Permalänk
Medlem

D-Link DSL-320B, något att ha?

Nu var det dags att införskaffa ett ADSL2+ modem och fastnade för detta,

http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/modem/modem/d-link-d...

Vad tror ni om detta modem tillsammans med min WNR3500L router?

Permalänk

Hos de nära och kära jag installerat detta modem hos, har den fungerat klockrent.

Permalänk
Avstängd

Är själv lite tveksam till D-Link: jag har en D-Link - som förvisso är en router - som ser till att jag kan ha internet i alla rum, och den får man reset:s
a/starta om:
a) ifall du belastar den för hårt
b) om Telia ändrar IP-adress
c) något mer som jag inte minns men den lägger av lite då och då...:P

Men så här: kanske inget jag hade litat på att ha permanent men den funkar kanske som ersättare tills du hittat något bättre? Men man...man kan ha tur med D-Linkprodukter med.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Hade en gammal Zyxel modem från Telia som bestämde sig för att sluta fungera. Köpte en DSL-320b. Funkar nu perfekt.
Plus så har den även möjlighet att agera som DHCP server så du behöver ingen bredbandsdelare om du ska dela ut internet till flera datorer. Bara att köpa till switchar istället som är avsevärt billigare.Dock så tycks den inte ha en brandvägg som bredbandsdelare vanligtvis har. Har själv inte använt den som DHCP då jag redan har en DIR-655 som router.
Och D-link har bättrat sig med åren och är nu bland dom bästa du kan ha nu.
MacEnkronan har antagligen lite svårt att lita på saker som inte har Apple stämplat överallt på den antar jag...

Vilket fall som helst så är den definitivt bättre än skitet Telia, BBB etc.. skickar med. Och du får en webbaserad inställnings meny för att ställa in den med också.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också lägga en beställning på just det modemet eftersom det jag har nu är skräp som kopplar ner sig då och då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ParasiteX:

(...).
MacEnkronan har antagligen lite svårt att lita på saker som inte har Apple stämplat överallt på den antar jag...

Vilket fall som helst så är den definitivt bättre än skitet Telia, BBB etc.. skickar med. Och du får en webbaserad inställnings meny för att ställa in den med också.

ICKE!:D Jag har själv haft 3-4 D-linkprodukter som dött inom 1-2 år.:P Samt att jag också säger att man KAN ha tur med D-Link (men att det inte är något jag förlitar mig på:)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite och verkar vara ganska många som klagar på detta modemet... Någon som kan rekommendera ett bra modem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

ICKE!:D Jag har själv haft 3-4 D-linkprodukter som dött inom 1-2 år.:P Samt att jag också säger att man KAN ha tur med D-Link (men att det inte är något jag förlitar mig på:)).

Alla dom nyare modellerna jag varit med om från DIR 615 till 655 har funkat perfekt. Har själv haft min DIR-655 i typ nästan 3 år nu utan problem. Behöver aldrig starta om den heller.. Du kan prova uppdatera firmwaren ifall det inte är för komplicerat för dig. DIR-615 är en kompis jag känner som haft sin i 2 år nu utan problem.
Plus så har D-link höjt sin garanti tid från 1 till 2 år. Som också är ett tydligt tecken på långvarigheten har ökat. I så fall är det bara du som haft otur med ett dåligt ex. Eller kanske ska undvika stapla saker på routern då det kan få även dom bästa att överhetta och gå sönder.

Jag kan dock hålla med om att D-links äldre modeller innan dom nyare dom har nu sög som satan och höll knappt mer än nått år.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro