Har en hårddisk med ext3 filsystem vill läsa denna i windows.

Permalänk

Har en hårddisk med ext3 filsystem vill läsa denna i windows.

Hejsan !

Jag har en hårddisk som är formaterad i ext3 men vill ha ut informationen hur hårddisken jag har ingen linux burk här, finns det något program till windows som kan läsa hårddisken och att jag kan kopiera över filerna till min windows burk?

/Force

Permalänk
Medlem

Ext2 IFS For Windows

Drivrutin för att använda ext2 och ext3 i windows

Permalänk

Tackar tyvär verkar den inte fungera i windows 7 ?

Permalänk
Medlem

Du kan ju lägga in en virtuell linuxburk och titta.

Eller boota med ubuntu live.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att den fungerar med tanke på att drivrutiner som fungerar i Vista fungerar i 7an i 99% av fallen.

Permalänk

Ja live cd men fungerar det att kopiera över filer då till en av mina hårddiskar om jag kör live cd ?

Permalänk

Körde filen och då får jag felmedelandet: Fel platform osv .

Permalänk
Medlem

Kan man inte bränna ut Ubuntu på en skiva och boota på den. Ska gå att prova köra Ubuntu från den utan att installera något på datorn.

Edit: Det ska gå kopiera dill din HD, har för mig att jag gjort något liknande.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creedo:

Kan man inte bränna ut Ubuntu på en skiva och boota på den. Ska gå att prova köra Ubuntu från den utan att installera något på datorn.

Edit: Det ska gå kopiera dill din HD, har för mig att jag gjort något liknande.

Det går att kopiera över filerna, OM skrivstöd för ntfs är aktiverat på livecdn. Fungerar det inte går det ju att kopiera över filerna till en hårddisk eller usbminne som är formaterat med fat32.