Samsung SyncMaster 226bw tillfälligt flimmer

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster 226bw tillfälligt flimmer

Hej!

Det verkar vara som många har flimmer problem med denna skärm.

Jag har haft min i ca 2 år och den har på senare tid börjat agera underligt. När man sätter igång den är den först helt svart i kanske 10min, sedan börjar den flimmra. När flimmrandet väl avtagit helt, slocknar den igen och så får man vänta kanske 5min innan den funkar. Efter allt detta strul fungerar den dock helt felfritt hur länge som helst.

Vad kan det vara för fel och hur ska man åtgärda det?

Visa signatur

(>_<)

Permalänk
Medlem

Grovt behov av hjälp, måste veta om det är värt att reparera eller köpa ny.

Visa signatur

(>_<)

Permalänk
Medlem

Jag har en samsung 226bw och kommer inte köpa en till. Kommer undvika samsung in i det längsta i framtiden.

Samsung kör med olika paneler i 226bw. Har du tur får du en bra panel med 2ms uppdateringshastighet på pixlarna och bra färger, har du otur från du en skräp panel med 5ms och sämre egenskaper. Sök på 226bw different panels eller något sådant så får du flera artiklar om denna skandal.

Samsung är skärp och bedrägeri.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag har ju S-panelen som ska vara bra tydligen. Trots det verkar den ha fått fnatt.

Visa signatur

(>_<)

Permalänk
Medlem

Har EXAKT samma problem, vad sur man blir får slå av och på min 5-6 ggr innan det blir bra, började för ca 1 vecka sen... Har haft min i ca 2 år också.

Jag har varken A eller S panel, vad fan har man då liksom?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Det är lätt att kolla genom att skruva ner contrast och brightness till 0. Sedan öppna upp menyn igen och hålla inne "source" knappen i 5 sekunder. Där kollar du efter en bokstav/siffer kombination som liknar denna:

M-ME22H0CAA 1002

Den stora bokstaven avgör vilken panel. Den ovan är alltså en S panel.

* X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.
* X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.
* X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.
* X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

Källa: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1144130&page=115

Visa signatur

(>_<)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Samsung är skärp och bedrägeri.

Att det är skräp är en lögn.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Att det är skräp är en lögn.

Faktum är att jag håller med IceDread, jag har ägt två samsung skärmar och bägge åkte tillbaka på öppet köp pga högfrekvent pip. Jag har inget förtroende för samsungs skärmavdelning.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Version: M-ME22H0CDB-1001......

Helt knas.

Äh, får handla en BenQ 24" från komplett i veckan istället.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

Hej på er,

Även jag har samma problem. TYvärr blir det bara värre och värre för varje månad som går. Nu tar det 30 minuter innan flimret slutar...När skärmen dock är igång så funkar det hur bra som helst. Har ännu inte hitta någon lösning.
Ciao /R