Permalänk
Medlem

Datateknik på MIUN?

Hej!

Jag kikar lite på olika IT-utbildningar och undrar om någon har erfarenhet av datateknik på Mittuniversitetet? Kanske har ni någon vän eller bekant som har läst programmet? Hur är utbildningen? Hur är lärarna (inga oengagerade lärare)? osv.

Permalänk
Medlem

Har flera vänner som läst datateknik på MIUN och de är då nöjda, har aldrig hört dem tala annat än väl om deras lärare eller så snarare tvärt om. En av dem är färdigutbildad och jobbar idag som konsult den andra håller på med ex-arbetet.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorion
Har flera vänner som läst datateknik på MIUN och de är då nöjda, har aldrig hört dem tala annat än väl om deras lärare eller så snarare tvärt om. En av dem är färdigutbildad och jobbar idag som konsult den andra håller på med ex-arbetet.

Ok, och bara för att förtydliga är det "vanlig" datateknik och inte civ.ing. i datateknik? Antagningskraven var inte direkt stenhårda, men jag antar att det är mer "prestigefyllt" med andra skolor.

Permalänk
Hedersmedlem

låt inte intagningskraven lura dig. Bara för att dom är låga så är inte programmet eller skolan dålig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berwick
Ok, och bara för att förtydliga är det "vanlig" datateknik och inte civ.ing. i datateknik? Antagningskraven var inte direkt stenhårda, men jag antar att det är mer "prestigefyllt" med andra skolor.

Ja det är "vanlig" datateknik, MIUN är relativt nytt och har kanske inte så väldigt många sökande. Det finns ju redan väldigt betrodda univesitet i norrland. Både Umeå och Luleå så det är nog svårt att konkurera.

Dessutom så är det kanske inte de hippaste studieorterna kan ta s-vall som ett exempel som är en etablerad industristad och inte en så stor studentstad. Men studentutbudet är enligt mig (taxichaffis, vet mycket om vart folk hänger och vilka vanor studenter har i festandet här ikring) tillräckligt om än inte i närheten lika utbrett som på större studentorter. Kan man acceptera det så tror jag inte kvaliteten på utbildningen är dålig i sig.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850