Till TS: Kul att höra att du har kommit ut vinnande mot detta gräsliga företag. Har en lärare i elektromekanik som köpte en surfplatta just ifrån ClickOK strax efter jul. Jag sa redan då när han berättade att han beställde ifrån ClickOK "nej nej nej nej NEJ!!". Ska länka denna tråd till honom så att han fullt ut förstår vilket skitföretag detta är.
FYI: Surfplattan fick han nu (efter cirka 3 månader) även fast den har varit 'i lager'.
Du som tipsade Aftonbladet, en på deras redaktion har kontaktat mig. De har pratat med mig i telefon.
Jag har skickat över dokument till dem som styrker att ClickOk åtalat mig i Göteborgs Tingsrätt, Orderbekräftelsen, som ClickOk påstår inte finns, meddelandet om leverantörens prishöjning samt domslutet i Tingsrätten.
Aftonbladet har idag publicerat en artikel om händelsen.
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16518663.ab
Är det verkligen lagligt att höja priset på en vara efter att kunden betalat den?
Hur detta regleras återfinns i Avtalslagen 32§.
Starkt jobbat TS, jag kan tänka mig att skänka en hundring till dig för att täcka en liten del av dina kostnader i tvisten!
Jag tackar såväl dig som andra som erbjudit mig samma vänliga hjälp. Mina kostnader har inte varit så höga och jag kan bära dem själv. Tack ändå så hjärtligt för erbjudandet.
All tid som gått åt är dock oersättlig.
Mailade clickok.se, deras kundtjänst, detta är deras svar:
Hej ,
Tack för ditt mejl,
Vi stämmer inga kunder och jobbar enbart inom distansförsäljningslag regler.
Ett officiellt svar på detta kommer att göras under närmaste dagar.
Vi hoppas att vi har besvarat din fråga på ett tillfrädställande sätt. Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar!
Du är även välkommen att ringa till oss: 08 50 21 63 63
Med vänliga hälsningar
ClickOK Kundtjänst
Enligt Göteborgs Tingsrätt lämnades det in en stämningsansökan mot mig den 7 november 2012.
Om ClickOk inte vill kalla det för åtal är upp till dem. Enligt Göteborgs Tingsrätt är ansökan en åtalsstämning.
Kungligt av dig Marathonkillen (OP för dom som inte orkat läsa första sidan, så hoppa tillbaks och läs från början)
Hursomhelst, riktigt suveränt bra jobbat att du orkade med alltsammans, riktigt bra! Mäktigt att du även håller ett sakligt lugn i tråden även om jag förstår att din ilska måste ha kokat
Mitt mål är att vara saklig. Det är det bästa sättet att bibehålla trovärdigheten.
Visst har jag kokat av ilska. Det gör jag även nu när jag läser ClickOks svar på Sweclockers, där de fortsätter att framföra lögner.
Till TS: Har du någon länk till domen? Kan tänka mig att det skulle vara mycket intressant läsning.
Jag har ingen länk till domen. Med tanke på mångas tvivel på riktigheten i detta ärende skall jag se vad jag kan göra för att få upp lite dokument så de går att ta del av.
Okej, då har vi det svart på vitt. TS hade inte helt rent mjöl i påsen.
Jag kan inte se att jag handlat fel eller oärligt. Om i princip samtliga modeller hårddiskar av fabrikatet Hitachi kan handlas till ett lägre pris i ett 15-tal butiker, finns det anledning för mig att ifrågasätta priset?
Om jag lägger en beställning, butiken uppger själva att de alltid kontrollerar pris och lagersaldo innan de belastar ett konto och levererar (ClickOk anger detta innan jag gjorde mitt köp hos dem) och jag får varorna. Skall jag då ställas till svars för att "inte ha rent mjöl i påsen"?
Vad gjorde jag för fel, förutom att beställa från ClickOk och sedan bli stämd i Tingsrätten?
Måste bara flika in med att jag tycker det är beklagligt att folk går in på prisjakt och smutskastar ClickOk enbart pga. denna tråd, helt utan personliga erfarenheter. Huruvida trådskaparen är sanningsenlig eller ej kan jag självklart inte svara på men det förefaller möjligt att hen kan ha varit medveten om prisfelet (inte för att detta på något sätt rättfärdigar ClickOks agerande). Det finns alltid minst två versioner vid en tvist som denna och här får vi bara ta del av ena.
Inlägget från mig var inte tänkt att smutskasta ClickOk. Det var för att upplysa andra konsumenter om vad som kan ske vid ett köp av varor. ClickOk är inblandad i ärendet.
Jag är en han och heter Åge.
Vad jag lärt mig av detta är att aldrig lita på priser. Efter händelsen med ClickOk frågar jag butiken innan jag köper, om det är just den vara som finns och till det pris som anges, innan jag köper.
Min misstänksamhet om att de priser som anges inte stämmer är enormt stor idag. Därmed tar jag det säkra före det osäkra och frågar innan jag köper.
För resten, kan vi få lov att se den där ökända orderbekräftelsen? Säker på att det inte är en beställningsbekräftelse? Är nämligen då två helt olika saker.
Jag skall, som skrivet lite längre upp, se vad jag kan göra för att ni skall få se orderbekräftelsen, den som enligt ClickOk inte existerar.
Jag har fått både beställningsbekräftelse och orderbekräftelse. Skall se om jag få till någon länk så ni kan se båda.
på clickOKs facebook skriver de:
De verkar som att de ljuger åter igen, om nu inte TS information är felaktig vilket jag tvivlar starkt på då han faktiskt vann målet.
Nej, min information är korrekt och jag kan bevisa allt utom ej emottaget samtal.
Jag har hört mycket, men detta tar priset. Frågan är, om företaget skapades enbart i syfte att "skrämma pengar ur kunder". Det vill säga bedrägeri.
Då kommer vi automatiskt till frågan: Hur många andra "kunder" har fått betala en extremt saltad faktura bara för att slippa "kronofogden".
Jag tycker att TS skall polisanmäla detta, trots att tvisten är över. Den här typen av bedragar-företag skall inte få existera, och högst troligt är TS långt ifrån ensam.
Jag kontaktade polisen när jag fick fakturan. Enligt polisen kan de inte ta emot en anmälan om bedrägeri vid tillfället eftersom det fanns ett bekräftat köp.
Jag försöker bemöta så många av era inlägg som jag bara kan. Jag hinner dock inte med alla för det kommer in nya inlägg i en rasande fart.
Beklagar att alla ni som kanske önskar respons från mig inte får det. Jag hoppas att de jag valt ut kan ge lite ljus på ämnet.
Jag håller på att skriva ett bemötande av ClickOks respons i tråden. Den kommer snart.
Åge