Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Vill helst undvika att köpa valfri billig adapter från Amazon utan helst en officiell Seasonic-kabel som omvandlar 1 PCIe 8-pin till dual connector.

Ingår som diskuterat inte med nätaggregatet. Seasonic har inga tillbehörskablar på sin hemsida förutom 12VHPWR-kablar men en sådan ingår redan till agget.

Nu tror jag iofs att ett 9070 XT skulle klara sig ändå med bara 2 PCIe / av 3 inkopplade men man vill vara säker samt estetiskt lite prydligare också med alla 3 kablar inkopplat.

Jag skulle höra med Seasonic ifall det går att antingen få eller köpa en sådan kabel som du behöver. Vet att bland annat Corsairs support gör sånt ibland.

Nätagget i sig kan troligen leverera 300W över varje PCI-E 8-pin, men det är långt ifrån säkert att kortet accepterar att köras med endast 2 kontakter inkopplade.

CableMod har annars förmodligen en sådan kabel som du söker, men väntetiden om man beställer direkt från dem är tyvärr väldigt lång. Har du tur så kanske kabeln du behöver finns i lager hos någon butik i EU. Köpte själv en 12V-2x6 <-> 12V-2x6-kabel från CaseKing.de nyligen eftersom jag behövde en vinklad kabel.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

@blunden: Tack för svar och feedback!

Jag har skickat ett mail till Seasonics support och förklarade läget. Inväntar svar och delar i tråden när jag förhoppningsvis får det!

Permalänk
Medlem

Det var snabba bud! 🥳

Bra lösning och toppensupport av Seasonic men kan tycka att man borde skickat med en sådan kabel från början.
Så, lösningen är alltså att använda 12V-2x6 to 2x 8-pin-kabeln som jag förhoppningsvis får skickad till mig (utan extra kostnad) och sedan 1 av de ordinarie PCIe-kablarna för 3x PCIe-grafikkort.

Demostreras cirka 1:25 in i nedan video!

”Thank you for contacting Sea Sonic.

If stock is available, we will be happy to provide you with an additional PCIe cable to support your graphics card setup. We will reach back to you once the parcel is ready to be shipped.

As we no longer use daisy-chain cables, we will send you a 12V-2x6 to 2x 8-pin cable instead. This will allow you to use the 12V-2x6 connector to power two 8-pin connectors without any issue:

Once the cable has been shipped, we will inform you.

Please let us know if you have any further questions.
Thank you.”