Coolingstuff.se - svensk vattenkylning

Permalänk
Medlem

Coolingstuff.se - svensk vattenkylning

Tjenare

Satt just och beställde lite grejer från coolingstuff.se!
(Kommer ett galleri senare <3)

Jag hade glömt lägga till 2m kant list/u-channel och vita cffl's

så jag skickade ett mail till dom och fick svar på 5 minuter så här sent på en sönda kväll.

Det är vad jag kallar service!

rekomenderar dom starkt!

Så ska ni handla vatten kylnings grejer så kolla in coolingstuff.

Permalänk
Medlem

Hmm, mycket dålig copy på den sidan ger inget vidare seriöst intryck. Särskrivningar och rena felstavningar överallt gör mig misstänksam. Ska man starta en liknande firma ser man väl åtminstone till att nån korrläser?

En seriös firma skulle väl heller aldrig ha folk på jobbet efter 22 på en söndag?

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Hmm, mycket dålig copy på den sidan ger inget vidare seriöst intryck. Särskrivningar och rena felstavningar överallt gör mig misstänksam. Ska man starta en liknande firma ser man väl åtminstone till att nån korrläser?

En seriös firma skulle väl heller aldrig ha folk på jobbet efter 22 på en söndag?

en person som äger företaget kanske? och sitter hemifrån?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker att man skall vara lite tveksam här jo.
Speciellt då alla recensioner på PJ ser ut att vara från företaget själva och samma sak med denna tråd.

Kan vara bra men ni ska nog vara lite tveksamma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag har förstått sköter han företaget själv. Jag har handlat där ett flertal gånger utan problem, mycket snabba leveranser också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=10094

Vill inte vara negativ men kan ju vara fake-recensioner som företaget gör i starten, var ju bara 3 stycken. Men men man vet aldrig, är skitkul med en vattenkylningssida i sverige

Permalänk

Den här var väl ändå bäst

"Ökad godstjocklek av slang (1,6 mm) gör att de är mycket mindre sannolikt att perverst och deformation."

Initiativet till en svensk sida är ju bra. Dock finns det mycket bra konkurrenter utomlands vilket gör trycket på svenska sidor att se professionella ut mycket högre.

Jag håller mig till andra butiker så länge som jag måste det för att få det jag vill ha.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem
Citat:

ja, det finns mycket som direkt kopierat från översättning program och tror de skulle kunna lämna det på engelska som flesta butiker har med de grejer.

Men vad som gäller 22 på söndag så kolla på allabolag.se att det handlar om enskild firma, förmodligen en kille som vi som tyckte att Sverige behöver också riktig vattenkylning butik, så man skulle hellre uppskatta hjälp denna tiden då du får dina grejer skickat på måndag och få de på tisdag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Vill inte vara negativ men kan ju vara fake-recensioner som företaget gör i starten, var ju bara 3 stycken. Men men man vet aldrig, är skitkul med en vattenkylningssida i sverige

ja det man kan tänka men å andra sidan varför göra bara 3st omdöme?
Du får tänka så, är allt som det ska så inte många bryr sig skriva om det, å andra sidan är det ngt fel så man vill skrika om det :P, tycker det är positiv att den butik har få omdöme men bara positiva

Permalänk
Medlem

"Den bästa radiator från XSPC med jätte hög prestanda och log luftflöde motstånd kan användas med log hastighets" Stavningen?

Permalänk
Proffsmoddare

Har varit i kontakt med Coolingstuff vid ett flertal tillfällen och Artur som äger och driver företaget har alltid givit mig ett seriöst intryck. Jag har i dagarna beställt lite krimskrams som nipplar, slang, reservoar och liknande för ca 1500kr till mitt pågående projekt. Jag menar, ska man beställa så kan man väl lika gärna stödja nyöppnade och engagerade svenska återförsäljare?

Jag kommer åtminstone att kolla med Coolingstuff.se och Artur om de kan ta in grejer jag vill ha innan jag beställer utomlandsifrån. De verkar kunna ta in det mesta och de håller relativt bra priser måste jag säga.

Att det vore oseriöst att svara på supportfrågor på helger och sent på kvällar är väl bara allmänt gnäll? Stavningen kan jag hålla med om, men samtidigt har de kanske inte råd att ligga nere i väntan på att det ska översättas ordentligt? Jag misstänker att det översatts med t.ex. googletranslate. Jag tycker att det hade varit bättre med engelska istället men samtidigt är det väl inte mycket att haka upp sig på?

Ett stort plus till Artur som startat en entusiast inriktad H2O affär i Sverige.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Hade ju precis tänkt beställa lite därifrån :/, bra priser och så. Men ifall jag testar det så skriver jag här!

Vilka andra sidor brukar ni beställa ifrån? och hur är det med frakten / kostnaderna på delarna i jämnförelse med denna (coolingstuff)

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

asså de där produktbeskrivningarna var ju riktigt roliga, engrish fast på svenska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixJ
asså de där produktbeskrivningarna var ju riktigt roliga, engrish fast på svenska

Permalänk

Köpt en del grejjer där med, funkade skitbra.

En skön jäkel den där artur=)!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
ja det man kan tänka men å andra sidan varför göra bara 3st omdöme?
Du får tänka så, är allt som det ska så inte många bryr sig skriva om det, å andra sidan är det ngt fel så man vill skrika om det :P, tycker det är positiv att den butik har få omdöme men bara positiva

Ja absolut, tänkte bara att det KAN vara fake, vet inte var väl lite kritisk den dagen

Permalänk

Hur är priserna jämfört med andra butiker? (Har ingen större koll på vatten prylar )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikakasinnes
Köpt en del grejjer där med, funkade skitbra.

En skön jäkel den där artur=)!

Håller med. Tummen upp för ett svenskt företag som har bra vattenkylnings prylar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Hur är priserna jämfört med andra butiker? (Har ingen större koll på vatten prylar )

Lite dyrare än Indomo, till exempel så kostar EKs vattenblock till 5870 ca 50kr mer än Indomo. Dock har Cooling Stuff blocket i lager!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Tur i alla fall att han bytte layout på sidan. Kolla den för ett tag sedan och sidan såg ut som ett rent helvette. Nu ger den i alla fall ett seriöst intryck, om man bortser från produktbeskrivningarna =/

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Permalänk
Medlem

har sj handlat där snabb leverans kanske lite dyr frakt annars så var det ganska hyfsat pris sen tycker jag att det var mycket trevligt med hans snabba svar på mailen samt att man fick mail ofta om hur det var med orderstatus... SÅ FLER SOM HANDLAR BÄTTRE PRISER I FRAMTIDEN ???

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Men men man vet aldrig, är skitkul med en vattenkylningssida i sverige

sant!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zfrigg
har sj handlat där snabb leverans kanske lite dyr frakt annars så var det ganska hyfsat pris sen tycker jag att det var mycket trevligt med hans snabba svar på mailen samt att man fick mail ofta om hur det var med orderstatus... SÅ FLER SOM HANDLAR BÄTTRE PRISER I FRAMTIDEN ???

Nu kollade jag bara lite snabbt men kunde inte hitta vad dem tog i frakt. Förmodligen måste man gå till kassan = ha en konto ... vilken jag inte palla göra.

Så vad får man betala i frakt därifrån ca?
känns väll som att det största hotet mot en svensk WC sida är att frakten från England och Tyskland ofta inte är mycket högre än den inom Sverige

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Permalänk
Medlem

frakten tror det var från 89kr och upp
visst priset för frakten kan vara ganska lika, men inte samma sak om du vill skicka tillbaka grejer till butiken (ångra köpet eller skicka på garanti) plus tiderna är ngt snabbare, men å andra sidan hos de största butiker finns grejer i lager vilket kan saknas i svenska och utomlands kan kan vara snabbare att ha grejer hämma

det viktigaste tycker jag är att man ha möjligheten att välja, för det går ju att klara sig fint med utländska butiker men bäst att man är säkert vad ska man välja, de flesta som börjar frågar här om vilka delar men butikerna hjälper också med grejer så vattenkylning nördar blir fler utan svenska butiker blir vi riktig små gruppen

Permalänk
Medlem

bra att det fins gratis frakt från http://indomo.se/ och de har en mängd vatten kylning grejer med de har hyfsade priser på vissa delar, men coolingstuff.se ser lite skummt ut ett ny startat företag hoppas de lyckas.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
det viktigaste tycker jag är att man ha möjligheten att välja, för det går ju att klara sig fint med utländska butiker men bäst att man är säkert vad ska man välja, de flesta som börjar frågar här om vilka delar men butikerna hjälper också med grejer så vattenkylning nördar blir fler utan svenska butiker blir vi riktig små gruppen

+1

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Har varit i kontakt med Coolingstuff vid ett flertal tillfällen och Artur som äger och driver företaget har alltid givit mig ett seriöst intryck. Jag har i dagarna beställt lite krimskrams som nipplar, slang, reservoar och liknande för ca 1500kr till mitt pågående projekt. Jag menar, ska man beställa så kan man väl lika gärna stödja nyöppnade och engagerade svenska återförsäljare?

Jag kommer åtminstone att kolla med Coolingstuff.se och Artur om de kan ta in grejer jag vill ha innan jag beställer utomlandsifrån. De verkar kunna ta in det mesta och de håller relativt bra priser måste jag säga.

Att det vore oseriöst att svara på supportfrågor på helger och sent på kvällar är väl bara allmänt gnäll? Stavningen kan jag hålla med om, men samtidigt har de kanske inte råd att ligga nere i väntan på att det ska översättas ordentligt? Jag misstänker att det översatts med t.ex. googletranslate. Jag tycker att det hade varit bättre med engelska istället men samtidigt är det väl inte mycket att haka upp sig på?

Ett stort plus till Artur som startat en entusiast inriktad H2O affär i Sverige.

Du verkar ha missat indomo.se

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ant3 man har inte missat indomo, det är bara lite kritisk om de i faq om vattenkylning och man förstår detta för indomo började för riktig med vattenkylning ganska nyss
om du tittar 1år eller bara 6 månaders bak så du ser att indomo var inget vidare, den hade ngt iaf jämför med många svenska butiker som hade vattenkylning avdelning och utom zalmans gamla kylblock (1st till cpu och 1st till gpu) plus zalmans G200 var det tömt
tänk att det är både bättre och roligare med konkurrens här i Sverige med, plus om du hittar inte ngt i den första butiken blir det i den andra
och det viktigaste tror jag är service, är det ngt 10kr dyrare men jag känner och gillar service tar jag där, förutom chilled pc och flow tror inte det blir så rolig att handla utomlands
till exempel titta på aquatuning, de är största i europa men för de massor av produkter och nästan allt i lager du kommer aldrig få så bra service, det är helt omöjlig till de

Permalänk
Medlem

Indomo har ju inte funnits så länge så jag är imponerad över hur stort de har blivit ändå på så kort tid.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

du får gärna läsa i "om oss" på indomo.se
det är inte ngt företaget som startades från noll, gubben satt i branschen länge och han köpte kundregistret och kontakter av en annan butik som skulle lägga ner, tror det var ngt där med captech, alltså qtech var del av detta i början men till slutkunder lr ngt sånt nvm, det är typ att säga att dator butiken med ny ägare blev så stor sen januari 2009 hehe den var inte så liten innan ju