Permalänk
Medlem

Installera linux - Problem

seriöst, jag får aids på ubuntu.

ska installera på ett USB-minne så jag kan använda det i en HTPC som saknar hårddisk, och cd-spelare.

Så jag måste installera på detta USB genom en annan dator.

Har nu installerat på USB't genom min Macbook.
Men nu när jag bootar det i HTPC'n så får jag en bootloader som är konfigurerad efter min Macbook. Ser "Macosx, WindowsBootcamp, Ubuntu" men självklart är det bara Ubuntu som ligger på USB't. Väljer jag ubuntu så får jag "error, linux header not found" så jag antar att det pekar mot en annan enhet.

Hur ska jag fixa detta??

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Du har ingen Windows maskin i närheten? Eller möjligthet att köra Ubuntu genom Virtualbox på Macbooken?

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OWD95:

Du har ingen Windows maskin i närheten? Eller möjligthet att köra Ubuntu genom Virtualbox på Macbooken?

Jag har opensuse på VM på macbooken. Kan ju boota ubuntuc'n live också.

Har även windows dualboot.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Jag har opensuse på VM på macbooken. Kan ju boota ubuntuc'n live också.

Har även windows dualboot.

Okej, dra igång Windows då och ladda ner

Universal USB Installer – Easy as 1 2 3 | USB Pen Drive Linux

Är betydligt enklare än att göra det genom Macbooken

EDIT: Har missförståt dig... Att jag inte kan läsa lite noggrannare.

Det bästa hade ju varit om du hade två usb-minnen, ett du installerade ifrån och ett du installerade på genom HTPC:n.

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |