Stereoscopic 3d VS Nvidia 3d Vision ?

Permalänk
Avstängd

Stereoscopic 3d VS Nvidia 3d Vision ?

hur stor är skillnaden mellan gammal hederlig stereoscopic 3d kontra Nvidia 3d Vision?
testade just Dirt2 demot i stereoscopic 3d och djupet blir ju jäkligt häftigt
färgerna blir ju lite lidande med den gamla tekniken
fixar Nvidia 3d vison det bättre?

Enda nackdelen är ju att FPSen halveras
istället för runt 90fps så låg man runt 45
klart spelbart i vilketfall

nu gick det inte att ta 3d screens från fraps så jag fick göra egna
exakt som det ser ut när man spelar i stereoscopic 3d.

slit på er era RÖD/MAGNETA 3d brillor och kolla
ni som har Nvidia 3d vision kan ju jämföra skillnaden

Enjoy

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Du får ju extremt mycket bättre färger med nvidia 3d vision än anaglyph, samt att du kan välja djupet på 3dn på ett enklare sätt. Dessutom så påverkas inte din fps lika negativt.

Visa signatur

7900xtx och 7800x3d är min setup. Så nu vet ni det om jag kritiserar AMD ibland.

Permalänk
Medlem

Det är stor skillnad på anaglyph och 3d Vision. Färgerna blir oberörda och du får lite bättre FPS (dock ej stor skillnad). Det är inte heller ansträngande för ögonen, jag får ont i ögonen när jag ser på anaglyph 3d.

Om du kan titta i kors så kan du spana in denna video
YouTube - yt3d - Dirt 2 Gate Crusher replay in 3d stereo

Eller så kan du söka på Cross eye 3D på youtube och få en mängd med filmer.

När du kollar i kors, försök att få bilderna att gå ihop, då skapas en 3d bild.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi