Late 2008 Macbook Alu fråga?

Permalänk
Medlem

Late 2008 Macbook Alu fråga?

Köpte min Macbook alu i november 2008, strax efter release och det var min första mac!! och mycket nöjd på alla sätt, var nu ikväll jag märkte att svarta plasten som täcker gångjärnen så att säga har massa små sprickor i en vågrörelse.. misstänker de uppstått genom värmen som blåser ut just där, någon annan som har hört talas om detta??

garantin har ju gått ut för ett tag sen, men vad tror ni apple säger? man har ju iaf kvar reklamations tiden, telefon supporten har öppet till 20 så får ev ringa imorgon. Men vad tror ni? bråka om det eller bara leva med det? har aldrig tappat datorn eller liknande så tycker en dator borde tåla värmen som den genererar.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, det enda jag kan säga är att min inte ser ut så. Köpte den också vid release och har kört hyfsat mycket värmegenererande program och spel på den som borde vara påfrestande.

Jag tycker det kan vara värt att försöka få det fixat, du borde kunna reklamera den om inget annat.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Precis, jag har inte kört så värst tunga program/spel på min så det är lite konstigt, jobbar natt hela denna vecka men ledig nästa så ringer apple då, får se vad de säger, i värsta fall så är det bara reklamera, jag återkommer när ja pratat med dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Precis, jag har inte kört så värst tunga program/spel på min så det är lite konstigt, jobbar natt hela denna vecka men ledig nästa så ringer apple då, får se vad de säger, i värsta fall så är det bara reklamera, jag återkommer när ja pratat med dom

Borde inte vara några problem att reklamera. Om dom säger att det är du som är skyldig till skadan så fråga dom om dom kan se någon annan yttre åverkan och om det verkligen ska se ut så där efter drygt 1 år. Svaren kommer vara nej så är dom inte dumma i huvudet så kan dom dra en ganska enkel slutsats och tillåta en reklamation.

Permalänk
Medlem

precis.. datorn lämnades in till lokala stället idag, de skulle kolla på den direkt och göra bedömning så får se vad de säger annars skickar de vidare datorn mm.. men inge kul vara utan dator.. då det är vid macbooken man oftast sitter numera

Permalänk
Medlem

Nu har lokala butiken haft datorn en vecka (lite irriterad att vara utan å inte få veta vad de gjort eller fått ordning på den under denna tid) men iaf så hade kört tester på den mm och konstaterade att den blir ovanligt varm för inget arbete mm.. no shit tänkte ja.. var de ja sa och räcker med starta datorn å inte göra så mycket så märker man det liksom men han konstaterade att moderkortet ska bytas så de har beställt sådant men hinner ej få de och installera de före påsk.. så fick ta hem datorn nu under påsken då den funkar felfritt i övrigt förutom den blir rätt varm, men han visste inte om de skulle bli bättre om man bytte moderkortet.. då tänkte jag, är de inte billigare för apple att ge ut ny dator (som de gör med iphone om de är en liten spricka i platsen på 3G/3GSen) än att lägga massa arbetstid och nya delar och sen inte vet den blir helt hundra.. men men får se vad som händer när de bytt sen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Nu har lokala butiken haft datorn en vecka (lite irriterad att vara utan å inte få veta vad de gjort eller fått ordning på den under denna tid) men iaf så hade kört tester på den mm och konstaterade att den blir ovanligt varm för inget arbete mm.. no shit tänkte ja.. var de ja sa och räcker med starta datorn å inte göra så mycket så märker man det liksom men han konstaterade att moderkortet ska bytas så de har beställt sådant men hinner ej få de och installera de före påsk.. så fick ta hem datorn nu under påsken då den funkar felfritt i övrigt förutom den blir rätt varm, men han visste inte om de skulle bli bättre om man bytte moderkortet.. då tänkte jag, är de inte billigare för apple att ge ut ny dator (som de gör med iphone om de är en liten spricka i platsen på 3G/3GSen) än att lägga massa arbetstid och nya delar och sen inte vet den blir helt hundra.. men men får se vad som händer när de bytt sen.

Hur gick det för dig:

a) gick reklamationen bra
c) är det mindre problem med värmen nu?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Köpte du de via Apple Store btw? Hur var det att reklamera dit? Ska nämligen köpa en mbp 13" när nästa kommer ut.