Permalänk
Medlem

Inköp av hemmabio m.m

Hej. Ska nu införskaffa mig en ny tv och lite annat. Så jag tänkte slänga ut mig en ide av produkter och höra vilken respons jag får.

Tv, LG 42LH3000
LG 42LH3000 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Hemmabio, LG HT202SF / LG HT303SU
LG HT202SF - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hembiopaket
LG HT303SU - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hembiopaket

Bluray, LG BD370
LG BD370 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Blu-ray-spelare

Tanken är att få en bra bild och ljud för en billig peng. För som ni ser så är det ekonomin som styr.
Att det vart LG vet jag inte men läst en del positiva omdömen om Tv,n.

Så nu frågar jag er som är insatta i Ljud och Bild kommer detta att funka tillsammans? Dvs är det bra skit för den satta pengen.

Även funderat på om man ska skippa bluray och hemmabion och köpa ett ps3 o köra andra högtalare på den... Men verkar bli betydligt dyrare.

Öppen för förslag.

Permalänk
Medlem

Köp ljud begagnat och inget sådant där LG-paketskit, du kommer bara bli besviken. Antingen får du spara mer pengar så att du kan lägga pengar på ett riktigt ljudsystem. Sen får man inte mycket ljud för 1500kr, kanske inte finns så mycket att välja på. Jag hade däremot väntat och sparat ihop lite extra pengar till ett ljudsystem. TV'n vet jag inget om

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tanken är som sagt att ha något billigt med hyfsat ljud, är inte ute efter nå mega högtalare vilket jag redan har, vill ha något litet och smidigt som även kan leverera. Bor i lägh så där av sitter ett par mindre för film-tittande bättre än stora.

Permalänk
Medlem

Elac Starlet?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Elac Starlet?

Du kanske inte läste de jag skrev, min ekonomi styr allt, så ett hemmabio system på 6500:-är inte vad jag kallar hållbart för min ekonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayu:

Du kanske inte läste de jag skrev, min ekonomi styr allt, så ett hemmabio system på 6500:-är inte vad jag kallar hållbart för min ekonomi.

Jag skulle ändå inte ha köpt något "ljudsystem" för strax över tusenlappen. Aldrig!
Kolla på begagnat, där kan du göra fynd eftersom du har så låg budget.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Tv kommer du bli nöjd med.. Blu ray spelaren vet jag ingenting om..

Ljud kan jag dock.. jag skulle absolut köpt det dyrare paketet utav dem 2 mkt snyggare dessutom..

Men beroende på vars du bor så finns det alltid ljud i massor begagnat ! titta på blocket och pruta !

Men om du tänkt ha det till film osv så kommer du helt klart få en bättre surround effect med hmmm inte sp mkt bas kanske.. inte så att du känner det i bröstet.

Om du tänkt lyssna på musik så kommer det helt enkelt låta dåligt.. dock är jag en finlyssnare..

Jag tror att du blir nöjd.. men biopaketet har inte hdmi ut.

Mvh

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Medlem

Röd Tjur, Tack det var ett sådant svar jag var ute efter.

Permalänk
Medlem

Om ekonomin styr så mycket så hade jag köpt liten bit i taget.
Kanske börjat med 2.0 och sen jobbat mig upp efter hand.
Blir bättre så än att köpa något för 1500kr.
Känner folk som äger sådana paket för 1-2000kr och dom låter katastrofalt illa.
Man måste antingen vara döv eller verkligen inte bry sig hur det låter för att vara "nöjd" med hur dom låter.
Lg gör dock riktigt bra tv (vet inte om just den men generellt)
Enda råd jag kan ge dig när det rör sig om så lite pengar.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt