CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Ingen dubbel återbäring för plus medlemmar längre?

Permalänk
Medlem

@CDON.COM: Nu när ni förlängt Black Friday över vad som annars kallats Cyber monday, så tänkte jag passa på att fråga om de går att få ner priset något på t ex denna UHD Blu-ray spelare

http://cdon.se/hemelektronik/sony-ubp-x800-svart-p39777100

Elgiganten sänkte priset igår till 2222kr på denna rackare, vilket jag tyvärr missade pga arbete. Och lagom till att alla 4K filmer anländer ifrån er som jag beställt så hade de varit trevligt med en schysst ny 4K Blu-ray spelare som har stöd för iallafall HDR 10.

Tack på förhand

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

@CDON.COM

Såg att ni hade följande reciever på BF/CM-kampanj:
https://cdon.se/hemelektronik/onkyo-tx-nr676e-b-surroundforst...
men att den var slut i lager.
Såg vidare att man kunde teckna sig för att få ett mail när den åter finns i lager.

Min fråga är om det då blir till det aktuella priset eller ordinarie pris?

Permalänk

Hur länge är normalt att en order har statusen "Behandlas"? Beställde i fredags kväll, och statusen har fortfarande inte ändrats. Det var en ganska simpel order, och allt fanns i lager, så hade hoppats på att det skulle skickats idag.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

GRYMT snabba svar från @cdon.com..........

*rolleyes*

Permalänk
Medlem

@CDON.COM
När börjar BF sakerna att rulla ut ? bara fått en orderbekräftelse sen har det varit otroligt tyst.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@CDON.COM
När börjar BF sakerna att rulla ut ? bara fått en orderbekräftelse sen har det varit otroligt tyst.

Jag har fått 2 av 3 paket från cdon - filmer som beställdes väldigt tidigt på fredagen.
Paket 3 som beställdes under eftermiddagen har ej gått iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag har fått 2 av 3 paket från cdon - filmer som beställdes väldigt tidigt på fredagen.
Paket 3 som beställdes under eftermiddagen har ej gått iväg.

Jag har fått 0 av 3.
Klösträd, hörlurar och ett par vantar saknas.

Troligen har inget av det gått iväg, inte fått någon notis iaf

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Hedersmedlem

@hakd: Har du handlat av CDON eller deras marketplace? Är det företagen på marketplace så kan inte CDON påverka någonting utan det kan ta veckor eller mer. Oftast fungerar det bra, men som sagt, det kan vara vilka företag som helst som köpt in sig på CDONs marknadsplats.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@hakd: Har du handlat av CDON eller deras marketplace? Är det företagen på marketplace så kan inte CDON påverka någonting utan det kan ta veckor eller mer. Oftast fungerar det bra, men som sagt, det kan vara vilka företag som helst som köpt in sig på CDONs marknadsplats.

Återstår att se då, dock har inte ens lurarna skickats som CDON själva är leverantör för.
Behandlats i fyra dagar trots att det finns på lagret. Typ första gången jag handlar på CDON på en evighet.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ingen Taco Tuesday på cdon?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Återstår att se då, dock har inte ens lurarna skickats som CDON själva är leverantör för.
Behandlats i fyra dagar trots att det finns på lagret. Typ första gången jag handlar på CDON på en evighet.

Samma här. Beställde tidigt när Black Friday startade, och allt fanns i lager. Fakturan är skickad sedan ett par dagar, men inte varorna. Skickar CDON i den ordning som beställningar lagts?

Sen att de undviker att svara i tråden efter en av deras största reor... Varför?

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att beställa lite saker.. Finns det någon rabattkod för Frifrakt? Eller har vi på Sweclockers inte någon sådan förmån? @cdon

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

@Drasteroid: Är ju fraktfritt över 800, shoppa loss Eller skaffa CDON+ om du planerar att handla en del därifrån under de kommander 12 månaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

@Joakimbeijer: Är ju fraktfritt över 800, shoppa loss Eller skaffa CDON+ om du planerar att handla en del därifrån under de kommander 12 månaderna.

Nja.. Vill inte behöva ha kravet på mig att handla för över 800kr varje gång. Tänker heller inte köpa någon tjänst som kostar.
Kan dom inte erbjuda mig frifrakt, så håller jag mig till Inet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Bara jag som har problem med cdon's websida? Försöker jag logga in så möts jag av "The requested content cannot be loaded. Please try again later." Har även noterat att https inte fungerat de senaste dagarna; har det alltid varit så?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hipstergamer:

Bara jag som har problem med cdon's websida? Försöker jag logga in så möts jag av "The requested content cannot be loaded. Please try again later." Har även noterat att https inte fungerat de senaste dagarna; har det alltid varit så?

Hej,

Vi har inte fått in några anmälningar angående fel på hemsidan, har du testat att använda en annan webbläsare?

Vilken webbläsare använder du idag?

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM:
Nu när ni ändå är här efter alla taggningar så kan ni ju svara på lite frågor, själv undrar jag hur det går med att paketera och skicka iväg produkterna? Min står just nu still sen i fredags i ert lager, en uppdatering hade varit fantastiskt

Permalänk
Skrivet av Taaxy:

@CDON.COM:
Nu när ni ändå är här efter alla taggningar så kan ni ju svara på lite frågor, själv undrar jag hur det går med att paketera och skicka iväg produkterna? Min står just nu still sen i fredags i ert lager, en uppdatering hade varit fantastiskt

Min med, har stått på behandlas i snart en vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av vick3sson:

Min med, har stått på behandlas i snart en vecka

Samma här, har en beställning sen i lördags där det inte hänt nått alls.
Inget jag lider speciellt mycket av egentligen, men småirriterande.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Fel pris i dagens lucka: http://cdon.se/hushallsapparater/obh-nordica-stekpanna-the-fl...
Inte prissänkt öht. Ingen som kollar innan ni lägger upp?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Min order från BlackFriday har haft statusen "behandlas" i en vecka nu. Ja, produkten ifråga finns i lager. Okej att det var väldigt mycket beställningar i samband med BlackFriday men en hel vecka (och kanske mer) känns inte rimligt att behöva vänta på att CDON ens ska ta emot och skicka en order.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Taaxy:

@CDON.COM:
Nu när ni ändå är här efter alla taggningar så kan ni ju svara på lite frågor, själv undrar jag hur det går med att paketera och skicka iväg produkterna? Min står just nu still sen i fredags i ert lager, en uppdatering hade varit fantastiskt

Hej,

Vi har hårt tempo på lagret och vi har just nu har vi sänt ut 99% från vårt lager.

Återkom gärna med ditt ordernummer via PM kan jag se hur just din order ser ut.

MVH

CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av vick3sson:

Min med, har stått på behandlas i snart en vecka

Skrivet av Roger W:

Samma här, har en beställning sen i lördags där det inte hänt nått alls.
Inget jag lider speciellt mycket av egentligen, men småirriterande.

Skrivet av Linus K:

Min order från BlackFriday har haft statusen "behandlas" i en vecka nu. Ja, produkten ifråga finns i lager. Okej att det var väldigt mycket beställningar i samband med BlackFriday men en hel vecka (och kanske mer) känns inte rimligt att behöva vänta på att CDON ens ska ta emot och skicka en order.

Hej,

Samma gäller här, Återkom gärna med ordernummer i PM så kan jag kolla på just er order.

Vi har i nuläget skickat ut 99 % från vårt lager, Trevlig helg!

MVH

CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min skickades idag

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vet ni inte på cdon vad utfyllnads/paketeringsmaterial är? Hur kan man skicka ett gäng produkter i en för stor kartong utan att stabilisera dom? Förstår ni inte att det är stor risk att dom går sönder om dom ska studsa runt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Order: 59869703
Står "mottagen av lagret" sedan jag beställde(7 dagar sen) kontaktade kundtjänst och dom sa att den skulle skickas i torsdags, börjar tappa tålamodet. Kan jag få en uppdaterad status via mail? Tack

Ärende: 0000PaD00KAEJ8G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@hakd: Har du handlat av CDON eller deras marketplace? Är det företagen på marketplace så kan inte CDON påverka någonting utan det kan ta veckor eller mer. Oftast fungerar det bra, men som sagt, det kan vara vilka företag som helst som köpt in sig på CDONs marknadsplats.

Tycker det är så lustigt hur CDON friskriver sig.

Det är likförbannat deras sida och betallösning. Amazon har samma lösning men tar fullt ansvar för vad som händer.

CDON, bokus med flera ska se upp om de får riktig konkurrens.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte hänt något med min order; den har fortfarande status "behandlas" en vecka efter beställning. Behöver dock revidera det jag skrev förut. Lade min order på CyberMonday och inte på BlackFriday som jag skrev (svårt att hålla koll på vad som beställdes när och var ).

Har skickat PM till @CDON.COM men inte fått något svar ännu.

Verkar också som att CDON inte jobbat över helgen för att komma ifatt med alla ordrar, vilket jag sett att många andra butiker har gjort (samt också PostNord).
Ska man beställa julklappar från CDON så är nog Luciadagen sista dagen man kan beställa för att vara någorlunda säker på att få det innan Jul....

Permalänk

Min situation är lika dan som de övriga: beställde den 24, ordern står nu över en vecka senare fortfarande som behandlas...

Om det inte skickas idag heller måste man nästan ifrågasätta om 99% av allt verkligen var ivägskickat.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder