Permalänk
Medlem

Vill höra om någon upplever backlight bleed, eller det kanske inte är något problem på dessa skärmar?

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Vill höra om någon upplever backlight bleed, eller det kanske inte är något problem på dessa skärmar?

Jag har backlightbleed på små områden, 2-3st områden.

Permalänk
Medlem

Hittils är jag nöjd. Mindre tinting än u2410 och bättre bildytbehandling. Svärtan är jag inte helt nöjd med men man kan ju tweaka skärmen lite.

Något jag tycker är gemensamt för både u2410 och zr24w är att screantearing uppkommer betydligt lättare än på min gamla 226bw.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Hittils är jag nöjd. Mindre tinting än u2410 och bättre bildytbehandling. Svärtan är jag inte helt nöjd med men man kan ju tweaka skärmen lite.

Något jag tycker är gemensamt för både u2410 och zr24w är att screen tearing uppkommer betydligt lättare än på min gamla 226bw.

Screen tearing har jag haft lite problem med på min BenQ också, men jag trodde det berodde på att min laptop är så kass.

Det är ju helt oacceptabelt.
Kan man inte fixa med v-sync eller nått för att få bukt med det problemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3L1T
Ingen som har köpt eller sett zr22w?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Dom flesta som intresserar sig för den här skärmen tycker att 1920x1200 är en av dom viktiga sakerna med den.
22 tummaren har inte 16:10 utan 16:9 och är betydligt mindre intressant.
Det antar jag är den största anledningen till att ingen skriver något om den.

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet så kommer screen tearing från att din fps överstiger (eller inte matchar?) Hz på din skärm och på så vis kommer "halva" frames med vilket ger effekten av screen tearing, Vsync borde ju fixa det problemet? Jag kör alltid vsync på för o undvika screen tearing jag, det borde inte spela nån roll mellan två skärmar hur mycket de tearar, det kanske är så att du märker det bättre för den är större eller nått sånt?

Jag tvivlar dock på att det är skärmens "fel" att du tearar mer med den, men jag kan ha fel...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk

Verkar som att jag inte kan byta ut min defekta skärm.
Ringde till HP> HP sa att man alltid ska kontakta butiken där man köpte skärmen, HP har inget med saken att göra> Ringer till butiken> De säger att man ska skicka e-post istället för att ringa> Skickar e-post till butiken> Inget svar.

Permalänk
Medlem

Vart beställde du någonstans? Kass butik?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk

PC-Doctorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
PC-Doctorn

Om inte för mycket tid har gått så tycker jag du skall ångra ditt köp och beställa från någon annan.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Detta är anledningen att jag bara köper från butiker jag vet är pålitliga...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Screen tearing har jag haft lite problem med på min BenQ också, men jag trodde det berodde på att min laptop är så kass.

Det är ju helt oacceptabelt.
Kan man inte fixa med v-sync eller nått för att få bukt med det problemet?

Ska testa mer i morgon kväll men jag fick vid någon tillfälle screentearing i windows när jag öppnade något fönster och stängde det, rätt udda. Jag har kört lite bc2 och det har fungerat rätt bra. I stort så känns ju skärmen riktigt bra för sitt pris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkar som att jag inte kan byta ut min defekta skärm.
Ringde till HP> HP sa att man alltid ska kontakta butiken där man köpte skärmen, HP har inget med saken att göra> Ringer till butiken> De säger att man ska skicka e-post istället för att ringa> Skickar e-post till butiken> Inget svar.

Lustigt, för mig var det precis tvärtom när jag pratade med HP. Jag frågade om jag skulle kontakta butiken (Dustin) men de svarate att "Nej, det löser vi här med en gång". Dock lyckades personen ifråga inte hitta någon ersättningspanel i deras lagersystem (i fredags) och skulle ringa upp i måndags. Hade ännu inte hört något i förmiddags och ringde supporten igen och fick svaret att han skulle ringa upp mig så fort han kunde. Ännu ingen som ringt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaidSoft
Så vitt jag vet så kommer screen tearing från att din fps överstiger (eller inte matchar?) Hz på din skärm och på så vis kommer "halva" frames med vilket ger effekten av screen tearing, Vsync borde ju fixa det problemet? Jag kör alltid vsync på för o undvika screen tearing jag, det borde inte spela nån roll mellan två skärmar hur mycket de tearar, det kanske är så att du märker det bättre för den är större eller nått sånt?

Jag tvivlar dock på att det är skärmens "fel" att du tearar mer med den, men jag kan ha fel...

Nej, du har knappast fel. Och IceDread har inte svarat på om han kör med vSync eller inte... Kanske finns ytterligare inställningar som tripple buffering som kan påverka det hela. Beroende på OS och spel så är det inte säkert att vSync-inställningen tar heller, man kan behöva testa både i drivrutinerna samt spelet.

http://hardforum.com/showthread.php?t=1509644

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Problemet med tearing som jag haft har varit när jag sett på film i VLC, inte vid spel.
Är det samma problem i grunden där eller beror det på andra saker?
Eller det kanske är något helt annat fel som bara ser ut som tearing?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keepiru
Lustigt, för mig var det precis tvärtom när jag pratade med HP. Jag frågade om jag skulle kontakta butiken (Dustin) men de svarate att "Nej, det löser vi här med en gång". Dock lyckades personen ifråga inte hitta någon ersättningspanel i deras lagersystem (i fredags) och skulle ringa upp i måndags. Hade ännu inte hört något i förmiddags och ringde supporten igen och fick svaret att han skulle ringa upp mig så fort han kunde. Ännu ingen som ringt...

Vilket HP nummer ringde du?
Jag ringde 0771-30 30 00

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilket HP nummer ringde du?
Jag ringde 0771-30 30 00

Det ringde jag också.

Permalänk
Medlem

Hur står sig ZR24w mot LP2475w?

Funderar på att gå upp till tre skärmar för eyefinity och funderar på om man ska välja ZR24w istället för två nya LP2475w.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Angående den screen tearing jag berättade om. När jag går från en bild till en annan, eller från windows 7 login till windows desktop. Då får jag några ränder över hela skärmen, jag vette tusan vad det kommer i från. Oftast så får jag annars ingen screen tearing bortsett från lite grand i bc2 då jag har rätt hög fps.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Angående den screen tearing jag berättade om. När jag går från en bild till en annan, eller från windows 7 login till windows desktop. Då får jag några ränder över hela skärmen, jag vette tusan vad det kommer i från. Oftast så får jag annars ingen screen tearing bortsett från lite grand i bc2 då jag har rätt hög fps.

HD5970? Låter som problemen som en del användare rapporterar om. =/

Du kör v-sync i spel iallafall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

HD5970? Låter som problemen som en del användare rapporterar om. =/

Du kör v-sync i spel iallafall?

Jag har samma problem med hd 4870. Rätt säker på att det är skärmen.

Körde just bc2, fick nästan ingen screen tearing alls. Kör denna drivare.
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/ATI-Catalyst-10-4-...

Jag har haft skärmen ett litet tag nu och (fan död pixel! nej det var bara något litet skräp, pjuh,) börjar känna mig riktigt nöjd med min ZR24w.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ZR24w vs u2410

Mellan HP:n och Dell:
Det intryck jag fått är att zr24w verkar vara den bättre skärmen, men detta verkar främst komma från de som spelar och tittar på film. Hur står sig de två olika mot varandra när det gäller kontorsarbete; framför allt då bildredigering, programmering/läsa text m.m.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wintzell:

Mellan HP:n och Dell:
Det intryck jag fått är att zr24w verkar vara den bättre skärmen, men detta verkar främst komma från de som spelar och tittar på film. Hur står sig de två olika mot varandra när det gäller kontorsarbete; framför allt då bildredigering, programmering/läsa text m.m.?

För kontorsarbete tycker jag deffinitivt hp är bättre, på grund av bland annat av att hp har en bättre ytbehandling för bilden. För bildredigering så får du någ läsa på lite mer. http://hardforum.com/showthread.php?t=1491561 bläddra fram till sida 55 eller någonstans där tror jag när folk börjar få tag på skärmen och skriver sina åsikter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Något jag tycker är gemensamt för både u2410 och zr24w är att screantearing uppkommer betydligt lättare än på min gamla 226bw.

Frågan är hur du skulle ha överlevt med en 120hz TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Frågan är hur du skulle ha överlevt med en 120hz TN

Hehe du kommer ihåg att jag var intresserad av dem och de är ju TN så det kan man fundera på, de har ju tinting problem så förmodligen inte så bra... Jag hoppas på att det någon dag kommer 27-30" IPS på 120Hz, det vore grymt. Förr eller senare måste det ju dyka upp men tills dess så är jag nöjd med denna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hehe du kommer ihåg att jag var intresserad av dem och de är ju TN så det kan man fundera på, de har ju tinting problem så förmodligen inte så bra... Jag hoppas på att det någon dag kommer 27-30" IPS på 120Hz, det vore grymt. Förr eller senare måste det ju dyka upp men tills dess så är jag nöjd med denna

Det var ju inte mer än några veckor sen Japp, jag har några vänner som också sitter och hoppas på att en liknande skärm ska komma. Prislapp på 10k eller nåt

Permalänk
Medlem

Jag hade inte tackat nej till en 24" IPS med 1920x1200 och 120Hz Hade varit perfekt för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det blev just till att köra en del med ingenjör för att bekämpa fordon och grejer i bc2. Jag märkte klart och tydligt att det var någon ms input lag medan jag spelade här för jag fick killen före raketen helt hade nått fram. Det känns lite tråkigt får man ju säga. Jag undrar hur mycket det påverkar mitt siktande tex med krypskytt. I övrigt dock fortfarande en mycket bra skärm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nu lagt en beställing från inet
borde väl få den på onsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det blev just till att köra en del med ingenjör för att bekämpa fordon och grejer i bc2. Jag märkte klart och tydligt att det var någon ms input lag medan jag spelade här för jag fick killen före raketen helt hade nått fram. Det känns lite tråkigt får man ju säga. Jag undrar hur mycket det påverkar mitt siktande tex med krypskytt. I övrigt dock fortfarande en mycket bra skärm.

Det där låter dock betydligt mer som internet-lag än input-lag.
Eller?