Permalänk
Medlem

SC2 på MBP?

Går det lira Starcraft 2 betan på MBP 13" eller krävs det kraftigare modell? Tänker nu på de som nyss släpptes.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Hedersmedlem

Nu vet jag inte vilka modeller som har vilken hårdvara, men här har du deras rekommenderade spec: Battle.net - English Forums -> Mac SC2 Beta: System Requirements

Permalänk
Medlem

OK, med andra ord så kan man nog glömma det om man inte vill köra på absolut lägsta grafikinställningar och det ändå går segt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Musikälskare

Kan återkomma med svar ikväll ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Kan återkomma med svar ikväll ^^

Ja snälla gör det Är ju sugen på den lilla datorn, men går det inte spela SC2 på den så blir det tyvärr inget köp.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Även jag är intresserad, helt hur det presterar, gärna benchat med fraps över någon replay

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Jag spelar SC2 på min MPB 13" (Mid 2010) och kör allting på Medium. Flyter på väldigt bra och har inga problem alls. Enda gången jag upplevt problem var efter en timme in i ett spel när rätt många carriers gick lös, blev lite mycket när dem var i bild. Annars inget lagg alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av javaa:

Jag spelar SC2 på min MPB 13" (Mid 2010) och kör allting på Medium. Flyter på väldigt bra och har inga problem alls. Enda gången jag upplevt problem var efter en timme in i ett spel när rätt många carriers gick lös, blev lite mycket när dem var i bild. Annars inget lagg alls.

Låter bra det. Medium duger ju.

Sen till nästa grej, om jag köper spelet nu till PC eftersom jag har förbokat det, måste jag då köpa det igen för Mac eller kan man bara ladda ner ny klient från battlenet tro?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Låter bra det. Medium duger ju.

Sen till nästa grej, om jag köper spelet nu till PC eftersom jag har förbokat det, måste jag då köpa det igen för Mac eller kan man bara ladda ner ny klient från battlenet tro?

Blizzard brukar släppa hybridskivor, så var det i alla fall med warcraft 3.

Edit: Skulle det sen vara så att det inte är en hybridskiva kan du med största sannolikhet ladda hem klienten. CD-nyckeln binds till bnet kontot som sedan kan användas var som helst (och genom vilken klient som helst)

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Musikälskare

Medium fungerar, kan fylla i det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="slackr;10106777"]Blizzard brukar släppa hybridskivor, så var det i alla fall med warcraft 3.

och med WoW

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk

Jag kör med unibody macbooken från 2008. Funkar prima med lägsta grafikinställningarna. När man börjar få 200 population börjar det hacka till en del

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Har sedan mitt inlägg i tråden skaffa en mbp13 och kan även jag rapportera att sc2 fungerar mycket bra.

I OSX är frameraten något lägre och spelet känns inte lika "bra" som på windows, oavsett vilka inställningar jag väljer. Mycket beror nog på brist av musdrivers till min G9. I w7 flyter spelet väldigt bra i medium, 50-60 fps i början och mycket sällan under 40.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Kommer nya grafikdrivers i 10.6.4.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Låter bra det. Medium duger ju.

Sen till nästa grej, om jag köper spelet nu till PC eftersom jag har förbokat det, måste jag då köpa det igen för Mac eller kan man bara ladda ner ny klient från battlenet tro?

som dom sa så brukar blizzard ha "hybrid" skivor samt att dom har som du säger att man kan ladda ner det från battle.net

Visa signatur

here we go!