Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Hjelm
Hej,

Vi tänkte bara passa på att komma med ett erbjudande här till alla Sweclockers-medlemmar.

Nu har ni möjlighet att köpa skärmen BenQ G2420HDBL (http://www.misco.se/?sku=817447) för endast 1790sek inkl moms, ordinariepris för denna skärmen är 2190sek inkl moms.

Vad behöver ni göra för att erhålla detta pris?

Om ni väljer att köpa ovanstående skärm så går ni bara till kassan och fyller i kampanjkoden G2420HDBL så kommer automatiskt priset att bli 1790sek inkl moms.

Bra pris! Beställt 2 st nu, när kommer de komma fram tror du? Måndag eller tisdag?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tozzi
Bra pris! Beställt 2 st nu, när kommer de komma fram tror du? Måndag eller tisdag?

Hej,

Du har fått kollinr i PM då vi har packat dina skärmar nu på morgonen, som sagt de BÖR vara framme på Måndag men med Miscos vanliga tur så vet man aldrig vad som kan hända

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Hjelm
Hej,

Du har fått kollinr i PM då vi har packat dina skärmar nu på morgonen, som sagt de BÖR vara framme på Måndag men med Miscos vanliga tur så vet man aldrig vad som kan hända

Tackar tackar! Hämta nyss ut mitt Asus 5850, SWEET! Bra packat må jag få säga! Tänkte länka bilder så andra kan se hur väl det var packat

Dock kan jag inte pröva de förens jag kommer hem till västerås igen ^^ Baah

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

Snart dags att beställa ny dator härifrån då

Synd att ni inte har BeQuiet.. hade köpt en hel del sånt annars.

Gäller erbjudandet om Benq skärmen fortfarande? Kan det kombineras med studentrabbat för övriga varor?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Lägg gärna varningarna angående tillbehören till produkter på sidan där tillbehören faktiskt är. För sent för min del, men det kanske är andra som missar det också.

Permalänk
misco.se

Hej!

Här kommer Sweclockers personalrabattkod för nästa period. Den går att använda från och med NU:

Koden: sweclockers11429
Aktivera på: www.misco.se/personalrabatt

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Keeper of Traditions

Yay, 5 kr rabatt på Antec P183

Skrivet av SeF.Typh00n:

Kan det kombineras med studentrabbat för övriga varor?

Hur får man tag i studentrabatten?
Jag såg ingenting på CSN-kortet.se om att misco har studentrabatt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Misco har ingen studentrabatt lägre, men dom är snälla o ger oss på sweclockers en sweclockers rabatt istället

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av the_speed:

Misco har ingen studentrabatt lägre, men dom är snälla o ger oss på sweclockers en sweclockers rabatt istället

Inget fraktfritt erbjudande heller?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

frakten är billig som den är, sen om man köper fler varor så tjänar man mer än om dom bara hade gett fri frakt. det står mer om det lägre bak i tråden ska se om jag kan leta fram det

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Hur mycket rabatt får man som Sweclockare då? Gillade studentrabatten starkt och är nyfiken på denna rabatt.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av micke_930:

Hur mycket rabatt får man som Sweclockare då? Gillade studentrabatten starkt och är nyfiken på denna rabatt.

Vill du ha ett P183 får du hela fem kronors rabatt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Vill du ha ett P183 får du hela fem kronors rabatt

Okej, inget vidare alltså, då är det fortfarande inet som gäller då.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Yay, 5 kr rabatt på Antec P183

Hur får man tag i studentrabatten?
Jag såg ingenting på CSN-kortet.se om att misco har studentrabatt

Hejsan,

Rabatten skiljer sig åt på olika produkter, vissa produkter ger den mer rabatt på än andra.

Antec P183 som skrivs om ovan är redan så lågt i pris att det inte finns mycket mer rabatt att ge.

Hänvisar till: Antec P183 (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Erik Hjelm:

Hejsan,

Rabatten skiljer sig åt på olika produkter, vissa produkter ger den mer rabatt på än andra.

Antec P183 som skrivs om ovan är redan så lågt i pris att det inte finns mycket mer rabatt att ge.

Hänvisar till: Antec P183 (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin

Nej, jag vet, jag påpekade bara att den inte hjälpte mig så mycket, så missförstå mig inte, tycker det är jättebra att företag erbjuder rabatter till folk som oss

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Undersökning

Hej på er!

Vi på Misco tänkte ställa frågan till er om det är något ni saknar hos oss här på Misco? Det kan vara allt från tillverkare till produkter, tyvärr är det alltid något vi missar som ni bara suktar efter att få se.

Vi kämpar hela tiden för att hålla sidan uppdaterad med de senaste nyheterna så är det något ni vill ha, ställ frågan så lovar vi att absolut undersöka möjligheterna.

Sedan har vi också tagit ett beslut om att börja bli mer aktiva här på forumet än vad vi har vart tidigare, det är ändå med er feedback som vi har möjligheten att utveckla och förbättra oss.

Så framöver kommer ni ser betydligt snabbare och utförligare svar.

Den sista frågan jag undrar över är hur ni ser på Vattenkylning, är detta något som skulle vara intressant om vi började erbjuda?

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Hjelm:

Den sista frågan jag undrar över är hur ni ser på Vattenkylning, är detta något som skulle vara intressant om vi började erbjuda?

Absolut! Men det är nog lättare sagt än gjort då det finns en uppsjö av grejer..

Personligen tror jag att det är lämpligt att pris- och prestandamässigt lägga sig på en medel till hög nivå på komponenterna. Med det menar jag att corsair h50 tar hand om ett visst behov och kundsegment - förmodligen det smidigaste och i princip billigaste alternativet.

Finns säkert en grupp av h50-ägare som är sugna på att komplettera med en slinga för grafikkortet, dvs en mindre pump och ett block för grafikkortet osv. Men h50 kanske även ger mersmak och skapar sug efter "riktig" vattenkylning. Jag själv tex, kör "custom" vattenkylning på cpu, så nästa steg blir pump, radiator och block för grafikkortet(som jag inte köpt än

Sen har vi dem som helt enkelt skall köpa ett komplett system. De kollar förmodligen runt en hel del på xtremesystems.org där det finns reviews osv. Där kan man få en rätt bra bild över vilka block och radiatorer det är som gäller och hur de skiljer sig i "kylningsprestanda", flöde och monteringsmöjligheter. Och naturligtvis pumpar.

Sedan behöver det naturligtvis erbjudas diverse slangar, kopplingar och tillbehör för åtminstone 3/8" och 1/2". (Dessa två räcker enligt min mening)

Sedan kan ni även titta över ert utbud av chassin då inte alla är lämpliga att bygga vatten i.

Vad jag vill ha sagt är att det inte är viktigast med kvantitet när det kommer till utbudet. Det finns någon enstaka svensk återförsäljare - och i princip en som är på god väg att erbjuda ett respektabelt sortiment - ni kan ju alltid tjuvkika lite

För att summera tycker jag ni kan skippa uber-budget-vattenkylningen. Kolla upp vad som är bäst idag och komplettera sedan allt eftersom.

Det viktigaste är väl att ni skapar en strategi för sortimentet så det inte blir massa random produkter! Sen hur den strategin ser ut är väl upp till er!

Gah, blir för långt detta. Återkommer

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Något större utbud på ITX moderkort - Bla Zotac verkar populärt. + egen avdelning för just ITX.(mer lättnavigerat)
Suttit i flera dagar och försökt plocka ihop ett itx system med mina kriterier men gav upp. Ingen butik hade en det ena eller det andra.
Slutade med att jag beställde ett Antec Fusion(får modda för ATX, sparade några kronor på det), HD, och dvdbrännare hos er.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erik Hjelm:

Hej på er!

Vi på Misco tänkte ställa frågan till er om det är något ni saknar hos oss här på Misco? Det kan vara allt från tillverkare till produkter, tyvärr är det alltid något vi missar som ni bara suktar efter att få se.

Be-Quiet fläktar/nätagg hade varit trevligt, finns säkert folk som hade uppskattat Cougar's produkter med

Lian Li kan ju vara något med?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Absolut! Men det är nog lättare sagt än gjort då det finns en uppsjö av grejer..

Personligen tror jag att det är lämpligt att pris- och prestandamässigt lägga sig på en medel till hög nivå på komponenterna. Med det menar jag att corsair h50 tar hand om ett visst behov och kundsegment - förmodligen det smidigaste och i princip billigaste alternativet.

Finns säkert en grupp av h50-ägare som är sugna på att komplettera med en slinga för grafikkortet, dvs en mindre pump och ett block för grafikkortet osv. Men h50 kanske även ger mersmak och skapar sug efter "riktig" vattenkylning. Jag själv tex, kör "custom" vattenkylning på cpu, så nästa steg blir pump, radiator och block för grafikkortet(som jag inte köpt än

Sen har vi dem som helt enkelt skall köpa ett komplett system. De kollar förmodligen runt en hel del på xtremesystems.org där det finns reviews osv. Där kan man få en rätt bra bild över vilka block och radiatorer det är som gäller och hur de skiljer sig i "kylningsprestanda", flöde och monteringsmöjligheter. Och naturligtvis pumpar.

Sedan behöver det naturligtvis erbjudas diverse slangar, kopplingar och tillbehör för åtminstone 3/8" och 1/2". (Dessa två räcker enligt min mening)

Sedan kan ni även titta över ert utbud av chassin då inte alla är lämpliga att bygga vatten i.

Vad jag vill ha sagt är att det inte är viktigast med kvantitet när det kommer till utbudet. Det finns någon enstaka svensk återförsäljare - och i princip en som är på god väg att erbjuda ett respektabelt sortiment - ni kan ju alltid tjuvkika lite

För att summera tycker jag ni kan skippa uber-budget-vattenkylningen. Kolla upp vad som är bäst idag och komplettera sedan allt eftersom.

Det viktigaste är väl att ni skapar en strategi för sortimentet så det inte blir massa random produkter! Sen hur den strategin ser ut är väl upp till er!

Gah, blir för långt detta. Återkommer

Hej,

Lovar att återkomma inom kort med en uppdatering om vad exakt vi kommer att köra för märke och produkter, just nu är vi väldigt nära att kunna presentera ett sortiment men vi vill inte avslöja för mycket ännu.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Skrivet av badtothebone:

Något större utbud på ITX moderkort - Bla Zotac verkar populärt. + egen avdelning för just ITX.(mer lättnavigerat)
Suttit i flera dagar och försökt plocka ihop ett itx system med mina kriterier men gav upp. Ingen butik hade en det ena eller det andra.
Slutade med att jag beställde ett Antec Fusion(får modda för ATX, sparade några kronor på det), HD, och dvdbrännare hos er.

Hej,

Ni kommer att kunna se inom kort en ny nod under moderkort som heter ITX där ni kommer att kunna selektera enkelt bland moderkorten som just är ITX.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Medlem

Spontant kom jag på att jag saknar Epson Perfection V600 Photo ( Epson Perfection V600 Photo ). Är på jakt efter ny scanner, eller rättare sagt just den scannern. Ni har den lite äldre V500 och den avsevärt dyrare V750. V600 vore perfekt

Permalänk
Medlem

Ny kod för personalrabatt

Koden för personalrabatt har ni ju inte skrivit ut ännu...

Visa signatur

Only a fool can ask more questions than a wise man can answer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne UA:

Koden för personalrabatt har ni ju inte skrivit ut ännu...

kolla bakåt så ser du..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av misco.se:

Hej!

Här kommer Sweclockers personalrabattkod för nästa period. Den går att använda från och med NU:

Koden: sweclockers11429
Aktivera på: www.misco.se/personalrabatt

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Skrivet av Danne UA:

Koden för personalrabatt har ni ju inte skrivit ut ännu...

Nästan högst upp på sidan.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mullcom:

Hej denna fungerar inte längre finns det någon ny nu?

Titta en bit upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Titta en bit upp.

jo men när jag försöker beställa så säger den att den inte finns :S

"Tyvärr finns det ingen sådan kampanjkod, var god kontrollera koden en gång till."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mullcom:

jo men när jag försöker beställa så säger den att den inte finns :S

"Tyvärr finns det ingen sådan kampanjkod, var god kontrollera koden en gång till."

Det är dock ingen kampanjkod i vanlig bemärkelse. Aktivera istället enligt inlägget ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det är dock ingen kampanjkod i vanlig bemärkelse. Aktivera istället enligt inlägget ovan.

ok. ber om ursäkt av all ovisshet

Permalänk

EK Waterblocks

Hej på er,

Vi kan nu presentera för er att inom kort kommer ni ha möjligheten att köpa EK Waterblocks produkter hos Misco, vårt mål är att kunna erbjuda ett komplett sortiment från EK.

Vi sitter och väntar ivrigt på att den första leveransen skall anlända så håll utkik på Välkommen till Misco.se! eller här i forumet där vi inom kort kommer att kunna presentera produkterna från EK.

Vårt mål efter en inkörningsperiod är att kunna lagerhålla alla produkterna som EK har att erbjuda, men vi kan redan säga nu att den leverans som vi väntar på innehåller mycket utav produkterna redan.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager