Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Ahh man kan alltid lita på Sweclockers!:) Hade inte kunnat betalat utan er! Tackar och bockar för hjälpen!

Permalänk

Jag skulle snarare vilja säga att HoN är inspirerat av LoL - League of Legends, som i sin tur är inspirerat av DotA

Visa signatur

# Passive income is the shit

Permalänk
Medlem

HoN annonserades långt innan LoL...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Jasså, hur långt innan?

Visa signatur

# Passive income is the shit

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Essin:

Matchmaking låter dig fastställa din nivå första gången du klickar på den, typ: Beginner - Intermediate - Expert. Detta val bestämmer din start SMR från: 1350 - 1500 - 1650. Det gör iaf att man slipper de som är kassa för att de är nya, dock kommer alla 1600+ självutnämnda proffs att välja expert så det blir väl kaos iaf.. Matchmaking bryr sig inte om PSR alls..
Kul att öppna spelet å se PSR gå från 1850 till 1600
gör ont i ögonen att de den så låg, måste snabbt åtgärdas, dock ingen tid idag =(

Jasså.. men skräp, tog Intermediate för jag tycker jag är halv bra.. fan kommer man ligga lågt länge nu då.
Har inte hunnit spela upp PSR än efter reseten, så den ligger med lågt nu Min gick ned till 1560, ser inte så kul ut, känns om man förlorar ganska mycket iallafalll.. tur att inte alla blev 1500 ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Fel. Icefrog har ingenting med LoL att göra.
Vad menar du med dåliga spelare? Menare du spelarna som spelar spelet? I så fall kan jag säga med stor erfarenhet att det är ingen skillnad på HoN, DotA och LoL. Om det skulle vara heroes så håller jag inte med. LoL heroes är nästan intill helt perfekta med balansering.
Spelet är inte långsammare. Planering är det ju som krävs i HoN. Inte LoL. Eftersom LoL är mer byggt för ganking och mer action. Mindre skills? Haha! Skulle snarare säga spelet kräver mer skills. Eftersom det finns talents, runor och 6 istället för 4 spells.

Som jag sa är det mer planering och mindre skills, vänligen håll isär dessa. När du säger att det krävs mer skills och med argumentet att man bygger upp sin karaktär så är ditt argument raka motsatsen till din poäng :-/
Min erfarenhet av LoL är inte vida, men bygger du ett talenttree så gör du det istället för att ha "talent". Wow gjorde ett otroligt bra sådant system där alla spelare som spelade mycket var "bra". En level 5 hade helt enkelt, även om han hade sjukta skills, inte så stor chans mot en level 70.
Kan självklart jag inte säga att alla spelare är kassa, men av det jag sett så är jag inte imponerad. Du kommer troligtvis inte hålla med mig här, men HoN är rätt svårt att sätta sig in i som ny och troligt är att dessa spelare istället väljer LoL som är lite vänligare.

Slutligen,
Grinding != Skills

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasteflow:

Jasså, hur långt innan?

HoN: juli 2008

LoL: October 2008

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dontis:

Jag började tänka på just Chronos för han var pickad mest utav gångerna och den hjälten som uppmärksammades mest inom matcherna.
Så jag bestämde mig för att börja spela honom seriöst några gånger om det går bra, det gick bra, det gick kanon. Jag fick ”Quad kill, Smackdown & Bloodlust” på andra matchen med honom & vi vann de fyra matcherna jag spelade med honom den eftermiddagen. På förmiddagen nästa dag så spelade jag tre matcher 3 versus 3 och det gick ännu bättre. Carrie eller inte så vann jag över Warbeast & Wildsoul på en 5 versus 5 match samma dag.

Så nu till den frågan, vilken carrie tycker ni är bäst och vilka bra kontringar finns det till Chronos.

En bra kontring är väl ett lag med perma stun. Bra hjältar jag föredrar är till exempel, Witch Doctor, Witch Slayer & Pyromancer i samma lag mot Chronos.
Kan vara Behemoth, Electrician, Magebane, Pyromancer & Tempest.
Såklart så finns det mycket att blanda men det är två kombinationer jag gillar. Som ni säkerligen ser finns det mycket skada båda lagen kan göra & stun finns det mycket av. När man har Witch Doctor får man inte glömma ”Dagon” heller, inte när man spelar mot Chronos. Det är ett + att slippa jaga.

Mvh Dontis.

Den bästa kontringen mot chronos är zephyr om han har tex mock, 8 cyclones och hinner lägga sin ulti i hans bubbla är han så gått som död för hans rewins fungerar inte bra mot DoTs för de tar bara 1dmg per gången

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Jag får spelet på den jäkla PSR kompressen, från 1800+ till ~1570, dvs ca 3-4 vinster. alla jäkla hattar runt sig som bara käftar och har 0 koll, jag gråter inombords. fall man vinner eller inte har ju 0 med skill och bara fall man kommer med nissen som pickar tempest för han ser fräck ut och går mitten, eller fall man kommer med nån som har något hum hur spelet skall spelas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Jag får spelet på den jäkla PSR kompressen, från 1800+ till ~1570, dvs ca 3-4 vinster. alla jäkla hattar runt sig som bara käftar och har 0 koll, jag gråter inombords. fall man vinner eller inte har ju 0 med skill och bara fall man kommer med nissen som pickar tempest för han ser fräck ut och går mitten, eller fall man kommer med nån som har något hum hur spelet skall spelas.

Min banlist har vuxit kraftigt de senaste 2 dagarna

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker verkligen att spelet har konstigt sedan det gick final. Folk som inte pratar med varandra i matcher, personer som står och farmar i skogen medan deras teammates dör 1 meter därifrån.. hrm.

Edit: Är ingen superbra spelare eller så, låg på cirka 1650 rating innan reseten och 1.1 i KD-ratio. Men jag har ruskigt låg xp/min, vad gör jag för fel?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Tycker verkligen att spelet har konstigt sedan det gick final. Folk som inte pratar med varandra i matcher, personer som står och farmar i skogen medan deras teammates dör 1 meter därifrån.. hrm.

Edit: Är ingen superbra spelare eller så, låg på cirka 1650 rating innan reseten och 1.1 i KD-ratio. Men jag har ruskigt låg xp/min, vad gör jag för fel?

Alla som var under 1500 psr ligger nu på runt 1500 så det är därför det känns konstigt.

Om ett par veckor har det säkert jämnat ut sig och de som är dåliga ligger i botten igen.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Måste nog fan ta och köpa till veckan. Testade att spela LoL och känner att jag inte orkar spendera flera månader på att lära mig det systemet. HoN är ju ändå likt warcraft 3 med alla termer osv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hopplöst tråkigt att lira Pubs matcher nu, man måste verkligen över 1700psr innan spelet blir bra.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Väldigt många nybörjare som köpte spelet. Behövs ett lag på 5 bestående av kompisar fortfarande.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hasteflow:

Jag skulle snarare vilja säga att HoN är inspirerat av LoL - League of Legends, som i sin tur är inspirerat av DotA

hur kan en dota-_KLON_ vara mer influerat av ett annat spel?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaej:

hur kan en dota-_KLON_ vara mer influerat av ett annat spel?

Jadu man kan undra hur folk tänker eftersom LoL och HoN har samma liknälser som Wc3 och SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Jadu man kan undra hur folk tänker eftersom LoL och HoN har samma liknälser som Wc3 och SC

Weee båda har hjältar och items wow typ ända saken som är lik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Weee båda har hjältar och items wow typ ända saken som är lik...

vaddå wow?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

HoN är mer likt DotA än vad LoL är. HoN och DotA använder i stort sett samma system för allt medans LoL är helt annorlunda.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det går fan inte att spela bakis har jag konstaterat idag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Konne-:

Det går fan inte att spela bakis har jag konstaterat idag

Spela på lyran är ännu värre kan jag lova. Vet inte hur många hundra PSR jag har förlorat på grund av det

Frågade däruppe men ingen som svarat - hur får man upp sin xp/min? Jag ligger på cirka 380-400 varje match och vill öka, men vet ej hur. Jag farmar så fort jag kan och sticker inte från lanen alls de första levlarna.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Spela på lyran är ännu värre kan jag lova. Vet inte hur många hundra PSR jag har förlorat på grund av det

Frågade däruppe men ingen som svarat - hur får man upp sin xp/min? Jag ligger på cirka 380-400 varje match och vill öka, men vet ej hur. Jag farmar så fort jag kan och sticker inte från lanen alls de första levlarna.

Hero kills + Skogen är väl det enda som kan öka din XP\Min.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Spela på lyran är ännu värre kan jag lova. Vet inte hur många hundra PSR jag har förlorat på grund av det

Frågade däruppe men ingen som svarat - hur får man upp sin xp/min? Jag ligger på cirka 380-400 varje match och vill öka, men vet ej hur. Jag farmar så fort jag kan och sticker inte från lanen alls de första levlarna.

stacka creeps i skogen ger dig massa xp (film för hur du görom du inte redan vet det: YouTube - HoNPros.com How to Creep Stack)

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort ett inlägg som bröt mot § 7 i reglerna samt några kommentarer till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Min banlist har vuxit kraftigt de senaste 2 dagarna

Samma här, känns som att de med mest skills lät bli att köpa det. Jag har strax över 500 på min banlist nu.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Tycker verkligen att spelet har konstigt sedan det gick final. Folk som inte pratar med varandra i matcher, personer som står och farmar i skogen medan deras teammates dör 1 meter därifrån.. hrm.

Edit: Är ingen superbra spelare eller så, låg på cirka 1650 rating innan reseten och 1.1 i KD-ratio. Men jag har ruskigt låg xp/min, vad gör jag för fel?

Exakt, de flesta är knäpptysta och säger inte ens vad de ska picka och sedan farmar de och hjälper inte till och när de väl försöker misslyckas de ändå.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

*tråd rensad*

Jag har tagit bort ett inlägg som bröt mot § 7 i reglerna samt några kommentarer till det.

Hur kunde våran diskussion hurvida 235kr är dyrt eller inte bryta mot regeln?

Visst det var en kommentar om att man INTE vill spela över pirat servrar/garena för det är fullt med fuskare/virus och skit men jag kan inte se hur den kommentaren heller bryter mot regeln då jag varken sa att det var bra att göra det (raka motsatsen till och med) eller hur man går till väga..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Essin:

Hur kunde våran diskussion hurvida 235kr är dyrt eller inte bryta mot regeln?

Visst det var en kommentar om att man INTE vill spela över pirat servrar/garena för det är fullt med fuskare/virus och skit men jag kan inte se hur den kommentaren heller bryter mot regeln då jag varken sa att det var bra att göra det (raka motsatsen till och med) eller hur man går till väga..

I och med att jag tog bort det inlägget som bröt mot reglerna, tyckte jag att er diskussion (som i och för sig var tillåten) förlorade sin mening när sammanhanget försvann. Därför tog jag bort även den.

Permalänk

Någon här som kan lira Armadon? Jag tänkte försöka lära mig honom och undrar om ni bara styr han med musen eller också med H och S? Alltså för att få ryggen/sidan till. Ligger runt 140 APM men är det lättare att också använda hotkeys?

Btw, Pebbles mid steker de mesta PK på 7-13 min is gg.

EDIT: Hittade en svensk sida bara fokuserad på HoN. Om någon är intresserad att komma in och ge era tips skulle jag vara tacksam. Hittade den för någon dag sedan. Finns även en turnering ett lag kan anmäla sig till den 23/5. 5v5 BD. Jag funderar på att göra det.

Heroes of Newerth Sverige » Strategier, Forum m.m

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||