Permalänk

Klocka i3 processor och ATI 5470?

Tjena!
Jag har ingen direkt stenkoll på datorer, men jag köpte en PB laptop med ATI Radeon 5470 4 gig minne och Inter Core i3 processor. En stor anledning till det var för att jag ville lira Bad Company 2. Dock verkar inte prylarna riktigt räcka till. Jag har nu tankar på att klocka grafikkort och processor, men har ingen direkt koll på hur jag ska gå till väga. Vad jag förstått genom att läsa andra trådar är att man ska ladda ner något program där jag kan mixtra med prestandan. Jag har dock några frågor innan jag sätter igång.
Jag kan få det att flyta hyfsat på "low" men tappar snabbt fps när det sprängs prylar ikring mig.

Först och främst, är det värt det? Kommer prestandan öka tillräckligt?
Sliter jag ut min dator nämnvärt? Ett visst slitage kan man ju förstå, men jag vill gärna att skiten håller i typ 2 år.
Hur vet jag hur mycket jag kan klocka utan att få härdsmälta?
Bad Company 2 fungerar som bäst på en QuadCore, min i3 ska tydligen kunna simulera en fyrkärnig processor? Hur mycket substans det ligger i det uttalandet vet jag ej...

Det blev många frågor, hoppas någon har tid!

Fred!

Permalänk
Avstängd

BF2 är en tungt spel som inte lämpar sig för bärbara alls. Om det inte handlar om sk "desktop replacement" dvs "släppbara" datorer.
Att klocka en bärbar är bara dumt. Laptops har ytterst begränsade kylningsmöjligheter så att klocka dessa är att be om trubbel.
Summasumarum är att är man seriös spelare håller man sig borta från iaf vanliga laptops.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Okej, så jag är stekt? Det finns inget att göra för att förbättra prestandan?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mansgrisen
Okej, så jag är stekt? Det finns inget att göra för att förbättra prestandan?

nej

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Testa istället att sänka inställningar i BC2, finns en config fil om du letar i din användarmapp där du kan mixtra lite extra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
BF2 är en tungt spel som inte lämpar sig för bärbara alls. Om det inte handlar om sk "desktop replacement" dvs "släppbara" datorer.
Att klocka en bärbar är bara dumt. Laptops har ytterst begränsade kylningsmöjligheter så att klocka dessa är att be om trubbel.
Summasumarum är att är man seriös spelare håller man sig borta från iaf vanliga laptops.

Of topic: Snälla börja inte kalla Bad Company 2 för BF2, det finns redan ett spel som heter så...

On topic: Sälj skiten och köp en stationär!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
Of topic: Snälla börja inte kalla Bad Company 2 för BF2, det finns redan ett spel som heter så...

On topic: Sälj skiten och köp en stationär!

Nu var det väl BC2 han sa och inte BF2?

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB