Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

En app som jag verkligen gillar skarpt är Swebanks app där man kan utföra diverse bankärenden från sin mobil, hur smidig som helst att föra över pengar när man inte har tillgång till bank, dosa eller dator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbot_agent:

Jag har också funderat lite över hur det är med flash player. Jag investerade i en SE x10 mini och som jag fattat använder den android version 1.6 och där finns inte flashplayer. Finns det inget program man kan använda istället? Många sidor som använder flash

Skyfire

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Någon som vet ett t9-liknande tangentbord? Finns ju på x10 mini

Btw så har Samsungs egna musikspelare equalizer (iaf i min Spica)
grymt ljud, men den har andra brister

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Hur

Jag måste ju vara helt dum i huvudet, men hur laddar man ner apps från android ldb, hittar en download knapp men behöver jag något speciellt program anpassat för android ldb eller hur ska jag göra?

Permalänk
Permalänk
Medlem

kom igen nu nån ids väl berätta för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Någon som vet ett t9-liknande tangentbord? Finns ju på x10 mini

Btw så har Samsungs egna musikspelare equalizer (iaf i min Spica)
grymt ljud, men den har andra brister

HTC_IME av jonasl på swedroid/xda-developers.

Ladda ner senaste versionen (.apk), lägg över på telefonen och installera.

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på om samtliga appar funkar till X10 mini Pro? Både vad det beträffa skärmyta och den äldre mjukvaran. Eventuellt inköp hägrar men då vill jag först veta vad som funkar och inte funkar.

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne LL:

Jag måste ju vara helt dum i huvudet, men hur laddar man ner apps från android ldb, hittar en download knapp men behöver jag något speciellt program anpassat för android ldb eller hur ska jag göra?

Du laddar inte ner från AndroLib.com. De listar enbart de apps som finns tillgängliga på android market.

Ett enkelt sätt är att installera barcode scanner från market, sedan kan du använda det programmet till att "scanna" QR Coden som finns till höger på AndroLib.com. Då kommer din telefon automatiskt att öppna rätt program i market.

Permalänk
Skrivet av Adyzz:

HTC_IME av jonasl på swedroid/xda-developers.

Ladda ner senaste versionen (.apk), lägg över på telefonen och installera.

Tack så hemskt mycket!
funkar som vaselin på en rutschkana

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Ingen som vet någon bra Podcast spelare?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Josasp:

Finns den på androidmarket?? Jag kan inte hitta den där. Säker på att den finns till X10 mini?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ingen som vet någon bra Podcast spelare?

Bra och bra... men prova Google Listen.

Jag tycker den är okej, men fungerar inte för mig att "spola".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Bra och bra... men prova Google Listen.

Jag tycker den är okej, men fungerar inte för mig att "spola".

Ja, fick förslag om denna i en annan tråd också och den fungerar helt okej men, det fungerar inte att scrolla för mig heller nu när du säger det, det är samma problem som jag har när jag använder standardspelaren i Android.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Har ni provat Gameboid?

Permalänk
Medlem

Hittade äntligen ett riktigt bra program, Rebtel som gör att man kan ringa otroligt billiga internet samtal. Har den andra parten oxå det så är samtalet gratis. Ringde 15 min till Thailand idag och det drog mindre än en krona för det samtalet!!! Bra kvalitet oxå. Till Symbian har jag innan använt Truphone under några år men Rebtel är ännu billigare. Hade lite problem först att få min mobil Verified men supporten ordnade det.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem

SlideIT
Som Swype fast med stöd för svenska via "plugin"!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

Haft min Galaxy S 1 vecka nu. Så har inte hunnit testa sådär jättemånga apps än. Men en del skulle jag ha svårt att klara mig utan redan nu ;P

Spotify
Vet inte hur ofta jag varit iväg med mp3-spelaren och saknat några låtar som jag blir sugen att lyssna på, eller om någon rekommenderar någon ny artist/låt. Nu är det bara ansluta och lyssna.

MapDroyd True offline maps for your Android - unplugged ! | MapDroyd
Kartor offline. Riktigt nice, inte jättedetaljerat men helt klart godkänt. Och tillfällen då man är utomlands och ej vill ansluta till google maps kommer det vara guld värt.

SwiFTP
FTP Server. Ansluta till telefonen via ftp klient.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Skrivet av Marcus912:

Dendär va awsome, satt och kollade filmtrailers medans morsan lagade mat när ja va på besök senast.

Permalänk

Appbrain
TV.nu
Switchers
Andftp
ASTRO
Gmail
Astrid
Handcent SMS
OSMonitor
Gesture Search
Scandinavian Keyboard

Alla mina installerade apps finns i listan här:
Lullebulle's Apps on the GT-I5700

Permalänk

Jag vet inte om jag postar i fel tråd här, men jag skulle väldigt gärna vilja få tag på en punchline app, typ en knapp som framkallar ett *ba dum tss*.
Användningsområdet för en sån app vore oändligt
Någon som känner till nåt i den stilen?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Launcher Pro, absolut bästa homereplacement.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Josasp:

Launcher Pro, absolut bästa homereplacement.

Tackar för tipset! Telefonen känns mycket snabbare när man öppnar program mv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tjena

Jag letar efter en app som ger en kort vibration när ett samtal kopplas ihop. Jag hade ett liknande för windows mobile men kan inte hitta samma program för android.

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken app som gör det men det vibrerar för mig på min Hero med android 2.1

Permalänk
Medlem

Letar efter en app som automatiskt stänger av tex 3G när jag kommer hem och automatiskt sätter på WIFI hemma.....finns det nått sånt?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Letar efter en app som automatiskt stänger av tex 3G när jag kommer hem och automatiskt sätter på WIFI hemma.....finns det nått sånt?

Locale, men det är inte gratis.

Tipsar även om APKtor som finns på market.

APKtor är typ APT för Android, repon får ni hitta själva.
Det är baserat på Aptoide men är mycket bättre.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Opera Mini 5.1 Android

Vill bara berätta för er som använder Opera Mini 5 beta för Android som mobilbrowser att den finns att uppdatera till 5.1 på Market under Hämtningar. Installera annars under Program om du inte har den redan.
Den bästa browsern i mitt tycke och den känns aningen snabbare än tidigare version. Annars ingen synlig skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne LL:

Vet inte vilken app som gör det men det vibrerar för mig på min Hero med android 2.1

Ok, tack. Det verkar som vissa har den funktionen default. Men jag har en Galaxy s där den inte gör det:(

Permalänk
Skrivet av Josasp:

Launcher Pro, absolut bästa homereplacement.

Den är riktigt fin, flyter som vatten..

Som kamera app kör jag camera 360, funkar fin fint