Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Underbara förändringar.

ToC - Bra ändring, varför ska man kunna kontra ett item med ett billigare item ?

Icebrand - 15% Movment slow för det priset var rent för bra.

Nullfire - Möter du någon som är magic immune så ska enbart superior magic gå igenom och då inte göra någon skada så helt rätt change.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Underbara förändringar.

ToC - Bra ändring, varför ska man kunna kontra ett item med ett billigare item ?

Icebrand - 15% Movment slow för det priset var rent för bra.

Nullfire - Möter du någon som är magic immune så ska enbart superior magic gå igenom och då inte göra någon skada så helt rätt change.

Allt de gör är att göra ett av de redan bäst och mest populära items (Shrunken Head) ännu bättre, dessa förändringar är en indirekt superbuff på Shrunken head, som redan var as bra och för billig. Varför denna kärlek till SH men hat på andra items?

Visst dra en nerf på Icebrand, men den färdiga frostburn är ju helt värdelös nu. 4k för lite statsgain typ, och en praktiskt taget värdelös slow..

Med dessa buffs skulle de öka totalkostnaden på SH med typ 2k för att jämna ut det..
Och du tycker alltså att det ska vara omöjligt att ta bort Jeras Charm förutom med Electrician??
gg gratis 16s SH utan counter, ja det låter ju bra..

S2 har verkligen inte tänkt på följderna av dessa förändringar utan verkar bara ha kollat på enskillda användningar..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Allt de gör är att göra ett av de redan bäst och mest populära items (Shrunken Head) ännu bättre, dessa förändringar är en indirekt superbuff på Shrunken head, som redan var as bra och för billig. Varför denna kärlek till SH men hat på andra items?

Visst dra en nerf på Icebrand, men den färdiga frostburn är ju helt värdelös nu. 4k för lite statsgain typ, och en praktiskt taget värdelös slow..

Med dessa buffs skulle de öka totalkostnaden på SH med typ 2k för att jämna ut det..
Och du tycker alltså att det ska vara omöjligt att ta bort Jeras Charm förutom med Electrician??
gg gratis 16s SH utan counter, ja det låter ju bra..

S2 har verkligen inte tänkt på följderna av dessa förändringar utan verkar bara ha kollat på enskillda användningar..

Med tanke på att de tog bort så att du inte kan stacka alla orbs så nerfade de alla carriers\semi carriers ganska rejält och det kanske var därför de gjorde en indirekt buff till SH.

Frostburn har varit rent för bra då den enbart är uppbyggd på små items vilket gör den lätt att farma till även ifall du blir gankad ofta vilket i sin tur gjorde så att carriers fick ett bra items rent för snabbt.

Jera´s ulti\charm har alltid varit ett helvete att balansera men du kan fortfarande använda superior magic för att disabla (Succos ulti, Tempest ulti, Devourers ulti, Elec Ulti) motståndaren hans charm är på tror även att d-shamans root går igenom ifall du får in den innan han får charmen på sig.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Dom kommer förmodligen göra om detta igen nu kommer bkb bli core item på principt allt om jag fattat rätt.

Ophelia är inte värd att spela längre. 2 uber nerfs på henne på typ 1 månad. sjuka nerfs.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Med tanke på att de tog bort så att du inte kan stacka alla orbs så nerfade de alla carriers\semi carriers ganska rejält och det kanske var därför de gjorde en indirekt buff till SH.

Frostburn har varit rent för bra då den enbart är uppbyggd på små items vilket gör den lätt att farma till även ifall du blir gankad ofta vilket i sin tur gjorde så att carriers fick ett bra items rent för snabbt.

Jera´s ulti\charm har alltid varit ett helvete att balansera men du kan fortfarande använda superior magic för att disabla (Succos ulti, Tempest ulti, Devourers ulti, Elec Ulti) motståndaren hans charm är på tror även att d-shamans root går igenom ifall du får in den innan han får charmen på sig.

Precis, frostburn fick en nerf med anti orbstack patchen, visst de kunde möjligtvis draig ner statsgainen på Frostburn till där den är nu men de har ju tagit bort huvudsyftet med itemet, nu är den ju sämre än gamla Sange and Yasha..

Nullfire har varit balancerad och funkerat så mot jera hur länge som helst utan att det varit imba på något sätt. Det är likadant i DotA och har varit i många år..

Tablet kommer bara sluta användas, totalt..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

fattar inte varför alla dessa facepalms...det står ju bara att den öppna betan stängs ner om 2 veckor men ingenting om att spelet verkligen ska släppas officiellt samtidigt...

facepaaaalm

Permalänk
Medlem

Det står ju: "Retail Wed, May 12th" vilket enligt mig innebär: Retail Wed, May 12th Men du får gärna utveckla ditt påstående..

Eller så kan du ta ditt eget tips och bara dra en Facepaaaalm för din fail! ^^

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Precis, frostburn fick en nerf med anti orbstack patchen, visst de kunde möjligtvis draig ner statsgainen på Frostburn till där den är nu men de har ju tagit bort huvudsyftet med itemet, nu är den ju sämre än gamla Sange and Yasha..

Nullfire har varit balancerad och funkerat så mot jera hur länge som helst utan att det varit imba på något sätt. Det är likadant i DotA och har varit i många år..

Tablet kommer bara sluta användas, totalt..

Frostburn vart übernerfat.

Nullfire har ju alltid fungerat bra, varit varken för bra eller får dåligt, imho.

Tablet används väldigt sällan, alldeles för sällan och nu kommer det troligen dö ut.

Ophelia har blivit nerfad en hel del, men kan man spela henne så är hon fortfarande en riktigt stark hero. Jobbig att möta dessutom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Frostburn vart übernerfat.

Nullfire har ju alltid fungerat bra, varit varken för bra eller får dåligt, imho.

Tablet används väldigt sällan, alldeles för sällan och nu kommer det troligen dö ut.

Ophelia har blivit nerfad en hel del, men kan man spela henne så är hon fortfarande en riktigt stark hero. Jobbig att möta dessutom.

ToC har alltid varit ett måste item när man möter Tempest, men fungerar utmärkt mot som en counter mot Chronos.

Ifall han drar bubblan så kan du antingen flytta honom eller personen han slår på.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Skrivet av Essin:

Det står ju: "Retail Wed, May 12th" vilket enligt mig innebär: Retail Wed, May 12th Men du får gärna utveckla ditt påstående..

Eller så kan du ta ditt eget tips och bara dra en Facepaaaalm för din fail! ^^

Nej, jag vägrar!!!

citat: "Heroes of Newerth Retail release date has been set. HoN's Open Beta will come to an end on Wednesday, May 12th @ 4:00pm EST, 2 weeks from today."

det där kan ju tolkas på 2 sätt...ditt sätt att det är retailen som släpps 12:e maj...alternativt att dom bara sagt att ett datum är äntligen fastställt (dock fortf. inofficiellt) och att det är själva open betan som slutar 12:e maj

Permalänk
Medlem

Dom har bestämt datumet för retail men bara sagt när Open Beta slutar. Så tolkar jag det som. Det verkar dock som att retail kommer den 12:e maj.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

hela meningen (topicen) som ja citerade ur är:
Hello everyone,

The retail release of HoN is approaching. With that in mind, we will be opening up all NON PRE PURCHASED nicknames to anyone willing to purchase or who has already pre purchased the game.

You will simply visit a form, check the availability of a nickname, if the nickname is not taken or taken by a non pre purchased account, you will have the opportunity to KS it. That means if you are not pre purchased and want your nickname, I strongly suggest you buy HoN now to secure your it before this begins on:

Wednesday, May 5th @ 4:00pm EST (with retail following a week later Wed, May 12th @ 4:00pm EST)

The page to steal nicknames is at:

https://www.heroesofnewerth.com/ksNickname

You can pre purchase HoN at:

https://www.heroesofnewerth.com/purchase_account.php

We will email all our users with a Q&A style email regarding retail release and other things next week as well as post that information here. This is just an early early warning to give people the heads up! Buy now

Kan inte misstolkas enligt mig

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd

Essin vet du hur det blir med alla klaner? kan man förboka namnen på dom också? menar det finns en klan tag jag och mina vänner vill ha. dom personerna har ej köpt spelet. Men vi vill ha tagen .

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Ingen koll på klaner tyvärr, jag vet att friends å bans kommer va kvar för de som köpt i förväg.. ja hoppas dock de tar bort alla acount på friendlist som inte har köpt vid release, för har man varit i betan sen den öppnade så har man många dubbelaccounts och folk som slutat för länge sen på listan ^^

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Skönt att de sparar banlistan, jag har ~480st + - 5.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Nån som tröttnat som har ett golden shield account?. Samlar damm kanske och vill bli av med? ^^

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Skönt att de sparar banlistan, jag har ~480st + - 5.

Hihi nice har du mig? Ninotramp

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har fått ett jävligt jobbigt problem; jag får bara runt ~20-30% GPU usage när jag lirar HoN vilket leder till att spelet hackar nåt så inihelvete. Har prövat ändra upplösning och AA ingame för att försöka "trigga" det att kicka igång grafikkortet, men icke.. Nån som har nåt tips?

BFBC2 ex flyter på bra som fan för där går kortet i 100%.

(HD 5850 @ 900/1250).

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Skumt, ja maxar ju allt lätt på mitt kort (4850 1gb)..
har du provat andra drivare? spelet är ju bara i beta än så d e möjligt att det inte har inkluderats stöd i ATIs drivare eller nått än..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Jag kör själv 5850 och allt funkar prima förutom att ibland kan skuggorna bli fuckade ibland (som alla andra spel - dåliga drivrutiner troligen). Inga FPS problem alls. kör allt max dock utan AA då jag får mouse delay av någon anledning med det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Har fått ett jävligt jobbigt problem; jag får bara runt ~20-30% GPU usage när jag lirar HoN vilket leder till att spelet hackar nåt så inihelvete. Har prövat ändra upplösning och AA ingame för att försöka "trigga" det att kicka igång grafikkortet, men icke.. Nån som har nåt tips?

BFBC2 ex flyter på bra som fan för där går kortet i 100%.

(HD 5850 @ 900/1250).

för mig droppar fps:en om jag har exclusive mode påslaget, prova stäng av det och se om det hjälper..

EDIT: äntligen 1800! nu vågar jag inte röra kontot^^

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loika:

för mig droppar fps:en om jag har exclusive mode påslaget, prova stäng av det och se om det hjälper..

EDIT: äntligen 1800! nu vågar jag inte röra kontot^^

Kännde lika dant sj! sen droppa jag till 1730 på 3 dagar...

Vilka är det föresten som har köpt eller kommer köpa nu till fullrelesen?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Loika:

för mig droppar fps:en om jag har exclusive mode påslaget, prova stäng av det och se om det hjälper..

EDIT: äntligen 1800! nu vågar jag inte röra kontot^^

Hehe och så raderas det nästa vecka ;P Mening och inte göra det?

Jag ska nog köpa det när det släpps.. har ifs lite problem med att jag inte hittar några servrar som jag kan skapa spel på när de flesta är inne, mellan kl 16.00-23.00. Vilket är lite små segt och får än att fundera att inte köpa det förens det är fixat. Man vill ju kunna skapa game när man vill, någon annan som har problem med detta?

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte köpa det nu direkt. Kommer vänta kanske en vecka eller två med att köpa det, vill se vad dom gör innan jag köper det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Hehe och så raderas det nästa vecka ;P Mening och inte göra det?

Jag ska nog köpa det när det släpps.. har ifs lite problem med att jag inte hittar några servrar som jag kan skapa spel på när de flesta är inne, mellan kl 16.00-23.00. Vilket är lite små segt och får än att fundera att inte köpa det förens det är fixat. Man vill ju kunna skapa game när man vill, någon annan som har problem med detta?

Antalet servrar har de sagt upprepade gånger att de inte tänker utökajust nu då mängden spelare under open beta är så mycket större än mängden spelare som kommer finnas kvar efer release. Kommer antagligen liggar runt 15-20000 online vid top efter release i början. Så inga problem att hitta servrar då.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

PSR kommer att föras över om man köper, dock kommer den att "komprimeras" så det inte är sånna gigantiska dalar och toppar, så allt justeras mer mot 1500, inga nissar på 900 psr och inga monster på 2300 psr, utan mer mot basen. Så sluta inte bry er om PSRen än Statsen försvinner dock, så feeda på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Kännde lika dant sj! sen droppa jag till 1730 på 3 dagar...

Vilka är det föresten som har köpt eller kommer köpa nu till fullrelesen?

Köpte nästan direkt när man kunde, så mycket tid som jag har lagt i spelet så är det helt klart värt 30$.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Nån men än mig som inte kan spela? -.-

Permalänk
Medlem

Inte testat Tobz0r, men hade tänkt att spela ett game för första gången på över en vecka. Måste ju spela någon gång innan Retail.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så håller de på och uppdaterar

Men ska man se det från den ljusa sidan så lägger dom in en ny hero :D:D