Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Hahaha

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Det är inte bara att ganka zephyr så är problem solved. Inte alltid så lätt tyvärr. Grey's ah.

och hur svårt är det, en ward i skogen och du har zeph under kontroll, finns betydligt värre heroes att behöva ganka jungle.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Haziza:

Ska bli spännande och se vad Vavle och IceFrog kokar ihop tillsammans. Har alltid varit nöjd över Vavle's spel tidigare, precis som Blizzard's spel känns det välgjort.

Hu? Ska Iceforg och Valve göra ett Dota ihop?

Permalänk
Medlem

Alla skogshjältar blir sjukt farliga ifall man låter dem farma i skogen otstört.

Vargen med Abyssal, Puzzle l3 & Steamboots på ~20 min är inte helt omöjligt, att sedan stoppa honom är mer eller mindre omöjligt och han gör fett mycket mer pisk än vad zephyr gör.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Alla skogshjältar blir sjukt farliga ifall man låter dem farma i skogen otstört.

Vargen med Abyssal, Puzzle l3 & Steamboots på ~20 min är inte helt omöjligt, att sedan stoppa honom är mer eller mindre omöjligt och han gör fett mycket mer pisk än vad zephyr gör.

eller kanske en tempest med portalkey, kan ju plocka ett helt lag nästan med lite hjälp.
zeph lär i vilket fall som helst åka på lite nerfning så det är inget att klaga över:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Hu? Ska Iceforg och Valve göra ett Dota ihop?

Icefrog utvecklar iaf LoL (League of Legends) som liknar HoN & Dota fast "gulligare" och med helt otroligt dåliga spelare. Hela spelet är långsammare och kan ses som mer planering än HoN men med mindre skills. Är iaf den uppfattningen jag fått.

Spelet bygger inte bara matcher som HoN utan att man levlar upp sin karatär som i wow, så att man sedan börjar med en starkare karaktär än andra i matchens start. Att valve är med på tåget visste jag inte, trodde de hade bättre smak än så ;-P

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av Geckod:

Hu? Ska Iceforg och Valve göra ett Dota ihop?

Ja det ska dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Hu? Ska Iceforg och Valve göra ett Dota ihop?

Icefrog leder ett team av utvecklare på Valve, ingen vet än vad det är han håller på med

Skrivet av zeagan:

Icefrog utvecklar iaf LoL (League of Legends) som liknar HoN & Dota fast "gulligare" och med helt otroligt dåliga spelare. Hela spelet är långsammare och kan ses som mer planering än HoN men med mindre skills. Är iaf den uppfattningen jag fått.

Icefrog har inget med LoL att gära, det är Guinsoo (Skaparen av DotA: Allstars) och Pendragon som är med Riot Games nu och hjälper till med LoL

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Icefrog leder ett team av utvecklare på Valve, ingen vet än vad det är han håller på med

Icefrog har inget med LoL att gära, det är Guinsoo (Skaparen av DotA: Allstars) och Pendragon som är med Riot Games nu och hjälper till med LoL

Sweet, då håller jag helt enkelt tummarna för vad det än är som de sitter och pysslar med.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Icefrog utvecklar iaf LoL (League of Legends) som liknar HoN & Dota fast "gulligare" och med helt otroligt dåliga spelare. Hela spelet är långsammare och kan ses som mer planering än HoN men med mindre skills. Är iaf den uppfattningen jag fått.

Spelet bygger inte bara matcher som HoN utan att man levlar upp sin karatär som i wow, så att man sedan börjar med en starkare karaktär än andra i matchens start. Att valve är med på tåget visste jag inte, trodde de hade bättre smak än så ;-P

Fel. Icefrog har ingenting med LoL att göra.
Vad menar du med dåliga spelare? Menare du spelarna som spelar spelet? I så fall kan jag säga med stor erfarenhet att det är ingen skillnad på HoN, DotA och LoL. Om det skulle vara heroes så håller jag inte med. LoL heroes är nästan intill helt perfekta med balansering.
Spelet är inte långsammare. Planering är det ju som krävs i HoN. Inte LoL. Eftersom LoL är mer byggt för ganking och mer action. Mindre skills? Haha! Skulle snarare säga spelet kräver mer skills. Eftersom det finns talents, runor och 6 istället för 4 spells.

Så, du vet inte riktigt vad du pratar om?

Skrivet av Kazen:

Icefrog leder ett team av utvecklare på Valve, ingen vet än vad det är han håller på med

Icefrog har inget med LoL att gära, det är Guinsoo (Skaparen av DotA: Allstars) och Pendragon som är med Riot Games nu och hjälper till med LoL

Helt rätt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Herre jösses, anledningen till att folk blir spydiga är att du beter dig som en retard.
Påstår du att Dota alltid varit balanserat? Det har kommit så SJUKT många helt störda heroes och tweaks fram och tillbaka. Skärp dig!
Utvecklarna lyssnar FÖR MYCKET på spelarna, inte för lite som du påstår. Zephyr släpptes som int hero, efter klagomål har det blivit ändringar, fler ändringar och ännu fler ändringar.
Angående vad som stackar och inte stackar så tycker jag att det enda viktiga är att de skriver vad som fungerar ihop och vad som inte fungerar ihop. Finns sätt att kontra det mesta och reglerna är lika för alla.

Har ett dussin heroes som jag föredrar framför zephyr. Så sluta whina och tanka ner något annat spel från piratebay din snåle sate ;-P

Att spelet äntligen har release sållar dessutom bort en otroligt stor del av folket man inte vill spela med. Även om du nu skulle neka detta så är jag tämligen säker på att du skulle fortsätta spela om det inte var så att du var för snål och inte ville betala en engångssumma som liknar månadsavgiften till WoW.

Zephyr har varit OP ända sedan han kom. Jag vill inte kalla det att dom nerfat honom. Ska du jämföra DotA med Hon? DotA utvecklas av Ice Frog. HoN utvecklas av ett helt jävla företag på jag vet inte hur många anställda. När en bugg upptäcks i DotA tar det inte många timmar innan en fixad version släpps. När en bugg upptäcks i HoN händer ingenting.

Har dessutom inte skrivit något i den här tråden innan, så nej, det beror inte på mig att folk blir spydiga. Fattar inte riktigt hur man kan bli sur över att någon skriver "Jag ska nog vänta med att köpa det här spelet"...

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

DotA utvecklas av Ice Frog. HoN utvecklas av ett helt jävla företag på jag vet inte hur många anställda. När en bugg upptäcks i DotA tar det inte många timmar innan en fixad version släpps. När en bugg upptäcks i HoN händer ingenting.

Du förstår väl att DotA är en custom map? Och att HoN är ett helt spel?
Det är mycket mer omständigt att patcha ett spel än att fixa en inställning på en custom map...

Är det en stor bug, så fixas de snabbt i HoN.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Zephyr har varit OP ända sedan han kom. Jag vill inte kalla det att dom nerfat honom. Ska du jämföra DotA med Hon? DotA utvecklas av Ice Frog. HoN utvecklas av ett helt jävla företag på jag vet inte hur många anställda. När en bugg upptäcks i DotA tar det inte många timmar innan en fixad version släpps. När en bugg upptäcks i HoN händer ingenting.

Har dessutom inte skrivit något i den här tråden innan, så nej, det beror inte på mig att folk blir spydiga. Fattar inte riktigt hur man kan bli sur över att någon skriver "Jag ska nog vänta med att köpa det här spelet"...

Vet du ens hur zephyr var när han kom eller? verkar inte så. han kunde flyga frammåt. Istället för att putta tillbaks folk. Hans vindar fick han inge hp av, han fick mana istället. Hans tredje skill var ej passiv. Hans ulti gav bara slow.

Sen som jag har hört av lol så är det balanserat pågrund av att det finns vissa skills som är imba som alla använder. Det är som exempelvis att alla på hon skulle använda nästan samma gubbe allihopa. Ja du då skulle spelet vara jävligt balanserat ;).

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Finns massvis av skäl att inte köpa HoN. Ostabila servrar, lagg, buggar, ignoranta spelutvecklare , obalans etc... Zephyr liksom, hur tänkte dom?

" Originally Posted by Darebear View Post
Just look at the facts:

Zephyr is in the top 10 most used heroes.

He has the highest win % of all heroes.
1st 55.1% Zephyr
2nd 54.9% Plague
3rd 54.6% Pesti
4th 54.5% Tempest
Not to mention Scout having 43.7%....

Om S2 hade skippat sina egna häftiga OP-heroes så hade jag köpt HoN på en gång. Det verkar som att S2 staff inte lyssnar ens. ALLA vill att dom ska porta över alla DotA heroes, men inget händer (förutom att dom gör nya obalanserade heroes då). Tänk dig DotA fast med HoN's motor. Vilket underbart spel det skulle vara!

Orkar inte dela upp din massiva post i flera kort quote och svar så jag svarar på allt här istället..

Till att börja med, samtliga server problem som lag, no response och liknande är en direkt effekt av överdriven serverload under Open beta, detta var också en av tankarna bakom open beta för att se hur servrarna klarar pressen. Sen så kommer det ju alls vara lika mycket folk online efter Release, så det finns ingen anledning för S2 att investera en massa mer pengar för att lösa ett problem som kommer lösa sig själv med release!
Release kommer lösa alla serverproblem!

Wow, 55% wins? Han har 0.2% mer wins än plague som är en direkt DotA port från Lich, 0.5% mer än Pesti som är en direkt DotA port från Slardar och 0.6% mer än Tempest som är en direkt DotA port från Enigma. Så dessa små %enheter gör honom totalt imba medan DotA portsen är perfekt balancerade? Snälla..
Ett tips, free of charge: All dmg som Zephyr gör är magical, hört talas om Shrunken Head(BKB från dota)? Zeph springer in å är tuff med sina vingar, poppar ulti i skallen på dig, du poppar SH och Zephyr är en lesden fågel som nu inte gör någon skada alls..
Shrunken Head > Zephyr

Nämn en ända Icefrog hjälte som varit balancerad när den kom ut, I dare you! Det är bara kul att de gör en insats för att berika spelet med att lägga till en del nya hjältar, visst saknar jag ocksp vissa DotA heroes och anser att ungefär 50/50 nya och portade från och med nu vore perfekt.

Sen vet jag inte var du fick att HoN har varit ute länge ifrån, faktum är ju att HoN släpps IDAG. Eller ska du grina över att saker varit obalanserade i BETA, då har du nog missat hela poängen med just BETA..

Sen måste jag säga att S2 följer sin community betydligt mycket mer än vad 99% av alla andra spelutvecklare gör. Har du någonsin försökt att påverka en spelutvecklare tidigare?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Orkar inte dela upp din massiva post i flera kort quote och svar så jag svarar på allt här istället..

Till att börja med, samtliga server problem som lag, no response och liknande är en direkt effekt av överdriven serverload under Open beta, detta var också en av tankarna bakom open beta för att se hur servrarna klarar pressen. Sen så kommer det ju alls vara lika mycket folk online efter Release, så det finns ingen anledning för S2 att investera en massa mer pengar för att lösa ett problem som kommer lösa sig själv med release!
Release kommer lösa alla serverproblem!

Wow, 55% wins? Han har 0.2% mer wins än plague som är en direkt DotA port från Lich, 0.5% mer än Pesti som är en direkt DotA port från Slardar och 0.6% mer än Tempest som är en direkt DotA port från Enigma. Så dessa små %enheter gör honom totalt imba medan DotA portsen är perfekt balancerade? Snälla..
Ett tips, free of charge: All dmg som Zephyr gör är magical, hört talas om Shrunken Head(BKB från dota)? Zeph springer in å är tuff med sina vingar, poppar ulti i skallen på dig, du poppar SH och Zephyr är en lesden fågel som nu inte gör någon skada alls..
Shrunken Head > Zephyr

Nämn en ända Icefrog hjälte som varit balancerad när den kom ut, I dare you! Det är bara kul att de gör en insats för att berika spelet med att lägga till en del nya hjältar, visst saknar jag ocksp vissa DotA heroes och anser att ungefär 50/50 nya och portade från och med nu vore perfekt.

Sen vet jag inte var du fick att HoN har varit ute länge ifrån, faktum är ju att HoN släpps IDAG. Eller ska du grina över att saker varit obalanserade i BETA, då har du nog missat hela poängen med just BETA..

Sen måste jag säga att S2 följer sin community betydligt mycket mer än vad 99% av alla andra spelutvecklare gör. Har du någonsin försökt att påverka en spelutvecklare tidigare?

Release kommer lösa alla serverproblem!

Det tror jag på när jag ser det

Shrunken Head > Zephyr

Sedan då, när din kära SH tar slut, vad gör du då? Har du ens mött en bra spelare som kan lira? Haha

Har du överhuvud taget varit inne på deras forum? Verkar inte så :/

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Release kommer lösa alla serverproblem!

Det tror jag på när jag ser det

Shrunken Head > Zephyr

Sedan då, när din kära SH tar slut, vad gör du då? Har du ens mött en bra spelare som kan lira? Haha

Har du överhuvud taget varit inne på deras forum? Verkar inte så :/

Release lär ju inte fixa alla serverproblem, men du kan vara säker på att det kommer minska bördan på dem rejält.

Och genom att hålla skogen under kontroll, aka inte ge Zeph fritt spelrum, så behöver man inte oroa sig för Zephyr.

Om man sedan också köper ett Shrunken Head, då är det över. Det gäller bara att få laget att prioritera samma mål, i det här fallet Zephyr, för att sedan plocka detta så snabbt som möjligt. En galet matad Zephyr med alla cykloner och sin ulti uppe mitt bland er är inte trevligt, nej.

Men det stämmer med i stort sett alla andra carries. Zephyr råkar bara ha möjligheten att skoga, vilket gör att han kan kruncha ostört, om man inte som motståndare tar lite initiativ i form utav en ward eller två samt koordinerat påhoppande.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR200 CPU: AMD Ryzen 9 5950X CPU-Kylare: NZXT Kraken X63 w. 2x Noctua NF-A14 Moderkort: ASUS Crosshair VIII Impact RAM:G.Skill 32Gb DDR4 3600MHz @14.14.14.36 1.45V GPU: ASUS ROG STRIX RTX 3090 OC SSD: 2x WD Black 850 SN850 1TB PSU: Corsair SF750 750W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Release kommer lösa alla serverproblem!

Det tror jag på när jag ser det

Shrunken Head > Zephyr

Sedan då, när din kära SH tar slut, vad gör du då? Har du ens mött en bra spelare som kan lira? Haha

Har du överhuvud taget varit inne på deras forum? Verkar inte så :/

Använd hjärnan så förstår du server delen, är så självklart att en 10åring kan förstå det (kanske här problemet ligger)

Kan med 95% säkerhet säga att jag mött betydligt bättre spelare än du, spelar relativt ofta med Kebap (KDe) och gamla Dirty Minds spelarna, är med i NIHL och spelar spel med och mot samtliga MSI spelare samt många andra spelare från top EU clans som Keitaru (f.d. uQ). Jag spelade också en del med Chu innan han joinade WHP och jag har legat över 1800 psr längre än jag kan minnas även över 1900 vid några tillfällen.
Hett tips, kolla på några top matcher via typ Honcast så ska du se att Zeph inte alls äger upp allt och alla så lätt som många pubs verkar tro, bara för att folk inte kan spela och countra ordentligt i pubs så innebär det inte att en hero e OP, S2 balancerar efter top tier och inte efter några random 1600 (som du) spelare som gnäller..

Jag har varit i denna beta sen den släpptes, och kollar forumet i stort sätt varje dag, har varit med och kommenterat och föreslagit ändringar och S2 är betydligt mycket mer lyssnande än någon av de andra företag jag varit BETA testare på. Som jag skrev har du (eller någon annan av de som gnäller) försökt påverka en spelutvecklare förut? Har du ens varit i en BETA förut?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Nu kan man iaf logga in...Har testat gauntlet på dev mode..Han kommer va en grym support/ganker

Permalänk
Medlem

Kostnad

Tjena, är det nån som vet om det är månad/halv års kostnad på HoN? Eller är det bara engångsavgift på 30 dollar???

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sweetlou:

Tjena, är det nån som vet om det är månad/halv års kostnad på HoN? Eller är det bara engångsavgift på 30 dollar???

Du köper spelet, sen är det ditt. Inga månadskostnader eller liknande. Det är lätt värt att köpa om du frågar mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Du köper spelet, sen är det ditt. Inga månadskostnader eller liknande. Det är lätt värt att köpa om du frågar mig!

Okej, mm spelet verkar grymt så då kommer jag köpa det lätt :), är det bara gå in på deras hemsida å köpa det eller finns det andra ställen??

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweetlou:

Okej, mm spelet verkar grymt så då kommer jag köpa det lätt :), är det bara gå in på deras hemsida å köpa det eller finns det andra ställen??

enbart på hemsidan.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Halloj!

Jag tänkte kolla med er hur ni gjorde när ni köpte spelet?

För som det är just nu funkar det inte för mig av någon anledning....

Har ett Swedbank VISA-kort.

Någon mer som har haft problem med det eller är det bara jag som är dum ?:D

Mvh Christian

Permalänk
Skrivet av Crillie90:

Halloj!

Jag tänkte kolla med er hur ni gjorde när ni köpte spelet?

För som det är just nu funkar det inte för mig av någon anledning....

Har ett Swedbank VISA-kort.

Någon mer som har haft problem med det eller är det bara jag som är dum ?:D

Mvh Christian

Jag köpte via paypal, bara att föra över pengar från ditt konto till paypal kontot, och sedan köpa spelet.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Jag köpte via paypal, bara att föra över pengar från ditt konto till paypal kontot, och sedan köpa spelet.

Tack för snabbt svar!

Aja, jag får väl göra så då. Tänkte att det kanske fanns något ÄNNU smidigare sätt!
Men icke då..

haha, tack ändå!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Crillie90:

Halloj!

Jag tänkte kolla med er hur ni gjorde när ni köpte spelet?

För som det är just nu funkar det inte för mig av någon anledning....

Har ett Swedbank VISA-kort.

Någon mer som har haft problem med det eller är det bara jag som är dum ?:D

Mvh Christian

Funkade för mig att betala, bara skriva in nr och allt, sedan är det klart
Vet inte om man behöver ha den där säkerhetsgrejen som kommit ut nu för man ska handla på nätet..? Men det gäller kanske inte där.

Så nu har det släppts, så nu har PSR åkt ner igen. Vilka är kvar nu då som betalat för sig? Tänkte adda några i Friendslist. Själv heter jag Geckod.

Hur fungerar match making förresten? Inte testat det än, är det så att den tar random personer med all PSR, t.e.x en med 1600 och en med 1400.. bara det blir 50% på båda lagen? Eller kan man ställa in så det bara kommer folk från samma psr, typ 1700? Eller då får man köra custom games? Lite tråkigt att behöva spela med massa folk med låg psr osv. Ifs har jag inte spelat en ända rankad match så har ju inte heller någon bra. Men menar bara hur det fungerar lite. Kanske är bäst och köra det om man är själv och vill spela ett game, istället för att göra ett auto balanced game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Funkade för mig att betala, bara skriva in nr och allt, sedan är det klart
Vet inte om man behöver ha den där säkerhetsgrejen som kommit ut nu för man ska handla på nätet..? Men det gäller kanske inte där.

Så nu har det släppts, så nu har PSR åkt ner igen. Vilka är kvar nu då som betalat för sig? Tänkte adda några i Friendslist. Själv heter jag Geckod.

Hur fungerar match making förresten? Inte testat det än, är det så att den tar random personer med all PSR, t.e.x en med 1600 och en med 1400.. bara det blir 50% på båda lagen? Eller kan man ställa in så det bara kommer folk från samma psr, typ 1700? Eller då får man köra custom games? Lite tråkigt att behöva spela med massa folk med låg psr osv. Ifs har jag inte spelat en ända rankad match så har ju inte heller någon bra. Men menar bara hur det fungerar lite. Kanske är bäst och köra det om man är själv och vill spela ett game, istället för att göra ett auto balanced game.

Matchmaking låter dig fastställa din nivå första gången du klickar på den, typ: Beginner - Intermediate - Expert. Detta val bestämmer din start SMR från: 1350 - 1500 - 1650. Det gör iaf att man slipper de som är kassa för att de är nya, dock kommer alla 1600+ självutnämnda proffs att välja expert så det blir väl kaos iaf.. Matchmaking bryr sig inte om PSR alls..
Kul att öppna spelet å se PSR gå från 1850 till 1600
gör ont i ögonen att de den så låg, måste snabbt åtgärdas, dock ingen tid idag =(

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie90:

Halloj!

Jag tänkte kolla med er hur ni gjorde när ni köpte spelet?

För som det är just nu funkar det inte för mig av någon anledning....

Har ett Swedbank VISA-kort.

Någon mer som har haft problem med det eller är det bara jag som är dum ?:D

Mvh Christian

Var något speciellt med Swedbank, kommer inte på vad det var. AzraMai sa något om det på live streamen igår. Något att swedbank infört något nytt säkerhets grejs för att handla på nätet, och man måste fixa det via swedbank.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

För någon månad sen gjorde Swedband något nytt skit så man inte kan handla på nätet utan att fixa nåt på banken. Min farsa har fixat det vet jag. Så det är problemet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Jag tror de är detta ni tänker på -> Verified by Visa och MasterCard SecureCode:
Verified by Visa / MasterCard SecureCode

råkade själv utför de igår när jag skulle betala lite saker