xbox 360 gitarr till pc??

Permalänk
Medlem

xbox 360 gitarr till pc??

som rubrikan lyder går de att köra med en xbox 360 gitarr till datorn, då tänker ja på dom lite nyare gitarera. vill inte ha den som finns till pc bara för den ser så ful och oskön ut
eller är de lättare att installera en ps3 gitarr?

Permalänk
Medlem

Min GH3-gitarr till PS3 fungerade iaf inte på PC med GH: Aerosmith trots att datorn identifierade den som en "PS3 guitar" eller liknande, kommer inte ihåg exakt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

För att få det att fungera måste du ha någon speciell mottager. För 360'n använder inte bluetooth för sina trådlösa signaler som t.ex ps3an gör.

Det kanske finns kit för trådlös xbox 360 kontroll? då borde den mottageren kunna hitta gitarren med.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

finns ju reciever för trådlös 360 kontroll till pc , gissar på at den funkar för trådlösa 360 gitarrer också.

Gissar!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

jo men ja skicka ett mail till Webhallen och dom sa att de flesta hade fått de ett fungera till pc

tack för era svar

Permalänk
Medlem

hej igen
kolla lite på internet och såg att man behöver en adapter för att de ska fungera.
är de någon som vet vad de är för någon adapter? och om någon skulle kunna hitta någon billig.

Permalänk
Medlem

Förr såldes den separat för 350(?) och numera kan man hitta den packad med en 360 kontroll för ca 380kr

hittar den inte just nu men den är rätt vanlig, bara att gå in till närmaste spelaffär och bara titta på den

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

de jag kan hitta är en http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x/xbox360wirelessnetadapte... och de kostar ju alldeles för mycke.
men en sån du menar skulle den fungera till datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zxc1992
de jag kan hitta är en http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x/xbox360wirelessnetadapte... och de kostar ju alldeles för mycke.
men en sån du menar skulle den fungera till datorn?

lol det där är wlan adaptern

xbox 360 wireless receiver ser ut så här

Tyvär så tillverkas den inte längre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zxc1992
som rubrikan lyder går de att köra med en xbox 360 gitarr till datorn, då tänker ja på dom lite nyare gitarera. vill inte ha den som finns till pc bara för den ser så ful och oskön ut
eller är de lättare att installera en ps3 gitarr?

Min Guitar Hero 2 guitarr funkar till datorn, har testat med Aerosmith. Och den är den coolaste guitarren hittills anser jag

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Testpilot

simon10: Det är samma gitarr till Guitar Hero 2 på Xbox som Guitar Hero 3 till PC, alltså är det inte den gitarren han är ute efter

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]