Permalänk
Medlem

Youtube väldig segt

Hejsan

Den senaste tiden har youtube för mig och säkert för många andra varit jävligt segt, jag laddade ner ett program som ska ge ut mer anslutningar för en video istället för en så att det går snabbare, nått sånt var det iaf. Men det går fortfarande riktigt segt, jag körde en testvideo på youtube som mäter hur snabbt man nedladdar videon, jag fick 7-43 kbps och ibland så nedladdar den inte alls. Det är rätt självklart att det är överdrivet segt så jag undrar vrf det har blivit så jävla segt nu och om det finns någon lösning? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har så där jag med. Laddade ner en film 1mb/s men tog ett halvår att få fram en färdigladdad youtubefilm

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

Damn you Google!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Usch har med tyckt det vart enormt segt den senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, kan inte se swecs klipp, det verkar inte vilja ladda. Lämnade datorn i typ 3 timmar och då hade den laddat drygt en minut av ett klipp

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

indeed hur seg som helst..
EDIT: Nu verkar allt vara som de ska igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbn:

indeed hur seg som helst..
EDIT: Nu verkar allt vara som de ska igen

Ja, idag funkar det visst igen.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte speciellt bra för mig heller, kan kolla på en film. sen måste trycka på ca 5 andra för att kunna se en till... :s

Permalänk
Medlem

Ja det verkar vara väldigt segt på vissa filmer, nu har jag inte kollat idag men vad jag märkte så fungerade typ filmerna som finns på youtubes framsida bättre att kolla på än andra och personligen var jag tvungen att streama i 360 för annars så vägrade den oftast att ladda. Får hoppas på att det går smidigare idag då.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Det går snabbare idag, lite segt är det men bättre att det inte buffrar alls:)

Permalänk
Medlem

Och nu är det segt igen vad är det som händer med youtube egentligen?

Permalänk

Det är populärt vad hade ni väntat er?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Det kanske är populärt, men det körs ändå av Google, och då tycker man att de ska ha lite kvalitet.

Permalänk
Medlem

och det fungerade jätte bra tills soppskallarna uppdaterade sidan.

Permalänk
Avstängd

Donera pengar till google om ni vill att de ska bygga fler youtube servrar då...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

varför då? dom lär få in en del pengar eftersom youtube är nerlusat av reklam.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Har varit så för mig i några månader

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Sötast

Blir värre å värre, på senare tiden tittar men nästan exklusivt på 360p, allt annat kan ta timmar att ladda.

Permalänk

Blir värre och värre. ju mer reklam som kommer dit desto segare känns det. jobbiga är nu de där 5sekundersklippen de kör med som reklam innan klippen laddas.. suck..

vissa går hur bra som hälst att se på andra laddar inte blir oftast att fle inträffat och visa bara står och laddar.. väldigt tråkigt.

Jobbigast är fan ändå 'Detta videoklipp visar EMI. Detta videoklipp kan inte längre visas i ditt land.'

eller när de tar bort videoklipp tex låg ute ett bra klipp med fightclub och deras låt av the pixies nehe togs bort efter något år bara för det flasharförbi n penis 0.5sec i slutet.. jisses så larvigt.

eller när de bara stänger av ljudet det är fan ännu mer störigt. sen så verkar ju länkar och sånt ändå länkas till filmer som tagits bort så det är ju lite iritterande.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

youtube e inte ens kul längre typ. Vill man se en liten scen på en film går det snabbare att ladda ner hela än att försöka se den på youtube och google har pengar, det är bara att ägaren inte vill köpa nya servrar.

Permalänk
Medlem

det är inte segt för mig?

Permalänk
Medlem

det som är segt för mig är när man ska titta på populära klipp, som många samtidigt tittar på/alt inte så stor prio på klippen.

Det är vad jag ahr märkt sedan google köpte upp youtube, reklam på populära klipp (för det mest) och någon slags prio på dom olika klippen.

Men, det är lite till o från för mig. Ibland är det segt, nästa sekund är den färdigladdad direkt

Permalänk
Skrivet av jimmy_pimmy:

det är inte segt för mig?

Men du bor ju i danmark lite andre internet regler där så

nej men vissa filmer går utmärkt andra är tvärstopp. är som vissa servrar är överbelastade eller inte aktiva längre så att vissa klipp inte gå att se på eller tar oändlig lång tid att ladda.. det kan gå bra att se 3.4 klipp sen nästa funkar inte.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Går segt som fasen för mig med

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Segt här också :/ Funkade dock perfa igår

Permalänk
Medlem

Jag har också haft enorma problem med det där... Så illa att det många gånger varit totalt oanvändbart och inte laddat alls. Har varit så frustrerad att jag vägrat youtube helt senaste veckorna, men man kanske skulle titta in igen och se om det blivit bättre.

Permalänk
Medlem

Varit segt för mig i typ 2 veckor.

Permalänk

mitt låser sig varför?

Visa signatur

Vista 32, Crossair 650 w, Asus M4A77, Radeon 5770. Cpu AMD Phenom ll x4 955, 3 mb ram.
Tack för du försöker hjälpa mig!