3D Mark 11 - Black screen fault, no scores, error messages and some fixes too

Permalänk

3D Mark 11 - Black screen fault, no scores, error messages and some fixes too

Hey.

Nu är 11:an testad. Resultat? Katastrof. Följande problem har jag haft på min dator:

1. Physix deleb vägrar starta. Upplösningen sätts till 1024x768 och bilden blir svart.

2. Combined test vägrar starta.

3. Inget score visas efter slutkörd benchmark. Inga felmeddelanden ingenting, bara helt enkelt inget score

4. Inget score med lååångt felmeddelande där 3dmark försöker samla information om systemet. Stänger man den kan man inte uploada sina resultat men man brukar iallafall få ett score.

På andra sidor har jag snappat upp några tips. Dessa har fungerat för vissa och inte för andra. För mej funkade naturligtvis inte ett piss, men vafan gör man.

A. Uppdatera till senaste .net4 (release 4/12) Download details: Microsoft .NET Framework 4 (Web Installer)

B. Kör som administratör.

C. Gå in i help och kryssa av scan systeminfo. Detta hjälpte med felmeddelandena i punkt 4 men inget score dock för mej.

VAD to göra eigentlich? Någon som har fler fixar eller ideer?

Tack på förhand.

UPDATE 1: Efter lite bråk och ett par omstarter testade jag att rensa registret med ett sånt där ni vet program. Mitt heter Windows 7 manager. Efter denna rensning och en omstart så funkade allt. I dunno. Det enda som fortfarande traslar är scan systeminfo funktionen.

UPDATE 2: Helt sjukt, nu satte jag på scan systeminfo och återigen fungerar det inte. Svart under physix och likaså under combined test. Är detta en alpha-lansering eller kanske en tidig beta?

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som vilket spelsläpp av idag som helst, förutom att det inte är ett sådant

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Nytt problem nu. NO DX11 support står det. Fast detta gäller hela datorn, dvs inget dx11 går att köra utan att färgschemat går över till basic., jag fattar inte varför.

Hjälp tack.

UPDATE 1: Reinstallation av grafikdrivisarna fixade visst detta problem. Gött.