Radeon HD 58xx-tråden

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Vissa jävlar har tur, och ja jag använder fult språk. Synd att inte några schysta snubbar kan "hitta" ett flak med 5870 i balkan som de vill dela med sig av;)

Lägg ut flera beställningar bara. Avbryt de andra så fort ett av korten skickas, hinner någon mer skickas är det ju bara, som jag förstått det, använda ångerrätten.

Permalänk
Avstängd

Enligt mig finns det inga butiker som har bra pris på korten heller....

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett 5870 och fick det levererat dagen efter.

Det kanske vore ide för de som sökt kort i flera månader att avboka sina beställningar och bara köpa ett när de kommer in i lager någonstans?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivah
Jag beställde ett 5870 och fick det levererat dagen efter.

Det kanske vore ide för de som sökt kort i flera månader att avboka sina beställningar och bara köpa ett när de kommer in i lager någonstans?

Vart köpte du det då? När?

Du har inte fattat att korten inte finns mer än högst någon timme innan de är slut? Du får boka ett för att normalt sett ha en chans att få tag i ett. Såvida kortet i fråga inte kostar orimligt mycket då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vart köpte du det då? När?

Du har inte fattat att korten inte finns mer än högst någon timme innan de är slut? Du får boka ett för att normalt sett ha en chans att få tag i ett. Såvida kortet i fråga inte kostar orimligt mycket då..

Orimligt? Jag gav 2950kr för mitt, fick mitt kort två dar efter jag beställde. 450kr dyrare än riktpriset är inte speciellt orimligt. Tragiskt att se folk vara snåla och vänta i flera månader för en sån liten summa pengar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Orimligt? Jag gav 2950kr för mitt, fick mitt kort två dar efter jag beställde. 450kr dyrare än riktpriset är inte speciellt orimligt. Tragiskt att se folk vara snåla och vänta i flera månader för en sån liten summa pengar.

Nu var det HD5870 han nämnde och jag svarade utifrån dess förutsättningar. Normalt finns bara kort för 4000kr inne en så pass lång stund att man hinner se de.

Själv väntar jag på ett kort utan en massa fula dekaler då jag vill ha något som också ser snyggt ut. Så brottom har jag inte att få tag i ett kort då jag fortfarande letar efter en tredje skärm. Sitter för övrigt på ett GTX260 så jag lider inte av dålig prestanda heller direkt.

Permalänk
Avstängd

Jag väntar också på ett kort som inte följer referensdesignen och som är snyggt och till ett bra pris. 4000:- för ett 5870 är på tok för dyrt, 3000:- är rimligt för korten, och de skulle också kosta så mycket om det fanns god tillgång på dem. Eftersom det lider brist så höjer alla butiker priset på dem, och det är ju helt kasst enligt mig. Jag sitter å en hd4850 och lider inte heller direkt, men vill gärna ha ett fett kort till resten av mitt system såklart.

Permalänk

dyra grafikkort är bra vad jag vet:P
dator komponter får aldrig bli för billigt.
men detta grafikkort är la dyrt:P

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=482530

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
dyra grafikkort är bra vad jag vet:P
dator komponter får aldrig bli för billigt.
men detta grafikkort är la dyrt:P

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=482530

Priset på en produkt har nödvändigtvis inget gemensamt med hur bra en produkt är.

Mars-kortet är något av det mest absurda som finns. Det enda som är bra med den är att exlusiviteten.

Permalänk
Medlem

Så vad har ni kommit fram till nu då?
Ska jag köpa ett 5850 eller 5870 till min överklockade i5:a?
Pengarna är inget större problem men vill inte kasta ut en tusing för mycket om det inte är värt det?

Mvh Sebastian

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Misco har fått in x antal sapphire 5850-kort.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=660829&VO_O...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
Misco har fått in x antal sapphire 5850-kort.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=660829&VO_O...

Nice price, orderd!

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
Misco har fått in x antal sapphire 5850-kort.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=660829&VO_O...

Riktigt fint pris.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swe021
Så vad har ni kommit fram till nu då?
Ska jag köpa ett 5850 eller 5870 till min överklockade i5:a?
Pengarna är inget större problem men vill inte kasta ut en tusing för mycket om det inte är värt det?

Mvh Sebastian

Mest prisvärt är väl en 5850.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

La en beställning och då det stod det "I lager", och direkt efter står det "Ej i lager". Så frågan är om jag fick sista eller missade. Nåja bara avbeställa om den inte skickas i morgon. Enda anledningen jag beställde nu var för att jag kunde få före jul, annars får det vara till nästa år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
Misco har fått in x antal sapphire 5850-kort.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=660829&VO_O...

Ja där ser man, dock inga kvar nu när jag kollade. Sapphire kort verkar ju rulla in hos alla butiker. Trots att asus är det enda kortet med preliminärt leveransdatum, konstigt. Men framförallt jobbigt, då man väntar ivrigt på ett asus.

Man borde kanske lägga in en beställning på ett sapphire också, vissa väntar ju inte asus-kort förrän i februari, komplett tex. Men orkar man?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Mest prisvärt är väl en 5850.

Vill helst kunna ha datorn så länge som möjligt också... ska jag inte satsa på 5870 då på en gång!?

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk

varför inte 5970 när du endå är igång:D det klarar alllt

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Ja där ser man, dock inga kvar nu när jag kollade. Sapphire kort verkar ju rulla in hos alla butiker. Trots att asus är det enda kortet med preliminärt leveransdatum, konstigt. Men framförallt jobbigt, då man väntar ivrigt på ett asus.

Man borde kanske lägga in en beställning på ett sapphire också, vissa väntar ju inte asus-kort förrän i februari, komplett tex. Men orkar man?

Som förväntat tog sapphire 5850-korten slut relativt snabbt. Misco verkar helt enkelt inte ha koll när de får in kort eftersom de inte ens kan ange hur många de fått in när det väl finns kort i lager.

Jag bara råkade vara inne på misco hemsida under ca 2 minuter för att kolla orderstatus och uppdaterade listan med 5850-kort och ibland har de fått in helt plötsligt.

Exakt. Jag tycker fortfarande det är märkligt. Komplett kanske har bättre kontakt med sina leverantörer eller så har misco fått info från leverantörerna men inte vill skriva detta pga releasedatumet är så långt borta. Men ändå skriver de releasedatum enbart på asus-kortet fast de berättat för mig att de är lika osäkra på alla kort.

Ja, i februari har jag en hel del inlagt schemamässigt pga universitetsarbete och extrajobb. Så... det vore bra om kortet kom senast i slutet på december eller i början på januari.

Orkar vänta gör jag. Kortet kan ju komma när som helst.. eftersom leveranser verkar ske helt slumpmässigt. Det vore intressant å se vilka butiker här i Sverige som får in kort och hur många. Dvs att man kan följa transporten av alla kort fram tills de når butikshyllorna.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
varför inte 5970 när du endå är igång:D det klarar alllt

Nej det tänker jag inte lägga ut men det blir nog ett 5870 ändå
Isåfall skulle jag köpt en i7:a också på än gång

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vart köpte du det då? När?

Du har inte fattat att korten inte finns mer än högst någon timme innan de är slut? Du får boka ett för att normalt sett ha en chans att få tag i ett. Såvida kortet i fråga inte kostar orimligt mycket då..

Köpte på Alina. Men mer än nån timme fanns det allt, satt själv och funderade om jag verkligen skulle köpa ett en eftermiddag. Bokade sent på kvällen.
Iof kostade det väl lite mer än de billigaste

Men det är ju brist på kort, helt klart. Jag menar bara att det finns att få tag på betydligt snabbare om man bara är beredd att rota runt lite och kanske betala någon hundralapp mera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swe021
Vill helst kunna ha datorn så länge som möjligt också... ska jag inte satsa på 5870 då på en gång!?

Jag hade nog köpt ett 5850 och sen kanske ett till 5850 om nått år ell,er så när det sjunkigt i pris och finns på begagnat marknaden.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Prel datumet på mitt asus 5850 hos misco är nu ännu en dag försenat till 2009-12-30. Lär inte bli i år då.. Dessutom såg jag att Komplett inte längre har något preliminärt leveransdatum längre:S Det är ju lite oroande, hoppas de bara är något fel så att de inte tror de inte kommer få in några på ett bra tag.

Permalänk
Medlem

finns sapphire och xfx 5850 i lager på dustinhome

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd

XFX RADEON HD5850 har 4000 i Minneshastighet

SAPPHIRE RADEON HD5850 har 1000 i Minneshastighet
vad innebär det ? är det stor prestanda skillnad?
svar uppskattas så jag vet vilket jag ska beställa

Permalänk
Medlem

Skillnaden i prestanda vågar jag inte uttala mig om men XFX är väl Black Edition? OC från fabrik och generösa garantier är väl vad jag tror... eller hoppas eftersom jag köpte ett sånt

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katrine.s
XFX RADEON HD5850 har 4000 i Minneshastighet

SAPPHIRE RADEON HD5850 har 1000 i Minneshastighet
vad innebär det ? är det stor prestanda skillnad?
svar uppskattas så jag vet vilket jag ska beställa

De har samma inneshastighet... Bara att sapphire kortet har man redan delat frekvensen med 4 som man gör med gddr5 och det har man inte gjort med xfxkortet.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katrine.s
XFX RADEON HD5850 har 4000 i Minneshastighet

SAPPHIRE RADEON HD5850 har 1000 i Minneshastighet
vad innebär det ? är det stor prestanda skillnad?
svar uppskattas så jag vet vilket jag ska beställa

Alla HD58xx kort är likadana med samma specifikationer. I detta fall står det olika för att dom har använt olika måttenheter. Ungefär som att skriva 2.25 pounds istället för 1 Kg.

1000Mhz multiplicerat med 4 blir 4000Mhz.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

5850 finns inne(?) på netonnet för 2600kr. Själv tror jag dock att jag lägger en beställning hos Komplett på ett kort för 2500kr, Sapphire.

Sen behöver jag en ny rigg till det kortet också :). Måste bestämma mig om 1366 är värt ~2000kr mer än 1156. Svårt val det där... mer pcie-lanes, stabilare socket och snabbare minnen för 1366... Kallare chipset och billigare för 1156. Får fundera vidare. Tar ju ett tag innan ett 5850 dyker upp hur som helst.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Tar ett tag? Jag beställde igår, det kom idag

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure