Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Vet inte om det går att få åäö på skärmen(tycker personligen att det är onödigt), men det är bara att skriva a eller o så känner den av och föreslår lämpligt ord med åäö. Om du kört in svensk ordbok och har ställt in på svenska. Swiftkey är helt underbart om du frågar mig, det känns nästan som det är synskt ibland

När vi pratar om sådana program måste jag ge ett tips om slideit det stödjer svenska och fungerar precis som samsuns swype, finns både en gratis version och en betal, jag kör med betalversionen och det fungerar klockrent.

Permalänk
Medlem

går utmärkt med åäö

Skrivet av janptr:

Gjorde ett tafatt försök med SwiftKey men gav upp väldigt snart. Fick för mig man ej kunde nå åäö. Men då den rekommenderas här så bör man väl kunna aktivera det på nått sätt.....

det går utmärkt att skriva åäö alla bokstäver finnes med
man håller ju inne med A tangenten eller O tangenten som vanligt precis som på det som är med från början .
annars om det inte fungerar så har du nog förmodligen inte lagt till det svenska språket .
om du bara kollar lite i inställningarna så ser du att du har olika språk att välja mellan .
men det är väll nått som jag inte trodde någon på sweclockers skulle ha problem med hehe för här krånglar väll dom flesta med både det ena och det andra och inställningar är nog det första man kollar

lycka till

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Installerat SwiftKey igen och som sades så är det bara att skriva på som vanligt och ej fokusera på åäö då det funkar automatiskt!

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Letar efter en app som automatiskt stänger av tex 3G när jag kommer hem och automatiskt sätter på WIFI hemma.....finns det nått sånt?

Lägg in widgets istället för 3g och wifi, hur smidigt som helst när man vill växla mellan..

Permalänk
Skrivet av BigBengtsson:

testa med QR koden från AndroLib? http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=mar...

Btw är det någon som vet en bra meddelande räknare? för det finns ingen inbyggd i HTC Hero va? :S

Noope, funkar ej. Provat utan market enabler, med market enabler. Sökt på market osv, via appbrain osv. Det är vissa andra gratisapps jag inte heller hiittar, ser betalapps så enabler verkar ju funka.. hmm

Kör tre och en huawei u8220

Permalänk
Medlem

Inhandlade en Wildfire idag och har väl mer eller mindre pillat klart med den nu efter x antal timmar (jäkla mycket det finns att göra ).

Det enda jag inte hittat som jag skulle vilja ha är en app för .avi - går det att fixa? MP4 ska ju fungera som "standard" men det skulle ju vara smidigt att kunna föra över diverse TV-serier utan att behöva konvertera.
Går detta att fixa utan någon kostnad?
Har testat både Meridian och RockPlayer men ingen av dem vill spela upp materialet (kan det bero på QVGA-skärmen?).

Mvh

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Testpilot
Skrivet av carlen:

Jo jag använder den! Laddade ner via market o den funkar utmärkt.. känns fint o ha så man kan fixa ifall pengarna på kortet skullle vara slut plötsligt

Swedbanks "applikation" är ett skämt, det är bara en webläsare som visar sidan mobilbank.swedbank.se, du kan lika gärna ha ett vanligt bokmärke i telefonen.

För övrigt är det många företag som släpper den här formen av skitprogram istället för att fixa en riktig websida som istället funkar för alla plattformar.

Edit: Rättade adressen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Swedbanks "applikation" är ett skämt, det är bara en webläsare som visar sidan mobil.swedbank.se, du kan lika gärna ha ett vanligt bokmärke i telefonen.

För övrigt är det många företag som släpper den här formen av skitprogram istället för att fixa en riktig websida som istället funkar för alla plattformar.

skriver jag www.mobil.swedbank.se eller mobil.swedbank.se händer inget, får felmeddelande.
skriver jag swedbank.se kommer jag till deras vanliga internetsida där jag behöver dosa för att logga in såvida jag inte väljer personlig kod som inloggningsalternativ.

Om jag således bara ska föra över pengar från ett av mina konton till ett annat så är appen/skitprogrammet betydligt smidigare och enklare än att gå via vanliga webläsaren.
Ska jag dock ha alla funktioner så är webläsaren att föredra. Men då väljer jag i så fall hellre laptopen om jag har sådana krav att jag måste logga in på vanliga swedbank.

I det stora hela: vem bryr sig om de fuskar när det de skapat de facto gör det enklare för mig att utföra lättare bankärenden?

Permalänk

yxplayer tar det mesta, avi, divx, wmv osv.

yxplayer - Android app on AppBrain

Kom på att det bara går att lira i 2min i free versionen, sorry..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Inhandlade en Wildfire idag och har väl mer eller mindre pillat klart med den nu efter x antal timmar (jäkla mycket det finns att göra ).

Det enda jag inte hittat som jag skulle vilja ha är en app för .avi - går det att fixa? MP4 ska ju fungera som "standard" men det skulle ju vara smidigt att kunna föra över diverse TV-serier utan att behöva konvertera.
Går detta att fixa utan någon kostnad?
Har testat både Meridian och RockPlayer men ingen av dem vill spela upp materialet (kan det bero på QVGA-skärmen?).

Mvh

Jag laddade antagligen ner fel version av RockPlayer (Videospelare för Android – RockPlayer och Meridian Pioneer [Tips] | Swedroid). Ska testa när jag kommer hem ikväll då jag faktiskt lyckades glömma telefonen hemma idag
Mvh

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Tillsammans med en OC kernel och programmet SetCPU så går min HTC Hero vid vanligt drift min: 122Mhz - max:710Mhz.
Med hjälp av olika profiler så går den mellan 245 - 480 med avslagen skärm och 122-245 när det är mindre än 10% kvar av batteriet osv.
Som jag ser det så får jag behålla kakan och samtidigt äta upp den (snabbare telefon som drar mindre ström) tack vare SetCPU.

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en bra msn klient?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av CSM101:

skriver jag www.mobil.swedbank.se eller mobil.swedbank.se händer inget, får felmeddelande.
skriver jag swedbank.se kommer jag till deras vanliga internetsida där jag behöver dosa för att logga in såvida jag inte väljer personlig kod som inloggningsalternativ.

I det stora hela: vem bryr sig om de fuskar när det de skapat de facto gör det enklare för mig att utföra lättare bankärenden?

Ber om ursäkt, mindes fel adress. mobilbank.swedbank.se ska det vara och den fanns långt innan applikationen släpptes.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Hej, köpte en x10 mini pro här om dagen, valde bort iPhonen pga jag vet att jag skulle spräcka displayen på en gång..
Hur som helst, jag letar efter en bra foto-app. Alltså nån med sköna effekter, min tjejkompis har en app på sin iphone som heter Hispamatic tex, ungefär nåt sånt jag är ute efter.

Såg att nån tipsat om en app som heter FxCamera, hittar dock inte den när jag söker på androidmarket

Sen undrar jag också om det finns nåt sätt att avinstallera program som fanns i mobilen när man köpte dom?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av heartbeeats:

Hej, köpte en x10 mini pro här om dagen, valde bort iPhonen pga jag vet att jag skulle spräcka displayen på en gång..
Hur som helst, jag letar efter en bra foto-app. Alltså nån med sköna effekter, min tjejkompis har en app på sin iphone som heter Hispamatic tex, ungefär nåt sånt jag är ute efter.

Såg att nån tipsat om en app som heter FxCamera, hittar dock inte den när jag söker på androidmarket

Sen undrar jag också om det finns nåt sätt att avinstallera program som fanns i mobilen när man köpte dom?

Du måste ha stavat fel, jag får upp "FxCamera" när jag söker på detsamma på market.

Det går troligen inte att ta bort programmen som finns förinstallerade. Om det inte går att ta bort via en "uninstaller"-app så måste du roota för att få bort det tyvärr.

Permalänk
Skrivet av heartbeeats:

Hej, köpte en x10 mini pro här om dagen, valde bort iPhonen pga jag vet att jag skulle spräcka displayen på en gång..
Hur som helst, jag letar efter en bra foto-app. Alltså nån med sköna effekter, min tjejkompis har en app på sin iphone som heter Hispamatic tex, ungefär nåt sånt jag är ute efter.

Såg att nån tipsat om en app som heter FxCamera, hittar dock inte den när jag söker på androidmarket

Sen undrar jag också om det finns nåt sätt att avinstallera program som fanns i mobilen när man köpte dom?

Vilka apps man kan se osv. har väl med att göra vilken android version man har också?(har för mig att jag fick tillgång till fler när jag bytte till 2.1) Hittar du camera 360?(den körde jag på 1.6) Den har alla möjliga effekter, HDR osv.

Dom apps som "medföljer" typ facebook, maps och documents2go kan du inte avinstallera utan att roota.

Permalänk

Hmm, så skumt, har provat att söka flera ggr nu, och rättstavat, men den hittar den ändå inte. Kommer inte upp nånting faktiskt.
Däremot har jag hittat en app som heter Vignette som verkar väldigt lovande!

Permalänk

nope, hittar inte camera 360 heller. :S

Permalänk

Brukar använda mig av AppBrain - the best Android apps and games on the Android market

Då kan du kolla bland appsen i webbläsaren och sen går du bara in och synkar i telefonen. Det länkar dock till market så du får inte tillgång till fler apps men det är mkt smidigare än att sitta med luren och hålla på.

Eller AndroLib, Find all the applications and games available in the Android Market for your Android Phone, HTC Dream, HTC Magic etc...

Installera Barcode Scanner från market, och läs av QR koderna med luren, också smidigt.

FxCamera v0.6.4 Application for Android | Multimedia

Permalänk
Medlem

Google Translate for Animals

är det ett skämt?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Skrivet av flancen:

Ja, det var aprilskämtet för i år.

Permalänk
Avstängd

Hej!

Finns det någon app som är "extra" bra till t.ex Iphone Galaxy S?
Alltså någon app som gör att mobilen blir snabbare? Upplevs snabbare kanske iaf?^^

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Hej!

Finns det någon app som är "extra" bra till t.ex Iphone Galaxy S?
Alltså någon app som gör att mobilen blir snabbare? Upplevs snabbare kanske iaf?^^

LauncherPro är jäkligt snabb home app. Flyter på finfint även på billigare android lurar. Eller menar du typ snabbare i spel? Skulle vara om det går att överklocka den isf.

Froyo ska visst ge en jäkla prestanda-skjuts, finns ju en beta ute till galaxy S så officiella är nog inte långt borta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

LauncherPro är jäkligt snabb home app. Flyter på finfint även på billigare android lurar. Eller menar du typ snabbare i spel? Skulle vara om det går att överklocka den isf.

Froyo ska visst ge en jäkla prestanda-skjuts, finns ju en beta ute till galaxy S så officiella är nog inte långt borta.

Froyo och LauncherPro är samma "sak" eller?
Man har antingen det ena eller det andra?

Det är min bror, som mest använder telefonen till ringa/smsa/ta kort/filma/möjligen kolla på någon film-trailer.
Kanske surfa lite oxå.

/r3mpuh

Permalänk

Nä, froyo är android 2.2 LauncherPro är en home app, LauncherPro v0.7.1.0 Application for Android | Productivity

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Hej!

Finns det någon app som är "extra" bra till t.ex Iphone Galaxy S?
Alltså någon app som gör att mobilen blir snabbare? Upplevs snabbare kanske iaf?^^

Tanka "Spare Parts" och ta bort alla animationer på fönstrena, och sen kör du utan TouchWiz 3.

Permalänk

Svårt att förstå om galaxy S upplevs som seg. Det är ju den snabbaste som finns på marknaden i princip. Är touchwiz så kass?

Kan isf, återigen rekommendera LauncherPro, det flyter som vatten på min u8220 med 528mhz cpu

Permalänk

Hej!
Finns det möjligtvis nån app som man kan använda som fjärrkontroll till datorn över wifi (alt. bluetooth)?
Vet inte om det egentligen ens skulle funka men tänkte att det kunde vara värt ett försök att kolla om någon visste

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

Hej!
Finns det möjligtvis nån app som man kan använda som fjärrkontroll till datorn över wifi (alt. bluetooth)?
Vet inte om det egentligen ens skulle funka men tänkte att det kunde vara värt ett försök att kolla om någon visste

Här har du en som är riktigt bra: Unified Remote

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av BigBengtsson:

Hej!
Finns det möjligtvis nån app som man kan använda som fjärrkontroll till datorn över wifi (alt. bluetooth)?
Vet inte om det egentligen ens skulle funka men tänkte att det kunde vara värt ett försök att kolla om någon visste

remote control

Bara att kolla igenom den listan