Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Nej för fan, några fabriksstrypta processorer är jag inte ute efter. Vill helst ha ett moderkort som klarar av att pillas med. Får väl hoppas att jag hittar ett olåst.

Shuttlemoderkortet var en kul tanke, synd som fan att jag sålde iväg min 920 precis. Men intel kanske sponsrar med en hexxa core.

Slänger iväg lite välformulerade ord.

Misstänkte det. Nu är det iofs tvärt om mot S-modellerna men K-modellerna vore ju fin med, om det blir ett Lynnfield-system.

Klart du ska ha en Hexacore i ett sådant system.
Minns jag rätt har moderkortet i just den modellen officiellt stöd för just i7 980X.

Permalänk
Proffsmoddare

Slängt iväg ett mail till shuttle iallafall. Får se om de är pigga på att låta deras nya värsting demonteras.

Satt och pillade ihop en banner.

Blev rätt bra.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmobbare

Åh du din jävel!
Haha nä då, detta kommer att bli jävligt intressant, hoppas att vi kan tagga och peppa varandra en del.

När ska du börja modda? Kommer själv hem nu på onsdag efter 6 veckors vistelse i Malmö så moddsuget är på topp igen. Skulle behöva någon som är inne på samma tankegångar att bolla lite idéer med.

Lycka till phörphan!

Ang. nätagg så har Silverstone någon 450w ITX/SFX på gång men jag har själv väntat på den i 2 månader så jag vet inte längre..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Åh du din jävel!
Haha nä då, detta kommer att bli jävligt intressant, hoppas att vi kan tagga och peppa varandra en del.

När ska du börja modda? Kommer själv hem nu på onsdag efter 6 veckors vistelse i Malmö så moddsuget är på topp igen. Skulle behöva någon som är inne på samma tankegångar att bolla lite idéer med.

Lycka till phörphan!

Ang. nätagg så har Silverstone någon 450w ITX/SFX på gång men jag har själv väntat på den i 2 månader så jag vet inte längre..

Amen tjenare mannen! Se vad du ställer till med för saker.

Jag får hem chassit i slutet av månaden, troligen revision 2 då eftersom att jag måste vänta och att det är då de släpps. Så moddningen börjar väl då. Får nog hem moderkortet, CPU'n och förhoppningsvis vattenkylningen nu i veckan så man kan börja pilla ihop det. Bollar gärna lite ideér.

Jag snackade lite med en snubbe från TS, och han skrev att han körde en i5 750 + GTX480 på ett 300w, så kanske går ändå. Återstår väl dock att se hur mycket som smäller sen. ^^,

Lycka till själv!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Lekkörde ju min låda med Q6600 och HD4550, agget lät en del redan då så jag är tveksam till det hela, dessutom saknas det ju pci-e-rails på agget och jag är osäker på att man kan dra ut tillräckligt med amp från HDD-railsen om man skulle löda. Räknade lite på det innan men fick inte ihop det alls så tror tyvärr att Silverstone är enda utvägen. :/

Den som lever får se, welcome to the family.

Precis, den som lever får se, och förhoppningsvis överlever resten av grejerna. Annars har jag ju inte lyckats sälja mitt 750w så den kanske får användas medans silverstone slöar.

Tack tack, hush hush om the family, vi vill ju inte ha in några som kompromissar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får jag tillåtelse att pilla ihop en banner jag med Något att bidra med!

Permalänk
Proffsmoddare

Så fan heller! Jodå, fet kul med kreativitet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Så fan heller! Jodå, fet kul med kreativitet!

Simplicitet. Kansk eändrar något och om du har önskemål så säg till

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Agemman:

http://pici.se/pictures/esILlTmfk.jpg

Simplicitet. Kansk eändrar något och om du har önskemål så säg till

Jävligt najs. Vi kanske skulle göra någon form av informell tävling med officiell logga för bygget. Har nämnligen tillgång till en gravyrmaskin om man kan kalla det för de. En sådan som graverar glas osv. Den ska tydligen klara av aluminium också. Då kan vinnaren få det graverat på chassit menar jag. Jag hade tänkt ha det i handstil, som på min banner.

"Project Echo"
By Hannes

Kul ide eller bajs?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir det ett custom plexi-cover till chassit av bockat plexiglas med utsågningar för radiatorerna?

EDIT: Såg att det var separata plåtar och rundade hörn på lådan så kanske separata plexiglas sidor fungerar bättre.. Det behövs väl 90graders vinklade nipplar (minst?) till grafikkortets vattenblock för att de skall få plats i chassit?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jävligt najs. Vi kanske skulle göra någon form av informell tävling med officiell logga för bygget. Har nämnligen tillgång till en gravyrmaskin om man kan kalla det för de. En sådan som graverar glas osv. Den ska tydligen klara av aluminium också. Då kan vinnaren få det graverat på chassit menar jag. Jag hade tänkt ha det i handstil, som på min banner.

"Project Echo"
By Hannes

Kul ide eller bajs?

Rätt kul idé! Jag spann vidare på det jag gjorde tidigare. Lite ringrostig i PS så "lavan" eller elden blev inte så bra som jag hade hoppats.

EDIT: Om du ska ha det handskrivet skall du få någon som kan kaligrafi att göra det. Alternativt ta din egen signatur på den bara

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av skogsvilden:

Blir det ett custom plexi-cover till chassit av bockat plexiglas med utsågningar för radiatorerna?

EDIT: Såg att det var separata plåtar och rundade hörn på lådan så kanske separata plexiglas sidor fungerar bättre.. Det behövs väl 90graders vinklade nipplar (minst?) till grafikkortets vattenblock för att de skall få plats i chassit?

Vattenblocket har ju outlets på båda sidor av Blocket. De behövs med andra ord inga såna nipplar. Och det blir nog bara plexiglas för fönstren som du skrev i editen. Din första ide var grymt kul dock.

Skrivet av Agemman:

Rätt kul idé! Jag spann vidare på det jag gjorde tidigare. Lite ringrostig i PS så "lavan" eller elden blev inte så bra som jag hade hoppats.

http://pici.se/pictures/GeiwelrIv.jpg

EDIT: Om du ska ha det handskrivet skall du få någon som kan kaligrafi att göra det. Alternativt ta din egen signatur på den bara

Najs najs.

Ja, det blir ju min egen handstil eller någon grym kaligrafi. Ca 5x5cm stor i högra nedersta hörnet på fronten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ska ge mig på Project Echo i kaligrafi. Får se hur det blir Trevligt att du får komponenter i veckan, skall bli intressant att se dem. Särskilt intressant att följa två Array byggen just nu.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Agemman:

Jag ska ge mig på Project Echo i kaligrafi. Får se hur det blir Trevligt att du får komponenter i veckan, skall bli intressant att se dem. Särskilt intressant att följa två Array byggen just nu.

Jazids bygge är grymt. Får se om mitt blir i närheten. :)`

Fått hem vattenkylningen nu! Blir nog att knäppa lite kort imorgon när solen är uppe och batterierna är laddade. En tråkig sak är dock att jag fick fel GPU block, så blir att skicka tillbaka den och få ett nytt antar jag. Alla andra grejer såg riktigt grymma ut och nipplarna, vilken kvalité! Pumpen vägde rejält mycket, så den kan nog prestera lagom brutalt.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Tänkte bjuda på lite bilder såhär när man fått vattenkylningen.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Nice! Mina vattenkylnings grejer ska med komma snart.
Kan själv inte vänta när jag ser dessa bilder.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon144676:

Nice! Mina vattenkylnings grejer ska med komma snart.
Kan själv inte vänta när jag ser dessa bilder.

Blir spännande att se.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Har du valt mobo än?

Permalänk
Medlem

Mumma! Fint med bilder!

Permalänk
Medlem

Kommer deffinitivt följa denna tråd ^^

Permalänk

Vart ifrån köper du vattenkylning ?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon144676:

Har du valt mobo än?

Yes, har ett ITX moderkort från DFI som hemma nu.

Skrivet av Agemman:

Mumma! Fint med bilder!

Och fler kommer.

Skrivet av cuda99:

Kommer deffinitivt följa denna tråd ^^

Trevligt trevligt. Uppskattar det definitivt.

Skrivet av MAxAbbemo:

Vart ifrån köper du vattenkylning ?

Direkt från Home | EkWaterBlocks

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Yes, har ett ITX moderkort från DFI som hemma nu.

Ska bli intressant att se hur du väljer att kyla moderkortet, samt hur pass bra det går.

Permalänk
Medlem

Men sluta! Vill se allt nu ju! Buhu....

Permalänk
Inaktiv

Såg att du ska ha vita leds. Var ska dom sitta?

Permalänk
Hedersmedlem

Du får inte vara så stygg och göra så snygga byggen, moddnings-djävulen i mig får ju nötter.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anders.149:

Ska bli intressant att se hur du väljer att kyla moderkortet, samt hur pass bra det går.

Ja, du får se snart. Jag kan berätta lite hur det är tänkt och hur det kommer att vara. Jag har som du kanske listat ut tänkt kyla allt med vatten. EK Supreme HF kyler CPU'n as we speak. Har nämnligen funktionstestat datorn så att posten inte haft sönder någonting. Fick låna ett par ramstickor av en vän medans jag väntar på de andra.

Moderkortet kyls av ena av dem där moderkortsblocken du såg. Lite slipning av acetalen krävdes, men nu passar den fint. Ska bara fixa skruvar att fästa med då jag inte har original kvar.

Skrivet av of-doom:

Men sluta! Vill se allt nu ju! Buhu....

Moha haha!

Skrivet av anon144676:

Såg att du ska ha vita leds. Var ska dom sitta?

Under moderkortet hade jag tänkt. Jag får se vad som blir snyggast när chassit är framme.

Skrivet av MulleEng:

Du får inte vara så stygg och göra så snygga byggen, moddnings-djävulen i mig får ju nötter.

Ska försöka att bygga fult.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Kan man inte sätta fast sånna leds i ett vattenblock så att det lyser upp? Fast det gäller bara plexi modellen tror jag, skulle varit najs om du köpte en sådan plexi top.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon144676:

Kan man inte sätta fast sånna leds i ett vattenblock så att det lyser upp? Fast det gäller bara plexi modellen tror jag, skulle varit najs om du köpte en sådan plexi top.

Jo, det är bara pleximodellerna man kan göra det på. Men nej, vill inte ha leds i blocken. Det blir för mycket tycker jag. Sedan så har ju Jazid redan plexiblocken ju, lite annorlunda ska man ju vara. Vi får dock se om det eventuellt blir vit acetal någon gång.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Ja, du får se snart. Jag kan berätta lite hur det är tänkt och hur det kommer att vara. Jag har som du kanske listat ut tänkt kyla allt med vatten. EK Supreme HF kyler CPU'n as we speak. Har nämnligen funktionstestat datorn så att posten inte haft sönder någonting. Fick låna ett par ramstickor av en vän medans jag väntar på de andra.

Moderkortet kyls av ena av dem där moderkortsblocken du såg. Lite slipning av acetalen krävdes, men nu passar den fint. Ska bara fixa skruvar att fästa med då jag inte har original kvar.

Låter bra.

Hur gör du med PWM?