Permalänk

Ja, det kommer att klara av att driva kortet utan problem. Den enda "requirement" som finns för nätagg är att det ska passa i lådan, lätt att mäta
( Måtten på FractalD agget: (D x W x H, mm): 140 x 150 x 86 ).

Permalänk
Medlem

du kan se att det har vad som behövs i specifikationen för nätagget. Det står 8-pin PCI Express 2 st, 6+2pin vilket innebär att du har 2 st 6+2 pins kontakter. Och med det menas det att varje 6 pins kontakt har 2 extra som man kan sätta ihop och bilda en 8 pins för ännu mer krävande grafikkort.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornado2251:

Ja, det kommer att klara av att driva kortet utan problem. Den enda "requirement" som finns för nätagg är att det ska passa i lådan, lätt att mäta
( Måtten på FractalD agget: (D x W x H, mm): 140 x 150 x 86 ).

Nah, jag hoppas att strömkontakten (20/24-pin) är standard och inte nån annan påhittad skit.
Det beror på om datorn är en märkesdator eller inte. Om inte så finns det inget att oroa sig för.
Om det är en märkesdator så är det bra att kolla upp det först.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Nah, jag hoppas att strömkontakten (20/24-pin) är standard och inte nån annan påhittad skit.
Det beror på om datorn är en märkesdator eller inte. Om inte så finns det inget att oroa sig för.
Om det är en märkesdator så är det bra att kolla upp det först.

Vad menas med "märkesdator" mer exakt? Den är en Packard Bell (Som är ett ganska etablerat märke, eller hur?) Är det några speciella utgångar som behövs för min dator från nätagget som jag måste vara säker på finns? bortsett från 6+2 PCI-grejen

Permalänk

Med märkes dator menas alla datorer som är byggda av ett företag för ett specifikt märke, dell, HP osv. De är ofta lite luriga och använder inte exakt samma moderkort/nätagg som vettigt folk köper i butik. Förhoppningsvis har du ett moderkort som högst upp har en 4 eller 8 pins kontakt du kommer säkert fråga om det så jag säger det nu, det är sak samma om det är 4 eller 8 för dig. Du kan koppla in 4pin sladd i en 8 pin kontakt till och med. Samt en 24pins kontakt på höger sida av moderkortet, eftersom det ändå låter som att det är ganska moderna grejer i datorn bör den inte ha 20pin, var väldigt länge sedan jag såg sådant. Ta en bild, lägg upp på random bildupplandnings site och lägg urln inom

.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

alternativt kan du ju skriva exakta modell namnet så kan folk kolla upp så att allt fungerar som det ska.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wishy:

alternativt kan du ju skriva exakta modell namnet så kan folk kolla upp så att allt fungerar som det ska.

Exakt. Det är nog bäst och enklast.:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

här är några bilder med och utan nätagget ikopllat datorn
Det var den kontakten längst upp till vänster (4 "pins") och den till höger(24) som var kopplade till nätagget

Dessutom kan ni se på bilden med bara nätagget att det finns några små svarta kontakter, 2 av dem var ikopplade till DVD-driven och HDD:n

tyvärr vet jag inte vad det är för modell på moderkortet, Själva datorn hette någonting med "iExtreme" eller liknande, Packard Bell, osv.

Om ni inte kan se bilderna så säg gärna till så ska jag försöka fixa det

Permalänk
Medlem

Bilder

Lessen, mitt inlägg blev konstigt, här är bilderna igen

[IMG][URL="http://img708.imageshack.us/i/bildnc.jpg/"]

[IMG][URL="http://img96.imageshack.us/i/bild2bb.jpg/"]

[IMG][URL="http://img824.imageshack.us/i/bild3b.jpg/"]

[IMG][URL="http://img337.imageshack.us/i/bild4yx.jpg/"]

Permalänk
Medlem

Brukar man inte få med en sån där kabel med Grafikkortet. Tror jag fick en sån med iaf.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Det ser ut som en vanlig 24-pin iaf och det är ju bra.
Skulle du kunna ta ut grafikkortet också så att man ser vad det är för slot där?
Det borde vara en PCIe, men man vill ju vara på den säkra sidan.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Det ser ut som en vanlig 24-pin iaf och det är ju bra.
Skulle du kunna ta ut grafikkortet också så att man ser vad det är för slot där?
Det borde vara en PCIe, men man vill ju vara på den säkra sidan.

om man "vänder på det", är Nvidia Geforce 220 GT gjord för PCIe?

Annars kan jag väl bara kolla om det är samma "kontakt" på det gamla som på det nya kortet, för det är väl det det är frågan om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonX52:

om man "vänder på det", är Nvidia Geforce 220 GT gjord för PCIe?

Annars kan jag väl bara kolla om det är samma "kontakt" på det gamla som på det nya kortet, för det är väl det det är frågan om?

Vad jag vet, så är GT220 gjord för PCIe, men man vill ju vara på den säkra sidan.
Men om du har fått hem ditt 5750 redan så är det bara att jämföra. Jag är 90 % säker på att det kommer att passa.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Vad jag vet, så är GT220 gjord för PCIe, men man vill ju vara på den säkra sidan.
Men om du har fått hem ditt 5750 redan så är det bara att jämföra. Jag är 90 % säker på att det kommer att passa.

Jag kollade den delen som ska in i grafikskort-slotten på respektive kort, och dom var identiska. Alltså utgår jag ifrån att båda är PCIe och att det nya kortet är kompitabelt med datorn?

Nåja är det någon som är vänlig nog att kolla om Fractal Design Integra 500W - Inet.se har allt som behövs för min burk?

Den behöver ha
minst två svarta små saker (de går in till HDD:n och DVD-driven)
En 24 pins grej för moderkortet
en "likadan" som ovanstående fast bara 4 (som en kvadrat)
Minst 2 "molex kontakter"(tror jag det kallas, det är fyra pins som ligger i en rak linje iaf) ELLER minst en 6 pins connector för det nya grafikkortet

jag får intrycket av er att effekten ska räcka (500W, nya kortet behöver 450W, har inget annat "extraordinärt" som skulle kunna dra mycket ström)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonX52:

Jag kollade den delen som ska in i grafikskort-slotten på respektive kort, och dom var identiska. Alltså utgår jag ifrån att båda är PCIe och att det nya kortet är kompitabelt med datorn?

Nåja är det någon som är vänlig nog att kolla om Fractal Design Integra 500W - Inet.se har allt som behövs för min burk?

jag får intrycket av er att effekten ska räcka (500W, nya kortet behöver 450W, har inget annat "extraordinärt" som skulle kunna dra mycket ström)

Det nätagget har:
6st "svarta saker för DVD och hårddisk (SATA Strömkontakter)
1st 24 pins gjej (ATX kontakt)
2st 4pins kvadrat
2st molex kontakter (4pin på rad, ja)
2st 6pin dom funkar till ditt grafikkort (Pci Express. Som kan byggas ut till 8pin om det behövs)
1st "Floppy" kontakt (typ som molex fast mindre)

Alltså alla kontakter du behöver, och 500w kommer att räcka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe0:

Det nätagget har:
6st "svarta saker för DVD och hårddisk (SATA Strömkontakter)
1st 24 pins gjej
2st 4pins kvadrat
2st molex kontakter (4pin på rad, ja)
2st 6pin till ditt grafikkort (som kan byggas ut till 8pin om det behövs)

Alltså alla kontakter du behöver, och 500w kommer att räcka..

Tack, det var skönt att veta, nu till den sista grejen(Ja, jag har mätt så att den passar i datorn):
På Inet får man fraktfritt som sweclockers medlem på köp över 500 :-
Men nu är det så att nätagget kostar 499 :- (LOLOLOLOL )
Så vilken är den billigaste produkten som ni kan tänka er att de säljer?
(Jag kommer ju faktiskt spara pengar om jag köper något som kostar midre än frakten (Dvs 49 )
Såg någon SATA komponent som kostade 17, finns det kankse något ännu billigare ?
Inte världens viktigaste grej, men när man kan vara lite finurlig på det viset tycker jag inte att man ska akta sig för att vara det

Permalänk
Medlem

Finns det inget du behöver då? Hade samma problem en gång, då hittade jag några fötter till musen för 6:- fast dom finns inte kvar nu

EDIT: Fläktskruv till chassiefläktar (1st) - Inet.se 5:- Som hittat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe0:

Finns det inget du behöver då? Hade samma problem en gång, då hittade jag några fötter till musen för 6:- fast dom finns inte kvar nu

EDIT: Fläktskruv till chassiefläktar (1st) - Inet.se 5:- Som hittat

Hehe, klockrent fynd you got there.

Tack till alla som har hjälpt mig att bestämma grafikkort, bestämma nät agg, och sett till att det har varit kompitabelt bla bla
Om jag nånsin behöver hjälp med datorer igen kommer jag definitivt att vända mig till denna sida igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonX52:

Jag kollade den delen som ska in i grafikskort-slotten på respektive kort, och dom var identiska. Alltså utgår jag ifrån att båda är PCIe och att det nya kortet är kompitabelt med datorn?

Ja, då passar grafikkortet utan probelm, som jag trodde från början när jag rekommenderade det.
Bra att allt löst sig nu och hoppas att allt kommer funka problemfritt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

hoppas att allt kommer funka problemfritt.

Ja, annars kommer jag tillbaka hit

Permalänk
Medlem

ESD - Armband Engångs Eurostat - Inet.se

hade ju varit ett bra alternativ annars. lite mer användbart om du ska pilla i datorn.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780