Är detta ok speed på min raid?

Permalänk

Är detta ok speed på min raid?

2st WD 80gb se 8mb cashe @ raid 0 på hpt372

nån som har lite fina benshmarks på sina egna diskar? (ide/scsi kvittar vill bara se speeden )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låg väl på ca 38k med 2 ibm tidigare, kör du med windiskcachen påslagen eller?

Visa signatur

If The River Was Whiskey And You Were a Duck, You'd Dive To The Bottom And
Never Come Up!

Permalänk
Medlem

Det ser helt ok ut. Körde du Sandra på en tom partition? Jag fick följande med exakt samma konfiguration. Mätt på C:, kanske borde ha defragmenterat innan, har hört att Sandra är ganska kinkigt på sånt.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeD
Låg väl på ca 38k med 2 ibm tidigare, kör du med windiskcachen påslagen eller?

den är av.. jag får runt 40000 med mina ibm diskar i raid 0
alla inställningar i sisoft är default,,,, men dom diskarna skall snart till min ena linuxburk så att jag får lite mera plats i min burk det är lite trångt med utrymme och att det är lite meningslöst att ha två raidsystem på samma burk.. skall splitta dom diskarna sen.. så att inte allt går om en går sönder...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Det ser helt ok ut. Körde du Sandra på en tom partition? Jag fick följande med exakt samma konfiguration. Mätt på C:, kanske borde ha defragmenterat innan, har hört att Sandra är ganska kinkigt på sånt.

nästan helt tom.. har bara kopierat in lite grejor på den..

btw vilken kluster-storlek kör du? jag har 64 har jag för mig.. vad är bäst?? nån ide?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag får bara runt 46000 med mina wd80 diskar i raid 0, visserligen bara 2Mb cache i dem, men ändå...

Kör kluster på 64kb tror jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da_Bear
Jag får bara runt 46000 med mina wd80 diskar i raid 0, visserligen bara 2Mb cache i dem, men ändå...

Kör kluster på 64kb tror jag...

ok..

------------

Inte nån som har lite benshmarks på scsi raid osv..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Salvekvic, vad har du för stripesize och filsystem (FAT32 eller NTFS eller vad)?

Visa signatur

Permalänk

jag kör ntfs.. stripesize är nog 64kb har jag för mig.. jag kör win(ke)xp men skall byta till win2k i eftermiddag..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Salvekvic, vad har du för moderkort?. Jag är verkligen inte nöjd med write-prestandan på VIA-baserade moderkort. Som du ser så ligger jag på runt 45 och du med ditt P4-system (?) har 70+.

Utan en bunt latency-patchar så ligger jag på under 10 MB/s i buffered write och sequential write. Det är katastrofalt.

Nästan dags att byta till P4 och ett moderkort med chipset från Intel

Edit: angående stripe och kluster så kör jag 16K stripes och 16K klusters.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med en styck 18 gigs Seagate x15 36lp

Med 2st ibm 120 gxp 120 gig i raid 0

Men sandras hdd resultat har jahg lärt mig att ta med en stor nypa salt, HDtach är Mycket bättre och visar exactare värden, tycker att det borde användas i stället,

I hdtach får jag en STR på 53 mb/s med seagaten och mitt gxp array får jag ca 47 mb/s

Åtkomstiden med seagaten ligger på 6 ms och 120orna ligger på 12 ms

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Salvekvic, vad har du för moderkort?. Jag är verkligen inte nöjd med write-prestandan på VIA-baserade moderkort. Som du ser så ligger jag på runt 45 och du med ditt P4-system (?) har 70+.

Utan en bunt latency-patchar så ligger jag på under 10 MB/s i buffered write och sequential write. Det är katastrofalt.

Nästan dags att byta till P4 och ett moderkort med chipset från Intel

Edit: angående stripe och kluster så kör jag 16K stripes och 16K klusters.

jo.. jag har märkt det med.. innan hadde jag en p3 med via moderkort.. då fick jag bara runt 34000 - 36000 med mina ibm diskar... men med intelchipset så ligger jag nu med dom på runt 40000 - 42000 (högsta jag har fått är 46000)

ush och tvi för via!!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naTTen
Men sandras hdd resultat har jahg lärt mig att ta med en stor nypa salt, HDtach är Mycket bättre och visar exactare värden, tycker att det borde användas i stället,

I hdtach får jag en STR på 53 mb/s med seagaten och mitt gxp array får jag ca 47 mb/s

Åtkomstiden med seagaten ligger på 6 ms och 120orna ligger på 12 ms

jag vågar inte köra hdtach... när både jag och en polare fick våra raid-set splittade när vi körde det programmet så vill jag inte prova det igen......

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salvekvic
jag vågar inte köra hdtach... när både jag och en polare fick våra raid-set splittade när vi körde det programmet så vill jag inte prova det igen......

Ja precis, UNDVIK HDTach med RAID-arrayer. Vetefan hur programmet lyckas äta upp arrayen, men det har hänt för fler än en.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OK men kör nåt annat än sandra för jag vet inte vilka resultat det visar egentilgen. medel str visar det inte i alla fall

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk

föresten,, jag har ett Epox 4G4A+ (jag har en resention på det här på sweclockers.. skall bara fixa bilderna servern som dom låg på har gått ner för evigt antagligen.. )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur avaktiverar man wincachen?

Visa signatur

"Hoppas man hinner få se det innan man loggar av" - Magnus Blom

Permalänk
Medlem

Windows 2000 mjukvaru RAID NTFS allt "default" inställt, tips på hur man kan få upp resultaten vore inte helt fel

Två st IDE IBM 80GB GXP120 @ Asus A7V133

Två st SCSI Seagate 18GB 10k U160 @ Tekram DC-390U2B

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

Var bara tvungen och posta resultaten från min lilla server:

1st seagate 520mb
1st conner 850mb
1st wd caviar 1.6gb
diskarna software raidade i w2k.
EXTREM prestanda

Visa signatur

[size="1"]Jag har jagat ccwarlock med en använd miss Softie...
Har du?[/size]