Problem med min email? (brevlådan är full)

Permalänk

Problem med min email? (brevlådan är full)

Tjabba !

När jag skall maila min mail får jag detta felmedelandet:

- Följande mottagare har bearbetats på e-post systemet: min@email.se

Misslyckades; 5.2.2 (brevlådan är full)

Vad betyder detta har aldrig sett detta felmedelandet innan ?

/Force

Permalänk
Medlem

Mottagarens e-mail inkorg är full eller så är mailet för stort för att kunna mottas av mottagaren för att det mailet skulle fylla hans/hennes inkorg.

Permalänk

Men hur fungerar det. Till den datorn jag skall skicka mailet till är ju inte änns på hur skall denna datorn då veta att inkorgen är full ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Mottagaren har väl inte e-breven sparade lokalt utan hos sin ISP ? eller som andra sidor gör, ger en begränsat med utrymme.

Permalänk
Medlem

tcntad:
Du har rätt oavsett var de är spars faktiskt för de måste alltid gå genom företaget (ISP) som har hand om breven.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Precis..

Gick knapp vecka innan morsan fyllde sin inlåda på comhem... jag har aldrig fyllt min egen

Permalänk

Alltså min mottagare jag skall skicka emailet till har inte laddat ner sin epost på länge så den inkorgen är full eller ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ja det är väl det vi försökt säga i den här tråden men jag vet inte..

Ja troligen är den full och hoppsan om du läser det meddelande du fick så står det det inom parantes "Brevlådan är full"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Precis..

Gick knapp vecka innan morsan fyllde sin inlåda på comhem... jag har aldrig fyllt min egen

Du får fixa ett gmail konto åt morsan så blir det desto svårare att fylla lådan...

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av heande:

Du får fixa ett gmail konto åt morsan så blir det desto svårare att fylla lådan...

Hon har ett hotmailkonto som hon använder.