Tips på USB headset som fungerar med linux (ubuntu 10.10)?

Permalänk
Medlem

Tips på USB headset som fungerar med linux (ubuntu 10.10)?

Jag är på jakt efter något headset som fungerar i linux och är USB anslutet. Ska framst användas med skype och mumble. Ett vanligt headset duger inte då jag har datorn i ett annat rum och då måste dra ännu mer kablar genom väggen. USB kabel är redan dragen.

Tråden är skapad i detta forumet eftersom jag först och främst är ute efter linux användare som har erfarenhet av detta.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Det headset jag använder (har några år på nacken), är ett par Plantronics DSP400, och det funkar riktigt bra i både Linux och Windows.

Är väll dessa: Dustinhome DSP400 som jag har, fast en äldre version som är gråa i stället för svarta.

Älskar verkligen detta headset då det sitter så galet skönt på huvudet, trycker inte speciellt hårt mot öronen vilket gör att man knappt känner att de sitter där. Har faktiskt hänt att jag ställt mig upp och varit på väg att gå ifrån datorn och först märkt av att jag haft dom på mig när sladden tagit i.

Blev lite sugen på att beställa ett par nya nu när jag såg att dustin faktiskt hade dom i lager, mina är nog en 8 år gamla och har i princip används ett flertal timmar varje dag. (Kuddarna för öronen smulades sönder för några år sedan och använder nu ett par andra som de också börjar gå sönder.)

Det enda negativa är väll kanske att det kunde ha varit bättre bas, försvinner ju en del bas när dom sitter såpass löst och inte är slutna kåpor.

Permalänk
Medlem

Har använt Creative HS-1200 Headset i ett par år nu i Ubuntu, funkar klockrent, men det är trådlöst, kanske inte vad du var efter. Dom har väldigt bra ljud och funkar perfekt med skype, bara att plocka upp och svara på knappen på dem. Det går att koppla in laddaren så man kan använda den som en trådad också, så jag skulle föreslå den starkt endå.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jag har nu införskaffat med ett logitech g35! Lite av en chansning, men det funkar klockrent i linux! Micen och headsetet. (dock inget surround eller sånt fancy). Till och med volymkontrollen på headsetet fungerar faktiskt. (den ändrar volymen i pulseaudio)