Permalänk
Medlem

BF 6 "secure boot"

När jag ändrade "Secure Boot" så slutade steam fungera för mig.. Ändrade tebax till de det var och då funkar steam som vanligt igen.. Fler som haft samma problem eller är det bara för mig det är så ? finns det nått annat sätt att göra än i bios ?
Kör via EA appen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakaboga:

När jag ändrade "Secure Boot" så slutade steam fungera för mig.. Ändrade tebax till de det var och då funkar steam som vanligt igen.. Fler som haft samma problem eller är det bara för mig det är så ? finns det nått annat sätt att göra än i bios ?
Kör via EA appen..

Jag har kört med Secure Boot aktivt i många år och har inga problem med Steam. På vilket sätt slutar Steam o fungera? Secure Boot kan bara slås på och av i BIOS:en

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Mitt secure Boot var avstängt tydligen, jag aktiverade det i bios och allt fungerar som vanligt för mig

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har kört med Secure Boot aktivt i många år och har inga problem med Steam. På vilket sätt slutar Steam o fungera? Secure Boot kan bara slås på och av i BIOS:en

Ändrade i bios. Jag blev ”offline” och kunde inte gå ”online” på steam.

Permalänk
Medlem

Det var inte bara ett sammanträffande? Steam låg nere nån gång mellan 23:00-01:00 igår enligt https://steamstat.us/. Testa igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det var inte bara ett sammanträffande? Steam låg nere nån gång mellan 23:00-01:00 igår enligt https://steamstat.us/. Testa igen.

HAHA.. ja då vare nog därför..