Permalänk
Medlem
Skrivet av senz:

Lenovon är inte ens i närheten gällande processor och grafikkorts-prestanda.

Jag va faktiskt på Netonnet och klämde på I5 modellen och jag måste säga att den var riktigt fin. Schysst finnish och den kändes riktig stabil. Skulle vara gött om någon som har just I5 modellen kunde skriva en kort recension om datorn.

Permalänk
Medlem

Är det värt att lägga en tusenlapp till och köpa den med i5 än den med i3? Allt annat verkar ju nästan vara identiskt...kommer enbart använda datorn till streama fotboll och vanlig surf.

Nån som har en åsikt?

Permalänk
Medlem

Beror lite på om du har råd att lägga 1000kr eller inte?

Jag hade nog gjort det, för oftast blir det "varför gjorde jag inte si eller så" =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exyo:

Är det värt att lägga en tusenlapp till och köpa den med i5 än den med i3? Allt annat verkar ju nästan vara identiskt...kommer enbart använda datorn till streama fotboll och vanlig surf.

Nån som har en åsikt?

i3:an kommer klara jobbet men har du råd så varför inte? Skadar inte att ha en vassare CPU samt att du kanske gör nåt mer krävande i framtiden

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Såg att denna nu kostar 4500. Funderade ett tag på en MacBook air men 4500 kr är inte illa. Dock hade lite mer input om kvalité varit intressant.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Keeper of Traditions

Det mesta ska väl vara bra, förutom batteritiden som ska vara riktigt usel.

Mailade NetonNet om detta, och det gick inte att köpa ett starkare batteri heller.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det mesta ska väl vara bra, förutom batteritiden som ska vara riktigt usel.

Mailade NetonNet om detta, och det gick inte att köpa ett starkare batteri heller.

Aha, ja batteritiden är kanske inte fullt så viktigt för mig med tanke på att jag bara ska ha den i vardagsrummet. Men man frågar ju sig om den verkligen är värt sitt pris. Man kan ju få en ASUS U35JC-RX193V med i5 CPU för 6000 kr och de e inte merän 1400 kr mer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Skärmtyp, Glossy på mini-pc: n = Nej tack,jag kör vidare på min Samsung N210 med matt go skärm.
(PS - Just beställt de tråd-lösa hörlurarna för under 400 kr och ska visst vara ett fynd).

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Och vitsen med att gräva fram nästan 1år gammal tråd?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Skärmtyp, Glossy på mini-pc: n = Nej tack,jag kör vidare på min Samsung N210 med matt go skärm.
(PS - Just beställt de tråd-lösa hörlurarna för under 400 kr och ska visst vara ett fynd).

Bra jobbat