Permalänk
Medlem

access denied

hejsan, håller på och ska göra ett USB minne bootbart mha bootsect på Win7 skivan, men när jag kör programmet i dos får jag svaret "access denied" är mitt usb minne skrivskyddat? isf hur ändrar jag det?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Rekordmedlem

Tjaaa. det sitter en strömbrytare på en del, kolla i manualen om din modell har en skrivskyddsfunktion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tjaaa. det sitter en strömbrytare på en del, kolla i manualen om din modell har en skrivskyddsfunktion.

nix ingen strömbrytare, är ett vanligt kingston datatraveler

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har aldrig genomför den operationen men vet du att det är USB:et den gnäller på så det inte är kommandot du ska köra. Kanske har du inte de rättigheter som behövs.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Kan du skriva filer till ditt USB minne genom Utforskaren ? eller är det bara via cmd som det inte funkar ?

Om du kör Vista eller Win 7, starta cmd med admin rättigheter (höger klicka --> kör som administratör)

Win2Flash är ett ganska trevligt program annars som man kan göra det via ett GUI.

WinToFlash - Install Windows from usb - Home page

Mvh Daniel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeroBER:

Kan du skriva filer till ditt USB minne genom Utforskaren ? eller är det bara via cmd som det inte funkar ?

Om du kör Vista eller Win 7, starta cmd med admin rättigheter (höger klicka --> kör som administratör)

Win2Flash är ett ganska trevligt program annars som man kan göra det via ett GUI.

WinToFlash - Install Windows from usb - Home page

Mvh Daniel.

står att det programmet inte kan låsa enheten - stäng alla program som använder enheten, men jag har ju inget annat öppet:(

tips?:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det ett U3 minne eller något i den stilen dvs att USB minnet startar ett meny program eller något liknande när du stoppar in USB minnet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeroBER:

Är det ett U3 minne eller något i den stilen dvs att USB minnet startar ett meny program eller något liknande när du stoppar in USB minnet ?

bara det vanliga "auto-run" grejen med "öppna och visa filer" osv, är ett vanligt kingston data traveler:)

Visa signatur