nvidia graffe som physx + extra skärm?

Permalänk

nvidia graffe som physx + extra skärm?

hej

jag har i nuläget 2 skärmar, men funderar på att koppla in en tredje.

då är frågan denna: kommer jag kunna köra ett nvidia grafikkort utöver mitt 4770 som physx, och samtidigt använda kortet till en extra skärm.

hur mycket boost kommer det sedan ge mig om jag kör med tex ett 8400 gs?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=461516

kör win7 för sekunden, men tror jag kommer byta tillbaka till xp inom kort, så ifall det skulle vara problem att ha det så i win7 så är det inga problem. dessutom kan jag då i framtiden använda 8400gs kortet till en htpc.

men vad tycker ni om min ide?

Permalänk

officiellt så fungerar inte din idé med ATI + NVIDIA Men det finns lite tilläggsprogram där ute vid den stora virtuella världen så kallad internet
Det fungerar iof bara med Windows 7

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Re: nvidia graffe som physx + extra skärm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
hej

jag har i nuläget 2 skärmar, men funderar på att koppla in en tredje.

då är frågan denna: kommer jag kunna köra ett nvidia grafikkort utöver mitt 4770 som physx, och samtidigt använda kortet till en extra skärm.

hur mycket boost kommer det sedan ge mig om jag kör med tex ett 8400 gs?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=461516

kör win7 för sekunden, men tror jag kommer byta tillbaka till xp inom kort, så ifall det skulle vara problem att ha det så i win7 så är det inga problem. dessutom kan jag då i framtiden använda 8400gs kortet till en htpc.

men vad tycker ni om min ide?

till och börja med varför byta från windows 7 till xp? bara dumt att gå tillbaka till xp..

men det kommer funka och du kommer kunna använda båda skärmarna dock måste du använda "hackade" drivrutiner eller äldre drivrutiner för att kunna använda Physx med ett ati kort som huvud kort

Visa signatur

here we go!

Permalänk

trevligt. då tror jag att jag kör på det

och är lite osäker på hur jag ska göra med win7/xp

grejen är ju den att jag har bara nån slags rc av win7, men fult fungernade pro verision av xp. iofs är xp verisionen 32 bit, och win 7 64, vilket kan vara ett ganska bra argument

Permalänk
Medlem

Du borde kanske tänka på att man måste ha 8800 eller senare kort för att det ska funka med physicX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Du borde kanske tänka på att man måste ha 8800 eller senare kort för att det ska funka med physicX

Kollade du ens på länken? det står Gainward GeForce 8400GS 256MB PhysX CUDA , sen är det så att ett 8800 kort är mkt kraftigare, men inget måste för Physx...

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb