Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erik Hjelm:

Vi på Misco tänkte ställa frågan till er om det är något ni saknar hos oss här på Misco? Det kan vara allt från tillverkare till produkter, tyvärr är det alltid något vi missar som ni bara suktar efter att få se.

Den sista frågan jag undrar över är hur ni ser på Vattenkylning, är detta något som skulle vara intressant om vi började erbjuda?

Herregud, ja. Jag vill oerhört gärna se fler utav MSIs produkter i erat lager. Jag köpte mitt 790fx gd-70 hos er och det är synd att ni inte har kvar det. Visserligen blev jag totalt blåst av eran kundservice då jag hade problem med det och efter flera mail så var det ingen som svarade. Men det är pengar som jag redan har spenderat och det är väl inget att göra åt det nu. Hur som helst, vill oerhört gärna se fler utav deras produkter i erat lager.

Vattenkylning skulle vara väldigt uppskattat, speciellt kompletta paket som ni har valt ut så att oerfarna bara kan välja ett paket med t.ex 120.2 rad och cpu-block och så att de vet att allting passar.

Ett annat förslag är kundomdömen på produkterna, det är något som jag uppskattar väldigt mycket på inet dom gånger jag handlar där.

Permalänk
Medlem

Förslag

Ni får gärna börja ta in G.Skills produkter.

Upggraderingspaket? moderkort, cpu + minne till ett lite billigare pris än att köpa grejerna var för sig.

En annan sak på hemsidan: Komplettera gärna REA-Listan med en Kampanj-Lista, nu får man ju gå in på varje kategori för sig, för att se vad ni har kampanj på.

Sen vill jag att ni överväger att öppna upp en liten hämtbutik på Överby i Trollhättan.
Mitt senaste paket fick en omväg på 30 mil! (Via Jönköping, Gbg) istället för raka vägen till Vbg.

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Blev det någon skillnad på hemsidan efter tävlingen i vintras?

Permalänk
Skrivet av nex_73:

Ni får gärna börja ta in G.Skills produkter.

Upggraderingspaket? moderkort, cpu + minne till ett lite billigare pris än att köpa grejerna var för sig.

En annan sak på hemsidan: Komplettera gärna REA-Listan med en Kampanj-Lista, nu får man ju gå in på varje kategori för sig, för att se vad ni har kampanj på.

Sen vill jag att ni överväger att öppna upp en liten hämtbutik på Överby i Trollhättan.
Mitt senaste paket fick en omväg på 30 mil! (Via Jönköping, Gbg) istället för raka vägen till Vbg.

Hej,

Vad det gäller uppgraderingspaket så tar vi tag i detta med en gång och ser till så att det kommer upp både förslag från AMD och Intel på hemsidan, förhoppningsvis kan detta vara klart redan denna vecka.

Har framfört förslaget gällande kampanjer så får vi se vad som dyker upp på hemsidan framöver.

När det gäller butik vågar jag inte säga allt för mycket men lovar att ta upp det framöver med ansvariga personer.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Skrivet av terogweth:

Herregud, ja. Jag vill oerhört gärna se fler utav MSIs produkter i erat lager. Jag köpte mitt 790fx gd-70 hos er och det är synd att ni inte har kvar det. Visserligen blev jag totalt blåst av eran kundservice då jag hade problem med det och efter flera mail så var det ingen som svarade. Men det är pengar som jag redan har spenderat och det är väl inget att göra åt det nu. Hur som helst, vill oerhört gärna se fler utav deras produkter i erat lager.

Vattenkylning skulle vara väldigt uppskattat, speciellt kompletta paket som ni har valt ut så att oerfarna bara kan välja ett paket med t.ex 120.2 rad och cpu-block och så att de vet att allting passar.

Ett annat förslag är kundomdömen på produkterna, det är något som jag uppskattar väldigt mycket på inet dom gånger jag handlar där.

Hej,

För det första så ber vi om ursäkt med de problem du har med vår kundtjänst, vi har under senare tiden strukturerat om för att kunna bli snabbare i svar mot er kunder så förhoppningsvis kommer detta aldrig hända igen med att du aldrig kommer att få något svar.

MSI är tyvärr ett märke som får fortsätta att vara lite osynligt hos Misco, innan vi kan erbjuda det fullt ut igen måste vi kunna garantera leveranser och andra saker från våra distributörer.

Paket gällande vattenkylning är något som vi hoppas på att kunna erbjuda, dock måste vi först se till att vi får hem produkterna och kan få de publicerade på hemsidan.

Kundomdömen är alltid något som underlättar att ha på produkterna, vi ser över möjligheterna på att antingen använda befintliga system som finns eller om vi skall se om det blir något helt eget.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Avstängd

Favoriserar trots 2 stora dåliga erfarenheter misco, så jag beställde för ca 2 minuter sedan en phenom ii 1055t. Hoppas verkligen att den kommer imorgon och att jag kommer fortsätta få bra erfarenheter hos er igen. Ska bygga ett nytt system inom kort och beroende på hur detta går så blir det hos er. Jag kommer ihåg för ett år sedan då jag köpte ett system att eran support var i toppklass, sedan när jag beställde ett till under sommaren och jag kände det som att jag blev blåst på pengarna för ett rätt så dyrt moderkort och efter det när jag fick ett krossat paket i posten (lyckligtvis funkade innehållet) så tappade jag lite förtroende för er, men jag hoppas verkligen att detta går smärtfritt så jag kan fortsätta handla från er då jag av någon anledning helt enkelt favoriserar er, trots alla missöden.

Permalänk
misco.se
Skrivet av terogweth:

Favoriserar trots 2 stora dåliga erfarenheter misco, så jag beställde för ca 2 minuter sedan en phenom ii 1055t. Hoppas verkligen att den kommer imorgon och att jag kommer fortsätta få bra erfarenheter hos er igen. Ska bygga ett nytt system inom kort och beroende på hur detta går så blir det hos er. Jag kommer ihåg för ett år sedan då jag köpte ett system att eran support var i toppklass, sedan när jag beställde ett till under sommaren och jag kände det som att jag blev blåst på pengarna för ett rätt så dyrt moderkort och efter det när jag fick ett krossat paket i posten (lyckligtvis funkade innehållet) så tappade jag lite förtroende för er, men jag hoppas verkligen att detta går smärtfritt så jag kan fortsätta handla från er då jag av någon anledning helt enkelt favoriserar er, trots alla missöden.

Tackar för det fortsatta förtroendet Ert paket sorterades av posten i Jönköping igår 20:51 så du ska få den idag. Det är väldigt ovanligt att försändelser skadas av Posten men det händer naturligtvis. Tveka inte att höra av dig till vår kundservice om det skulle inträffa igen.

Mvh. John, Misco

Permalänk
Avstängd

Just det paketet jag fick den gången var helt och hållet krossat, det var som om någon hade kört över den, skurit i den och spelat brännboll med den, jag önskar att jag överdrev. Innehållet var lyckligtvis inte skadat, så det fanns ingen anledning att kontakta kundservice. Jag har i alla fall fått processorn nu och måste säga att det var riktigt fin batch, så jag är så nöjd man bara kan vara och kommer nog ha detta leendet på läpparna tills fakturan ska betalas Så jag är jättenöjd med detta köpet hos er, posten gjorde en miss och skickade inget sms-avi, men det är knappast erat fel och personalen i affären där jag hämtade paketet fixade fram paketet i alla fall.

Permalänk
Medlem

Okej... Så ni har varningen om minnen i moderkortstillbehör på en annan sida än tillbehören. Det missade jag uppenbarligen eftersom jag inte läste just den sidan när jag köpte minne (793667) till moderkortet (820051). Klantigt av mig att inte kolla upp det först. Juridiskt har ni säkert rätt att neka all form av support, det är väl bara att acceptera. Men att ni plockar bort minnet från tillbehörslistan efter att ni fått inkompatibiliteten utpekad för er är väl för i helvete det minsta man kan begära? För övrigt, anledningen till att minnet passar "enligt specen" är för att ni inte fyllt i den korrekt. Kör man det minnet enligt specen så dör datorn, permanent om man har otur. Lyckligtvis för mig så försökte jag inte det, så det enda jag behöver köpa nytt är minne.

Permalänk
Medlem

Koden sweclockers11429 funkar ju inte.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Djinn1982:

Koden sweclockers11429 funkar ju inte.

Och du lägger in den som den personalrabatt som det är?

Hej!

Här kommer Sweclockers personalrabattkod för nästa period. Den går att använda från och med NU:

Koden: sweclockers11429
Aktivera på: www.misco.se/personalrabatt

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nä glömde, ladde in den som kampanjkod men nu funkar det, tack.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk

Hej Misco.
Fick hem grafikkortet som jag beställde,ett Xfx 5780 xxx Misco.se - XFX Radeon HD5870 XXX HDMI DisplayPort Dual-DVI 1GB har satt i den i datorn, och jag tycker att den låter för mycket. Så jag undrar om man kan på något sätt byta den mot Misco.se - XFX HD5870 1GB GDDR5 (850Mhz), 2xDVI, DisplayPort, HDMI, DX11, 16x PCIe +1 Spel (AVP) ?

Är väldigt nörj med beställningen i övrigt.
Tack på för hand

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt bygga en dator och tänkt köpa delarna från er, kommer ni ha några kommande kampanjer på delar till en budget gaming dator som t.ex. HD5750 eller HD5770? Just nu har ni en HD5770 för 1399kr men hinner troligtvis inte köpa den innan den är slut, och för ett tag sen hade ni ddr3 minnen på 4GB(2x2GB) för 955kr vilket var väldigt billigt, nu ligger era billigaste på 1068kr.

Skrivet av nex_73:

Hittade kampanj sidan Misco.se - Kampanj

Permalänk
Medlem

Hej,

Kan ni på Misco ta in "Kodak Pulse 7"? Inga seriösa butiker som har börjat sälja den än -- första till att ta in den får (sannolikt) mina pengar!

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

Vad hände med er studentrabatt? Som jag förstod det hela skulle man göra ett nytt system, gled det ur händerna på er?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Skulle det vara möjligt att sätta 100kr som max frakt? Priset går upp 59kr extra när jag väljer chassi till datorbygget.
138kr är den högsta frakten någon av de större butikerna har vilket är negativt, hör rätt så många som tycker det är lite mycket
Tack för att ni har en av de billigaste butikerna

Edit: jag skulle gärna vilja se Aerocool chassin(Aerocool Vx-9 Pro och Aerocool Bx-500 t.ex.), de är relativit billiga för kvaliten

Permalänk
misco.se

FRAKTFRITT PÅ MISCO.SE !

För att fira att att helgen är här så har vi fraktfritt på misco.se hela helgen! (28-30/5-2010) Det gäller fraktsättet postpaket och gäller fram till måndag morgon klockan 08:00. Hoppas att ni får mycket nytta av detta!

Ha en riktigt trevlig helg!
/Misco.se

Permalänk
Medlem

Kan man inte betala när man hämtar ut paketet?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
misco.se

Hej pompa_kumla.

Jag gissar att du menar postförskott? Idag använder vi inte det betalsättet mer än väldigt sparsamt. Vi funderar dock på hur vi skall göra i framtiden, men just nu blir svaret tyvärr nej. Då postförskott trots allt är ganska dyrt så borde väl användandet av faktura/avbetalning med Klarna vara ett bra alternativ istället?

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk

Hej Sweclockers!

Tänkte nu bara nämna lite kort att EK Waterblocks har börjat komma upp på webben, vi har tyvärr inte ett helt sortiment ännu, men mycket utav produkterna finns nu i lager hos oss.

Det som vi saknar just nu och som vi ska se till att det finns på lager framöver är VGA-block då det även finns intresse för att kyla sina kort med vatten.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Medlem

Beställde en duk från er för 1-2 veckor sedan, fick den väl förpackad och har absolut ingenting att klara på. Tummen upp!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

När kommer denna in i lager?

Corsair Force Series F60 - halvledarenhet - 60 GB - SATA-300

Visa signatur

http://rec.elmor.se/review.php?user=airtec

Chassi Corsair Obsidian 700D| Nätaggregat Corsair AX850W | GPU Asrock RX 7900 XTX | Moderkort NZXT N5 z690| RAM 64GB Corsair DDR4 3200MHz| CPU i7 13700K | System WD Black SN850 M.2 500GB Lagring Kingston N1 M.2 2TB x2

Permalänk
Skrivet av Airtec:

När kommer denna in i lager?

Corsair Force Series F60 - halvledarenhet - 60 GB - SATA-300

Hej,

Förnärvarande är leveranstiden obekräftad från våra leverantörer så vi vågar inte ge något exakt datum men räkna med ca 2 veckors leveranstid.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
misco.se

Hej!

Nu har vi aktiverat postförskott som betalsätt på Misco.se igen.

Med Vänlig Hälsning,
Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Hej Misco!

Skulle ni kunna ta in följande produkt i ert sortiment (Sennheiser PC 360 G4ME Headset) som alla era konkurrenter, fast till ett bättre pris?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Hämtade idag ut mitt paket jag beställde i söndags och ni hade lyckats glömma nätaggregatet jag beställt och lagt i en switch istället. Jag har stort förtroende för att detta kommer lösas på ett bra sätt men jag är ändå lite besviken, hade hoppats få allt innan helgen (vilket jag tvivlar på nu).

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag undrar hur går det med vattenblocken till grafikkort? Det skulle vara skitbra för då slipper jag handla från flera butiker då ni har allt jag behöver förutom VGA-block. Det skulle även vara bra om det fanns lite fler slangar att välja mellan, det finns ju bara en.
/voro12

Permalänk
Skrivet av Kajli:

Hej Misco!

Skulle ni kunna ta in följande produkt i ert sortiment (Sennheiser PC 360 G4ME Headset) som alla era konkurrenter, fast till ett bättre pris?

Hej,

Du bör kunna se angiven produkt inom kort på vår hemsida.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Skrivet av Chrazy:

Hämtade idag ut mitt paket jag beställde i söndags och ni hade lyckats glömma nätaggregatet jag beställt och lagt i en switch istället. Jag har stort förtroende för att detta kommer lösas på ett bra sätt men jag är ändå lite besviken, hade hoppats få allt innan helgen (vilket jag tvivlar på nu).

Hej,

Vi ber om ursäkt för det felplock som har skett i detta fall och kommer försöka lösa så du har ditt nätaggregat innan helgen, dock kan vi inte garantera något beroende på lagersaldon och postens leveranser.

Kundtjänst kommer att kontakta dig under morgondagen.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager