Permalänk
Medlem

Datorn löser ut jordfelsbrytaren...

För ett par dagar sedan dog den ena datorn. Surfa runt som vanligt när den dog. Den starta om sig själv och tog med sig jordfelsbrytaren. (istället för att döda en propp).

Prövade nyss igen i ett annat rum, samma sak fast annan jordfelsbrytare löser ut. Antar att det är nätaggregatet som gett upp efter 2år och 1månad. Precis när garantin gått ut.

Frågan är hur stor chansen är att den tagit med sig massa andra komponenter i döden? Hoppas på att jordfelsbrytaren räddat dom. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

BAra för att nätagget pajjar så ska det ju inte kortslutas. Burken har inte fått sig en kyss eller nåt så att moderkortet får kontakt med chassit? Kolla igenom så att allt ser ok ut och att ingen elektronik har kontakt med lådan. Om något gått sönder är väl ganska meningslöst att gissa om, det märker du ju =).

Permalänk
Medlem

Hmm. Det har jag inte tänkt på. Trodde kortslutning var = trasigt nätagg. Så chansen att det är nätagget är inte så stort? Måste öppna upp och kolla nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket märke + storlek/W hade/har ditt nätagg?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem. Då var det mitt nätaggregat som var sönder. Fick nytt på garantin.

Permalänk
Hedersmedlem

2 års garanti på ett nätagg idag = skräpkomponenter. Troligast det som gett upp och kortslutit internt. Jordfelsbrytaren gjorde troligen så att du slapp rökutvecklingen som brukar följa.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro