Felande sökfuntion i Windows 7

Permalänk

Felande sökfuntion i Windows 7

Felaktiga behörigheter för Windows Search-kataloger

När jag försöker söka på en fil i Utforskaren får jag inte upp några svarsalternativ, även när jag söker på en fil som jag vet finns. Riktigt störigt när man försöker leta rätt på en låt i ens feta musikkatalog.

Det här problemet måste ha dykt upp ganska nyligen för jag vet att sökningen fungerade för någon vecka sedan.

När jag felsökte "sökning och indexering" fick jag upp detta:

Har googlat runt lite och märkt att en del andra har haft samma problem, men ingen har löst det än verkar det som.

Sitter då på ett svenskt Windows 7 Professional (x64) om det behöver kännas till.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har samma problem, fast jag har det bara på mappar som ligger med i "biblioteket" såsom "min musik" och "mina filmer", om jag flyttar filen utanför dessa mappar så kan jag söka och få resultat, men inte om den ligger i någon av dessa.

Hoppas någon har en lösning.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Jag med

Jag har samma problem med en väldigt nyinstallerad Windows 7 på en ny Dell Inspiron.

Jag tror inte felet fanns från början.

Jag tycker jag har kollat det mesta man kan göra, men finner ingen lösning?

Tacksam om någon kan ge något svar. (microsoft gör det inte utan att ta betalt..)

Permalänk

Jag har precis samma problem men det verkar inte finnas någon lösning vad jag kan hitta.

Man blir så arg på felmeddelanden av den typen. "Felaktiga behörigheter för Windows Search-kataloger" - Ej åtgärdat.

Men hur åtgärdar jag det då!?!?!

GAAHH!