Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EoZ:

Inte client.cfg, kanske var det den men kan inte ändra det jag tänkt. Nja tror det blir för slappt med 7 trådar.
Grafikkortet vill jag ha på idle så lite prioriteras undar när jag använder datorn till surf. Men processorn tänkte jag sänka 2% ungefär. Har för mig att det går ställa processoraktivitet 0-100%?

Hur kommer jag in i konfigurationen? Vill helst slippa göra om allt, men det är väl ingen fara, det var väl ett par flaggor som man inte fick glömma bara.

Det ska gå att ställa in processoraktivitet via client.cfg också.

./fah6 -configonly
Då du redan ställt in din client.cfg så kommer de värden som redan finns användas som standard. Du skriver alltså inte över befintliga inställningar såvida du inte anger något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Det ska gå att ställa in processoraktivitet via client.cfg också.

./fah6 -configonly
Då du redan ställt in din client.cfg så kommer de värden som redan finns användas som standard. Du skriver alltså inte över befintliga inställningar såvida du inte anger något nytt.

Hmm, när kan jag skriva ./fah6 -configonly? Skriver jag det mitt uppe i arbetet händer det ingenting.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EoZ:

Hmm, när kan jag skriva ./fah6 -configonly? Skriver jag det mitt uppe i arbetet händer det ingenting.

Du måste stänga av klienten medans du konfigurerar om. Jag förmodar att "mitt uppe i arbetet" är medans foldklienten arbetar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Du måste stänga av klienten medans du konfigurerar om. Jag förmodar att "mitt uppe i arbetet" är medans foldklienten arbetar?

Precis, så jag ska bara trycka ctrl+c för att stänga ned och sedan stänga ned klienten. Börja om på ny terminalruta och skriva kommandot direkt då? Eller direkt efter ctrl+c? Får väl testa när jag kommer hem.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EoZ:

Precis,så jag ska bara trycka ctrl+c för att stänga ned och sedan stänga ned klienten. Börja om på ny terminalruta och skriva kommandot direkt då?

Tryck CTRL+C, skriv sedan in kommandot ovan i samma terminal, konfigurera det du vill, starta sedan foldningen med ditt vanliga kommando igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Tryck CTRL+C, skriv sedan in kommandot ovan i samma terminal, konfigurera det du vill, starta sedan foldningen med ditt vanliga kommando igen.

Tack!

Testade gå igenom allt, men mitt minne måste det vara fel på, för det fanns inget i stil med "CPU Usage 0-100 [100?]".

Kanske finns i SMP eller något.

Core Priority var på idle, så det är ju bra.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Det stämmer.. tog du 'avancerade' funktioner?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det stämmer.. tog du 'avancerade' funktioner?

Japp.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Får nog bli sommaruppehåll för mig nu. 27 grader inne kl 22 på kvällen med fönstren öppna.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Woho, 100k poäng.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Waahoo! Värvat två kompisar till folding@sweclockers.
1st 9800gtx+ och en i7? (imac) plus mitt HD5770 ^^

Visa signatur

C'est moi, Dr. von Quattro!

>>>>>>>Folding@Sweclockers<<<<<<<

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Visste inte riktigt vart jag skulle ställa den här frågan.. Men, kan någon förklara vad folding är? Och varför ni ens gör det? Funderat på det ett tag nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Varmt? jag trodde folk kallade varmt 20-25C+ när de stängde av inte ens knappt 15grader som är i landet..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Visste inte riktigt vart jag skulle ställa den här frågan.. Men, kan någon förklara vad folding är? Och varför ni ens gör det? Funderat på det ett tag nu

kort sammanfattning.

Du lånar ut processorkraft att arbeta en fil 'proteiner'. du skickar sen in resultatet och forskningen kan nyttja våra filer' och ta fram botemedel mot alzheimers mm.

poängen är bara ett moment för att få större E-penis.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

kort sammanfattning.

Du lånar ut processorkraft att arbeta en fil 'proteiner'. du skickar sen in resultatet och forskningen kan nyttja våra filer' och ta fram botemedel mot alzheimers mm.

poängen är bara ett moment för att få större E-penis.

haha, bra svar!
så, det är alltså inget roligt med skiten

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

haha, bra svar!
så, det är alltså inget roligt med skiten

Roligt? E-penis och att hjälpa forskningen.. liksom kostar väl en 20kr mer per år på sin höjd ?

Iaf ligger nu inne på plats 1000 yee

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Woohoo! Äntligen 3 miljoner!
Imorgon blir det team rank 19 samt ligger och slåss med EoZ om tredjeplatsen i top producers. =D

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Woohoo! Äntligen 3 miljoner!
Imorgon blir det team rank 19 samt ligger och slåss med EoZ om tredjeplatsen i top producers. =D

Jag tycker det är känns fel att jag ligger som top5-producer... när jag köpte mina gtx260 och 275 så hamnade jag på 7-8:de plats - forumets datorpark verkar ha blivit sämre under året!

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frostyfog:

Jag tycker det är känns fel att jag ligger som top5-producer... när jag köpte mina gtx260 och 275 så hamnade jag på 7-8:de plats - forumets datorpark verkar ha blivit sämre under året!

Datorparkarna har inte blivit sämre, folk foldar inte så mycket bara. Jag ligger på tredje plats och foldar enbart på CPU (BIGADV).

Snittet i laget är 1500PPD, vilket är ungefär vad ett gammalt GF 8500GT gör om dagen. Sedan närmar sig sommaren med stigande temperaturer och ljudnivåer vilket också minskar antalet foldare. Själv ska jag försöka köra fram tills en bit in i juni iallafall. Efter det ska jag se om det går att fortsätta med en lägre OC (3,2GHz istället för 3,8GHz).

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Sedan närmar sig sommaren med stigande temperaturer och ljudnivåer vilket också minskar antalet foldare.

sant, stiger tempen med 5 grader kommer jag nog börja höra serverburken (ligger på bakrundsljud-nivå nu)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Är inne på topp 10k globalt nu, woohoo!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av Michaelo:

Är inne på topp 10k globalt nu, woohoo!

grattis!

-----------------------

Tyvärr kan jag inte bidra med min lilla summa poäng för farsan klagar på att den står på hela dagarna

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders.149:

Datorparkarna har inte blivit sämre, folk foldar inte så mycket bara. Jag ligger på tredje plats och foldar enbart på CPU (BIGADV).

Snittet i laget är 1500PPD, vilket är ungefär vad ett gammalt GF 8500GT gör om dagen. Sedan närmar sig sommaren med stigande temperaturer och ljudnivåer vilket också minskar antalet foldare. Själv ska jag försöka köra fram tills en bit in i juni iallafall. Efter det ska jag se om det går att fortsätta med en lägre OC (3,2GHz istället för 3,8GHz).

I mitt fall blir det väldigt lugnt med foldandet ett tag framöver då det är tre lägenheter som delar på en 10A säkring! (förbannade jävla studentliv (SSSB) ). Gick lite för många proppar...

Permalänk
Inaktiv

Jag upptäckte något skumt när jag kollade min klient ikväll. Min dedikerade BIGADV-burk hade under dagen lämnat in en vanlig 25403p WU men hade nu fått en ny WU, en BIGADV-WU för core A3!

Project P2684, Core: GRO-A3 version 2.19, och bonus.

Ligger med min i7 920 @ 3,8GHz med HT på en TPF på 46min och den tar lite drygt tre dygn att avklara. Poängen suger dock, 20 000 mot BIGADV A2's 26 000. Får se vad som händer, verkar väldigt hush-hush på nätet. Finns en tråd på foldingforums som är jävligt svåråtkomlig. Någon som har info?

En sökning på Google visar att det kan gälla Windows med. BIGADV i windows blir fint!
P2684 folding - Google-sökning
Kolla översta resultatet, tråden är dock inte åtkomlig.

Se bilden nedan:

Ska tilläggas att jag fick fram denna i under min Ubuntu VM som körs via VMWare Player 3 under Windows. Någon som kör Windows A3-klient och får fram denna också?

Permalänk
Medlem

Folding Forum • View topic - Bigadv for Windows A3

På denna länk kan man läsa lite mera

Visa signatur

______________
i7 930@ 4,0 GHz | Rampage III extreme | 6GB Corsair Dominator 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 5750 | Nocctua NH-D14 | Crucial RealSSD C30 128GB | Corsair HX 850W | Obsidian 800D | WD 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av swiw:

Tack, var rätt hög behörighet som krävs för tråden tydligen, moderator och PandeGroup-folket. Frågan är om vi ens bör diskutera detta då det verkar vara rätt känsligt? Nåväl, hoppas jag slipper dessa WU's framöver, kass poäng.

Permalänk
Medlem

Har precis dragit in 2 miljoner f@h-poäng!

Har snart 2 miljoner BOINC-poäng också för övrigt. Det går snabbt att få in poäng om man kör DNETC eller MW på GPU:n om man säger så.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Inaktiv

Woohoo! *sarkasm*

Nu skiter jag i BIGADV-foldandet ett tag framöver. Den BIGADV A3 jag foldat på i över två dygn försvann efter att jag behövde starta om klienten. Och vad får jag då för ny WU? Jo en TILL.

Lycka till ni övriga med BIGADV-foldandet. Jag ska försöka köra lite vanlig A3-foldning istället, dessa går ju iallafall klara av på ett par timmar, och man känner sig inte helt jävla rånad om man tappar någon timmes arbete, istället för några dygn.

Skrivet av m3tr0:

Har precis dragit in 2 miljoner f@h-poäng!

Har snart 2 miljoner BOINC-poäng också för övrigt. Det går snabbt att få in poäng om man kör DNETC eller MW på GPU:n om man säger så.

Grattis!

Permalänk

Erhmm Svaga siffror men klarar när som hälst in på plats 900 i laget och med ynka 50kp

Överlag så ligger jag snart även bland de 100 000 bästa haha.
drar bara in upp mot 1500p om dagen

EDIT: dock synd att laget rasar nu mera.. visst så tar vi placeringar sakta men säkert men övertiden så kommer vi bli omsprungna!

Visa signatur

I am Extrazz.