Vad kan man göra med en trasig bärbar

Permalänk
Medlem

Vad kan man göra med en trasig bärbar

Grafikkortet och möjligtvis moderkoret i min bärbara dator har precis pajat och jag väntar i nuläget på att försäkringsföretaget skall bli klara med sitt ärende. Förmodligen får jag en pengar till en ny dator eftersom det skulle kosta skjortan att laga den.

Men vad gör jag då med min bärbara?
Den är 3 år gammal men var purfärsk G1s när jag köpte den så den var ju knappast för gammal.
Processor, skärm, minnen och hårddisk borde ju fortfarande vara helt funktionabla.

Några ideer?

Mvh Rikard

Permalänk
Medlem

antar med avseende på antar svar att det blir släng:)

Permalänk

var precis på tippen med 2 bärbara, dom e inte mycket värda när dom har nån defekt. men plocka ut minne och hårddisk innan du slänger den.

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk
Medlem

Kasta upp den i luften och skjut ett par hagelskott i den!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Kasta upp den i luften och skjut ett par hagelskott i den!

haha det är ju också en variant

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk

Hårddisken kan du ju slänga in i ett externt kabinett och processorn kan du ta ur och försöka sälja.
Skärmen däremot har jag ingen aning om vad man kan göra med.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Kör över med traktor om du har en sån, alt. bil

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dörrstopp, bokstöd.. Det finns mycket man kan ha en laptop till.

Permalänk
Avstängd

brevpress?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Leksak till barnen?

Permalänk
Medlem

Något att avreagera sig på??