Flicka i nöd! Värstingdator sökes!

Permalänk
Medlem

Exakt vad gör du i PS och hur viktigt är det att allt blir korrekt, hur mycket värdesätter du din dator? Är du kräsen att det skall bli snyggt och du inte vill bli lurad av de budgetskärmar som finns på bärbar, ta Vaion. ;P Skillnaden är som natt och dag bland laptopskärmar.

Vad vill du ha något som funkar eller tillfredställer dina behov?

Annars så duger vilken dator som helst för 10k.

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt Asus:en du kommer inte bli missnöjd iaf.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Skall du spela så går sony, mac's och annat fetbort direkt.

Skulle gå på en Asus G73 med fullHD panel och i7 quad cpu. Dom ligger på 15-16k vill jag minnas, och har typ 3ggr bättre spelprestanda än en sony med ett gammalt gt330m grafikkort.

Permalänk
Medlem

Core i7 för WoW, påminner om när min polare bestämt skulle skaffa en Core i7 för få maximal prestanda i Civilization4, gissa vad som hände, de blev ingen skillnad. Jaja, såg en forumpost som var intressant angående ämnet..

World of Warcraft - English (NA) Forums -> Core i7 performance in WoW. Dissapointed.

"I just got a core i7 920, 6 gigs of ram and a kickass motherboard and what do i see in dal? 35 fps. Also using a gtx 260 superclocked core 216."

"I then checked my task manager under performance and noticed that only 1 of the cores was really being used."

"Why is WoW still only using one core? This is so stupid. A lot of people have multicore systems now so it would be nice if you would at least put an OPTION for us to use our quad cores."

"Dont make it default but it would be nice to be an option for those of us who just spent 600 bucks on an upgrade"

Skrivet av Deathdancer:

Men hörni! Varför tipsar ni om Mac och Samsung som inte presterar ens i närheten av ASUS G73?

Mitt tips är antingen ASUSen, eller så finns det en från MSI som har likvärdig prestanda. Den heter GX660.

Länk: WEBHALLEN.com - MSI GX660R-092NE - Core i7-720QM / 6GB / 2x500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black

Med den kommer du kunna maxa alla de spel du listat upp, även Sims 3 om du någon gång vill börja på ny krita Klarar även de mest intensiva RAID-sessionerna i WoW, vilket månger inte verka förstå att det är väldigt krävande för datorn.

Jag hoppas du antingen väljer ASUS G73 eller MSI GX660

Mvh
Lukas

Permalänk

Precis, wow har inte stöd för moderna cpus ändå. Är det inte typ ett gammalt 8800GT man ska ha för att få bäst prestanda i wow?

Permalänk
Inaktiv

Köp MSI GX660 jävligt prisvärd och snygg

Permalänk
Medlem

23k gav jag totalt för min G73 med Intel x-25 SSD. Har man pengar så är rådet "köp inte dator för 25k..." ganska meningslöst. Vill man ha det värsta i bärbar form finns inga kompromisser.

Till trådskaparen: G73:an är verkligen grym, men inte särskilt bärbar och ganska stor och ful i mitt tycke. Clean design men inte supersnygg. Ta och känn på den på någon butik först - är designen ok så rekommenderar jag den varmt. SSD till andra hårddiskplatsen och du har en burk som håller ett tag och är snabb!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av doolar:

23k gav jag totalt för min G73 med Intel x-25 SSD. Har man pengar så är rådet "köp inte dator för 25k..." ganska meningslöst. Vill man ha det värsta i bärbar form finns inga kompromisser.

Till trådskaparen: G73:an är verkligen grym, men inte särskilt bärbar och ganska stor och ful i mitt tycke. Clean design men inte supersnygg. Ta och känn på den på någon butik först - är designen ok så rekommenderar jag den varmt. SSD till andra hårddiskplatsen och du har en burk som håller ett tag och är snabb!

Pengar kan ju användas till annat också...

Vi försöker hjälpa TS som skrev vad datorn skulle användas till, av det som framkommit finns ingen anledning att köpa en bärbar för 25k, däremot en större SSD (kostar en del) kan vara klokt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Pengar kan ju användas till annat också...

Vi försöker hjälpa TS som skrev vad datorn skulle användas till, av det som framkommit finns ingen anledning att köpa en bärbar för 25k, däremot en större SSD (kostar en del) kan vara klokt.

Min bärbara som kostade 12k för typ 3år sedan klarar av allt som står i första inlägget, och med program i bakgrunden. Tror den klarade allt på högsta också...

Permalänk
Avstängd

laptops kommer aldrig vara prisvärda gentemot stationära

Tyckte den där asus verkade asgrym..men 20 000 för en laptop näää tack

Du kan inte ens tänka dig att skaffa en stationär istället.
Tänk vilket prestanda monster du skulle få eller en fet skärm och lite långsammare maskin för dom pengarna

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av w4nt3n:

den bästa du har i tråden är asus datorn men tycker det är overkill kör den här!
MSI GX740-238NE - Inet.se

Den datorn är bra MEN den har en grej som är riktigt dåligt!

Vänstra CONTROL (CTRL) knappen sitter inte längst ut, FN knappen sitter längst ut till vänster och sedan kommer CTRL knappen.

Vet inte om det är på alla MSI bärbara datorer men jag tycker du ska köra på ASUS, dom har bäst support/garanti och bra kylning i sina datorer, samt en bra dator för inte så dyra priser.

Jag har varit lite off med det här bärbara datorer men jag trodde ALDRIG dom skulle sätta in t.ex. en i7:a och 5870 i en bärbar dator!? Man skulle ju inte tacka nej till en Asus G73...