Permalänk
Medlem

Inget ljud på höger kanal

För nån vecka sen försvann ljudet på höger ljudkanal. Har mailat Dustin angående garantin, men har lite funderingar.

1. Kan det bero på att datorn vid tillfället var klockad som ljudet försvann?

2. Finns det i så fall nån risk att de upptäcker detta och att jag får stå för reparationskostnaden?

Hälsningar
Oliver

Edit: Kan tillägga att jag precis hade installerat Spotify, men tror inte det hade med saken att göra. Har avinstallerat Spotify ändå, samt ominstallerat drivrutinerna.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk

Re: Inget ljud på höger kanal

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
För nån vecka sen försvann ljudet på höger ljudkanal. Har mailat Dustin angående garantin, men har lite funderingar.

1. Kan det bero på att datorn vid tillfället var klockad som ljudet försvann?

2. Finns det i så fall nån risk att de upptäcker detta och att jag får stå för reparationskostnaden?

Hälsningar
Oliver

Edit: Kan tillägga att jag precis hade installerat Spotify, men tror inte det hade med saken att göra. Har avinstallerat Spotify ändå, samt ominstallerat drivrutinerna.

Skulle knappast tro att ljudet på höger kanal skulle kunna försvinna pga klockad dator, låter konstigt. Och jag tror inte Dustin skulle ha ork att göra en undersökning om din dator har varit klockad. Låter ganska komplicerat att titta efter en klockning på processorn/grafikkort om höger kanal på ljudkortet slutat fungera.. Har du provat med andra högtalare? Och fler ljuduppspelningsprogram?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Har provat med hörlurar. Dessutom fungerar ljudet på båda kanalerna när jag spelar upp från PS3 eller LP-spelaren, så förstärkaren är det inget fel på.

Vill ha för mig att jag har fått problem med ljudet vid överklockning på en tidigare dator, men då försvann ljudet helt, och kom dessutom tillbaka vid nedklockning.

Vilket program jag använder spelar ingen roll alls, har provat med Foobar, VLC, Youtube etc.. Känns som ett hårdvaruproblem och då tänker jag automatiskt på att den var klockad. Någon krets kan väl ha bränts pga överhettning el. dyligt?

Ska testa en ominstallation av Windows för att utesluta mjukvarufel, har dock inte möjlighet att göra det i nuläget.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Tack för svaret!

Har provat med hörlurar. Dessutom fungerar ljudet på båda kanalerna när jag spelar upp från PS3 eller LP-spelaren, så förstärkaren är det inget fel på.

Vill ha för mig att jag har fått problem med ljudet vid överklockning på en tidigare dator, men då försvann ljudet helt, och kom dessutom tillbaka vid nedklockning.

Vilket program jag använder spelar ingen roll alls, har provat med Foobar, VLC, Youtube etc.. Känns som ett hårdvaruproblem och då tänker jag automatiskt på att den var klockad. Någon krets kan väl ha bränts pga överhettning el. dyligt?

Ska testa en ominstallation av Windows för att utesluta mjukvarufel, har dock inte möjlighet att göra det i nuläget.

Som du säger, prova en ominstallation av windows och in med drivarna till ljudkortet igen. Om inte det fungerar så får du vända dig till Dustin om garanti. Om den inte gått ut eller liknande så får du väll köpa ett billigt ljudkort eller nå

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Har mailat Dustin och de svarade att de ville ha ett förslag på en jämbördig produkt då mitt moderkort inte finns kvar i sortimentet.. Så nu måste jag ominstallera så jag inte åker på returfrakt och grejer om det skulle fungera.
Verkar som att Dustin fortfarande håller iaf Var lite orolig att de skulle hänvisa till Asus efter all kritik de har fått sen ägarbytet.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Har mailat Dustin och de svarade att de ville ha ett förslag på en jämbördig produkt då mitt moderkort inte finns kvar i sortimentet.. Så nu måste jag ominstallera så jag inte åker på returfrakt och grejer om det skulle fungera.
Verkar som att Dustin fortfarande håller iaf Var lite orolig att de skulle hänvisa till Asus efter all kritik de har fått sen ägarbytet.

Vilken tur

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

testa hörlursporten fram på datorn, se om det är samma där, är det inte
det utan det hörs i båda, så kolla så att inte kontakten har halkat ur en
bit då hörs det nämligen bara ur en kanal.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem

Frontporten kopplade jag in fel när jag monterade datorn och har inte orkat bry mig om det sen dess.
Skickade iväg brädan igår, lagom trist att inte ha tillgång till sin dator.
Hur lång tid borde det ta innan jag får det nya moderkortet?

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Frontporten kopplade jag in fel när jag monterade datorn och har inte orkat bry mig om det sen dess.
Skickade iväg brädan igår, lagom trist att inte ha tillgång till sin dator.
Hur lång tid borde det ta innan jag får det nya moderkortet?

Beror väll på hur länge det tar innan dom hittar felet skulle jag tro
Vet ej om de skickar kortet till tillverkaren om de inte hittar något fel?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Beror väll på hur länge det tar innan dom hittar felet skulle jag tro
Vet ej om de skickar kortet till tillverkaren om de inte hittar något fel?

Tror knappt ens de har letat efter felet. Fick ett mail idag, och de har skickat det nya moderkortet till mig.

Detta har verkligen gått förvånansvärt smidigt, creds till Dustin!

Tack för alla svar och åsikter!

Edit: Klart nåt ska krångla med det också. Lyckas inte få det att boota XP-skivan

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz