Byta av firmware gick åt helvete :-/ Finns det någon utväg?

Permalänk
Avstängd

Byta av firmware gick åt helvete :-/ Finns det någon utväg?

Skulle lägga in Tomato på en Netgear 3500L.

Började med att lägga in DD-WRT mini eftersom firmwaren från Netgear inte kan uppgraderas direkt till Tomato.

DD-WRT mini gick in smidigt och jag valde nu Tomato firmwaren högst upp på den den här sidan.

Stod att uppgraderingen hade lyckats men blev direkt misstänksam då trådlösa nätverket fortfarande hette dd-wrt efter routerns startats om. Man tycker det borde hete något med Tomato nu. Och mycket riktigt har något gått galet för jag kan inte logga in! Routern svarar på 192.168.1.1 men default lösenord fungerar inte.

Är det bara kasta routern?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

testat polarcloud.com | ^_^
annars testa reseta den (alltså så den resetar firmwaren å inte flasha om nått)

Permalänk
Medlem

Återställ till original firmware via tftp. Hur göra? Görs via kommandotolken, där få man skriva sökvägen till disken, mappen och sedan filen. Kan se ut så här:

E:\Netgear\tftp -i 192.168.1.1 PUT WNR3500-1.0.2.14.img

Permalänk
Avstängd

Camel-en, testade ditt tips och det blev tyvärr timeout.

Provade ett av Netgears egna program för att återställa skadad firmware. Ingen resultat.

Nä den här routern är nog död. Orkar inte se skiten så slängde in den under sängen. Man undrar ju vilket jävla lösenord routern fått för sig att sätta.... Får se om jag kikar mer på det i helgen.

Tack för era tips!

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaver:

Camel-en, testade ditt tips och det blev tyvärr timeout.

Provade ett av Netgears egna program för att återställa skadad firmware. Ingen resultat.

Nä den här routern är nog död. Orkar inte se skiten så slängde in den under sängen. Man undrar ju vilket jävla lösenord routern fått för sig att sätta.... Får se om jag kikar mer på det i helgen.

Tack för era tips!

Om det blev timeout så har du inte gjort rätt. Du måste vara i rooten på den disk som du har filen. Sedan är det viktigt att du skriver precis vad img filen heter. Så bäst är att lägga img filen i en mapp som tex heter Netgear. Så som sagt om du får timeout så är sökvägen till img filen fel. Jag har gjort detta en härrans massa ggr. Så det funkar. Ta och prova igen. Glöm inte mellanslagen. Ang lösenordet det är inte så att det är dd:s? anv namn= root och lösen admin?

Permalänk
Medlem

Har du gjort en 30/30/30 reset, då återställs alla inställningar till defaultvärden, jag klantande till det när jag bytte från DD-WRT till Tomato, glömde kolla lösen via telnet innan jag flashade, men det funkade med 30/30/30 reset och sen använder man default login/pass som är till tomato, minns inte vad det var nu men admin/admin eller admin/password tror jag der var.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Avstängd

ROUTER FUNGERAR!!!!! FAN SÅ MYCKET JAG TACKAR ER TRE!

Nu tog jag mig tid och felsökte systematiskt. Stämningen i tisdags efter den misslyckade flashningen var inte den bästa men jag är glad att jag gjorde mitt inlägg då för svaren fick mig att förstå att det inte var helt kört! Hade jag inte fått några bra svar hade routern legat i soprummet nu

Som du foppson föreslog var 30/30/30 reset lösningen. Dum och uppstressad som jag var kvällen det gick fel tryckte jag in fel knapp när jag gjorde resetten. Jag tryckte in strömbrytaren på baksidan istället för den dolda knappen som man kommer åt tex. med en nål.

Nu ligger Tomato 1.28 på. Hoppas den är en bra version för jag vill inte flasha snart igen

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22