte dra upp det där skitsnacket me fanboy hit eller dit. du beter dig ju exakt likadant som det du kallar fanboy, bara omvänt. är redigt trött på tjat om fanboy, löjligt ord, löjligt uttryck som alltid kommer fram när man inte kan hålla det på en rimlig nivå.

Killen ifråga tror ju att alla i hela världen ska tycka att Hero är seg som sirap. Och matar ut sitt mantra dagarna i ända. Så ta med honom in i iphonetråden och ha det bra tillsammans så kan det kanske bli nått matnyttigt här med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Killen ifråga tror ju att alla i hela världen ska tycka att Hero är seg som sirap. Och matar ut sitt mantra dagarna i ända. Så ta med honom in i iphonetråden och ha det bra tillsammans så kan det kanske bli nått matnyttigt här med.

Återigen så har jag aldrig påstått eller tror att alla tycker den är seg. Jag tycker den är seg. Sedan tycker jag det är ett mysterium att andra i tråden tycker den är snabb. Men det är bra för de personerna. Jag önskade också att jag tyckte den var snabb, då hade jag inte behövt lägga ut några tusen extra. Jag vill ha en kvick mobil.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det här är en lite konstig jämförelse mellan hero och iphone. Iphone består ju bara av en massa genvägar och kör sedan bara en applikation i taget (om man skall hårddra det). Android och särskilt hero med sense kör ju widgets som uppdateras när du bläddrar mellan de olika "skärmarna".

Så visst iphone är säkert mycket snabbare i menyer och så, men du offrar ju alla widgets och multitasking, det som gör android bättre på att kommunicera än iphone.

Men jag tror inte det är många som kallar hero för "seg". Så tipset blir väl som alltid, testa telefonen innan köp och fundera igenom vad du vill att telefonen skall kunna göra. Det handlar ju i vilket fall om 5000+ kronor som telefonen kostar.

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Återigen så har jag aldrig påstått eller tror att alla tycker den är seg. Jag tycker den är seg. Sedan tycker jag det är ett mysterium att andra i tråden tycker den är snabb. Men det är bra för de personerna. Jag önskade också att jag tyckte den var snabb, då hade jag inte behövt lägga ut några tusen extra. Jag vill ha en kvick mobil.

Men du tjatar väldigt mycket om att Hero är seg och hackar. Vi har förstått det vid det här läget och du tillför ingenting nytt med ditt ältande.
Vi vet vad du tycker!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

HTC Hero verkar vara en trevlig mobil men är det någon som vet något om uppföljaren, eller det kanske inte finns någon information om detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Men du tjatar väldigt mycket om att Hero är seg och hackar. Vi har förstått det vid det här läget och du tillför ingenting nytt med ditt ältande.
Vi vet vad du tycker!

Det är ju snarare så att jag måste försvara mig eftersom folk påstår något jag inte skriver.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Nog om seghet.
Kan tipsa om att Jabra 3030 funkar kanonbra med Hero. Alla knappar funkar och ljudet är riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Nog om seghet.
Kan tipsa om att Jabra 3030 funkar kanonbra med Hero. Alla knappar funkar och ljudet är riktigt bra.

Lite OT
Någon som vet om det finns en remote liknande Jaba 3030 fast med inbyggd radio? Kanske till och med med sladd istället för bluetooth. Jag undrar detta eftersom HTC Hero dessvärre inte har någon inbyggt radio.

EDIT: Bah, så nära, med ändå inte rätt. http://store.phandroid.com/htc-wired-remote-control-stereo-he...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Killen ifråga tror ju att alla i hela världen ska tycka att Hero är seg som sirap. Och matar ut sitt mantra dagarna i ända. Så ta med honom in i iphonetråden och ha det bra tillsammans så kan det kanske bli nått matnyttigt här med.

killen i fråga har hur många gånger som helst skrivet att "han upplever den som seg och hackig". förstår inte hur du kan ha missat det.

sen så skulle det vara kul o veta om du har en iphone. du klankar ner på honom för att han klagar på en mobil han själv aldrig ägt. samtidigt vill jag minnas att du klankat ner friskt på iphone, o då är ju frågan om du har eller har haft en iphone. annars är ju inte du särskilt mycket bättre.

är bara så urbota trött på denna pajkastning. o det blir inte bättre av att man drar upp fanboy snacket, som brukar komma när man inte har så mycket att komma med. ungefär som att småbarn kallar varandra skälsord när deras argument tar slut så snälla, kan vi sluta me sånt.

HTC Hero är onekligen en mycket fin mobil, men vi kan ju uppleva saker olika.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
killen i fråga har hur många gånger som helst skrivet att "han upplever den som seg och hackig". förstår inte hur du kan ha missat det.

sen så skulle det vara kul o veta om du har en iphone. du klankar ner på honom för att han klagar på en mobil han själv aldrig ägt. samtidigt vill jag minnas att du klankat ner friskt på iphone, o då är ju frågan om du har eller har haft en iphone. annars är ju inte du särskilt mycket bättre.

är bara så urbota trött på denna pajkastning. o det blir inte bättre av att man drar upp fanboy snacket, som brukar komma när man inte har så mycket att komma med. ungefär som att småbarn kallar varandra kälsord när deras argument tar slut så snälla, kan vi sluta me sånt.

Thank you monsieur!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Att ni orkar. Ta ert snack till ot trådar istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Att ni orkar. Ta ert snack till ot trådar istället.

Du med flera som har dragit igång hela grejen så vad dillar du om? Memoryloss or something?

Aja, sorry för off-t.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Att ni orkar. Ta ert snack till ot trådar istället.

nu vare ju du som drog igång det hela genom att inte läsa att han skrev att det var hans personliga åsikt o kallade honom fanboy. du är väldigt duktig på att kasta sten i glashus

jaja, sorry för att jag hakade på ditt OT snack.

kan inte nån som har Hero skriva en liten "review" ?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Och dom 51elva posterna innan som bara var dravel var ok?.
Kan inte ni appleälskare hålla er till Iphonetråden istället? (och, ja, har en iphone med)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Och dom 51elva posterna innan som bara var dravel var ok?.
Kan inte ni appleälskare hålla er till Iphonetråden istället? (och, ja, har en iphone med)

dravel o dravel, han skrev att han upplevde en sak, o ni skrev att det kunde han inte alls ha gjort, för det han upplevde existerar inte.

för det första, jag har varken en hero eller en iphone o kommer heller troligen aldrig skaffa nån av dem. o låt mig tvivla på du har en iphone. sen så ställer jag ju mig frågan varför vi ska lämna denna tråd, när du inte lämnar iphone trådarna med ditt dravel. skillnaden är väll att jag faktiskt är intresserad av Hero, andorid osv. medans du verkar ha väldigt lite intresse i iphone.

återigen, skulle gärna se nån som nu haft sin hero en vecka eller vare är den varit ute, o va de tycker om den.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
dravel o dravel, han skrev att han upplevde en sak, o ni skrev att det kunde han inte alls ha gjort, för det han upplevde existerar inte.

Just därför jag med blir lite irriterad här eftersom jag är tvungen att försvara mig ett flertal gånger mot påståenden som inte stämmer, inte konstigt tråden blir lång och off topic när människor har problem att använda ögonen dom är födda med och faktiskt läsa som de lärde sig i skolan.

Men men.

Men jag håller med om att HTC är en intressant telefon vilket jag också tidigare har skrivit.
Det är tal om Android 2.0 vilket också skall innehålla större optimeringar vad gäller prestanda för mjukvara vad jag har förstått. Vet ej om det är för widgets eller om det är mest för hela OS't?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Beräknad release för 2.0? Kommer det att gå uppgradera Heron med den versionen, eller hur funkar det riktigt?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!