Permalänk
Medlem

Sjukt najs bilderna på dom tre satakablarna är riktigt fina. Ser nästan ut som nån typ av flagga:P Tok-snyggt är det iaf!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Nej men seriöst nu grabbar, det är en bygglogg.

I avdelningen modifikationer och egna konstruktioner så försöker vi hålla högre standard än i galleriet.
Var vänlig att respektera detta med er tystnad.

Av ren respekt till trådskaparen så håller man sig till topic, och om man mot förmodan svävar ut, så gör det tillsammans med trådskaparen och inte med någon annan. Netiket. Lite humor har ingen någonting emot, men allt har sin gräns.

Skrivet av flipstah:

Sjukt najs bilderna på dom tre satakablarna är riktigt fina. Ser nästan ut som nån typ av flagga:P Tok-snyggt är det iaf!

Ja, lite. Det är trevligt när något som satakablar kan bli dekorativt, visst är det?

Skrivet av anders.149:

Har du provat anmäla inläggen?

Det märks att det är sommarlov.

Snygga bilder för övrigt! Jag ser fram emot kommande uppdateringar.

Anmälde mitt inlägg för att locka hit moderatorerna. Det är inte någon specifik person som ligger till grund för det och jag vill inte smutskasta någon. Helt naturligt att det spårar ibland.

Tack så mycket, ser också fram emot kommande uppdateringar. Har lärt mig lite mer av features'n som kameran har, så förhoppningsvis kanske det till och med blir bättre bilder i framtiden. Chassit är just nu ute och solar på däck någonstans mellan Asien och Sverige, när det, tillsammans med resterande fractal-chassin som ni väntar på dyker upp vet jag inte än. Men de skulle höra av sig.

Jo, måste bara upplysa er om att över 7000 visningar av den här tråden har skett. Mycket smickrande!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Permalänk
Proffsmoddare

Tackar.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Previously posted Jpegs
http://i48.tinypic.com/e00bnm.png
http://i47.tinypic.com/72d6rp.jpg
http://i45.tinypic.com/xfrn2p.jpg
http://i47.tinypic.com/2cpx55j.jpg
http://i46.tinypic.com/w9uxw8.jpg
http://i47.tinypic.com/2elqsk6.jpg

Updated raw-PNGs!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Underbara kompositioner och kontraster.
Mycket snyggt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Underbara kompositioner och kontraster.
Mycket snyggt.

Tack! Ska bli spännande att se på en skärm som visar bättre färger än min Acer Aspire One 150. Nämnligen med den de är redigerade.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Lite random bilder för att visa att jag lyckats gå över till fullt manuellt på kameran. Resultatet är väl kanske inte skitbra. Men jag har inte tagit bilderna hemma heller, så jag skyller på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ut som du har en "kink" mellan graffet och nordbryggan.

Ser annars fantastiskt ut. Hoppas du snart gör större framsteg. Och mer bilder

Good luck!

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rizzt:

Ser ut som du har en "kink" mellan graffet och nordbryggan.

Ser annars fantastiskt ut. Hoppas du snart gör större framsteg. Och mer bilder

Good luck!

Välkommen in i tråden mannen!

Ser ut som det för att det är en vridning i vinkeln. Har själv sett att det ser ut så på bild, men är inte så i verkligheten. är dock lite orolig över hur det blir när vattnet är där och bli lite varmt. Då kan den säkerligen börja att jävlas med mig. Får ta mig en närmare titt på om det går att göra bättre imorgon. Jag verkar ju ha gått om tid innan chassit dyker upp. Man ska väl inte klaga, det har väl inte lanserats än? Dvs revision 2 av Array chassit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fina grejer, vart själv sugen på att göra en sån här mod efter att jag såg Jazids mod. Men avvaktar tills det blir mer både här och där. Just av den anledningen att jag tror ni kommer fixa det. Och jag vill se om det blir möjligt, och det tror jag allt. Men jag vill få inspiration. Det är ju inte direkt ett stort chassi. Och jag älskar små chassin med mycket gotti gott i. Om du hajar vinken. Får bli ett sånt här till nästa bygge. Det om nått år dock. Fattig student just nu, hehe.

Hur som helst, ge oss bilder på chassit när det dyker upp. Följer era projekt med förtjusning.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rizzt:

Fina grejer, vart själv sugen på att göra en sån här mod efter att jag såg Jazids mod. Men avvaktar tills det blir mer både här och där. Just av den anledningen att jag tror ni kommer fixa det. Och jag vill se om det blir möjligt, och det tror jag allt. Men jag vill få inspiration. Det är ju inte direkt ett stort chassi. Och jag älskar små chassin med mycket gotti gott i. Om du hajar vinken. Får bli ett sånt här till nästa bygge. Det om nått år dock. Fattig student just nu, hehe.

Hur som helst, ge oss bilder på chassit när det dyker upp. Följer era projekt med förtjusning.

Det är en vetenskap, och en lite moddning här och där krävs. Men det är fullt möjligt om man har tålamod och lite är lite innovativ. Jag går här och trippar på tå pågrund av förseningen med chassit, vill sätta igång på allvar. Speciellt nu när det är hela 6 sidor, och ett flertal personer som kollar in här, och bygget inte ens har börjat på allvar. Jag är själv fattig student, börjar på den andra halvan av andra året nu till hösten och det är en pest när pengarna sätter gränser. Nu har jag fått sponsring från några håll, det tillsammans med pimp my chassi tävlingen på birdie och försäljningen av en hel del prylar från CL[M]EAN-MACHINE bygget så har jag råd med den här datorn. Det har blivit ett nerbyte i prestanda, men ett uppbyte i originalitet och awesomeness.

Eftersom att Jazid och jag gör liknande byggen i och med Fractal-Design Array chassit så har vi faktiskt bollat lite ideér och han har introducerat mig i chassit en hel del. Det har varit till stor hjälp. Han inspirerade mig till mitt V1000b project som blev CL[M]EAN-MACHINE efter att jag blev "tvingad" att döpa det. Och han inspirerade mig även till det här bygget. Att nu få arbeta "sida vid sida" är en ära och det är enormt utvecklande.

Blir enormt intressant att se när du sätter igång ditt bygge! Du får se till att uppdatera mig på det. Och om det finns möjlighet så hjälper jag gärna till där det behövs. Best wishes bro!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Ah, jag har haft lite tråkigt idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Du, var köpte du dina vattenblock och det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarklon:

Den kan jag svara på, skulle jag tro. Sponsrad av EK Waterblocks
EDIT: Varje gång jag kollar in i din eller Laines tråd blir jag bara mer och mer köpsugen på en kamera och vatten. Men sen så kommer jag att tänka på att jag inte har pengar, så då börjar jag desperat söka efter sätt att tjäna snabba pengar online. Sedan inser jag att det är meningslöst, för det går inte att tjäna snabba pengar online (nästan).

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Vilka snygga bilder, tar knappt hälften så bra själv Har följt den här tråden lite då och då. De ska bli spännande och se hur de kommer se ut sen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Trevligt med Fractal byggen Jag får också ställa mig i kön att vänta med Array bygget tills jag blir klar med mitt Define R2 vattenbygge, tyvärr kan jag ju inte påstå att man är direkt estetisk utav sig men det kommer bli samma tema på Arrayen som det är på mitt Define R2 dvs svart och vitt både på delar och sleeves.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zarklon:

Ja, att läsa tråden är ju overrated har jag hört. Men som Zatyrax skrev så kommer de direkt ifrån EK Waterblocks. Home | EkWaterBlocks och klicka på webshoppen så kan du handla där. Tog 3 dagar för mig att få grejerna.

Skrivet av Zatyrax:

Den kan jag svara på, skulle jag tro. Sponsrad av EK Waterblocks
EDIT: Varje gång jag kollar in i din eller Laines tråd blir jag bara mer och mer köpsugen på en kamera och vatten. Men sen så kommer jag att tänka på att jag inte har pengar, så då börjar jag desperat söka efter sätt att tjäna snabba pengar online. Sedan inser jag att det är meningslöst, för det går inte att tjäna snabba pengar online (nästan).

Du får leta dig ut IRL och hitta arbete om nätet inte fungerar. Det är mycket kul med vatten.

Skrivet av Mike.a:

Vilka snygga bilder, tar knappt hälften så bra själv Har följt den här tråden lite då och då. De ska bli spännande och se hur de kommer se ut sen.

Tackar! Kul att du följer med.

Skrivet av Elyand:

Trevligt med Fractal byggen Jag får också ställa mig i kön att vänta med Array bygget tills jag blir klar med mitt Define R2 vattenbygge, tyvärr kan jag ju inte påstå att man är direkt estetisk utav sig men det kommer bli samma tema på Arrayen som det är på mitt Define R2 dvs svart och vitt både på delar och sleeves.

Trevligt med flera byggen! Jag får väl säga GL HF då.
Om det är någonting du undrar eller behöver hjälp med under bygget så är det bara att höra av sig.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Bara för att de är underbara har jag fått en ny sponsor. Jag hade lite problem med att hitta ett nätagg som kommer att fungera till mitt bygge, något som är tillräckligt starkt, och tillräckligt litet. Misco.se hade vad som behövdes, och jag tackar dem ödmjukast för deras hjälp!

Misco.se

Välkommen till Misco.se!

De kommer att sponsra mig med ett Be-Quiet SFX 350w nätagg. Jag tackar ödmjukast för er hjälp och hoppas på en god fortsatt partnerskap med er.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hoppas du kommer få en framtid inom det här sack! Du är mycket duktig både med kameran och med verktygen i hand, följer det här projektet med spänning och det finns bara ett ord för det här projektet, stilrent!

Keep up the good work!

//Durac3ll

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Grattis till din nya sponsor hehe

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tjena Sack, Läste någonstans att du tyckte din 4.0 pump var för stor. Kör du med en 120 och en 240 radiator? Då funkar 2.2 pumpen garanterat. Kör nämnda setup inklusive fullcover GPU och CPU block. Den borde passa bättre in i projektet med sån liten yta. Hör med EK, dom skickar säkert en ny pump till dig

Lycka till

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DuRac3ll:

Jag hoppas du kommer få en framtid inom det här sack! Du är mycket duktig både med kameran och med verktygen i hand, följer det här projektet med spänning och det finns bara ett ord för det här projektet, stilrent!

Keep up the good work!

//Durac3ll

Kul att höra att någon tror på en, jag uppskattar verkligen det du skriver och att jag lyckats med det jag försöker. Uppskattar god respons.

Skrivet av Konichiwa:

Grattis till din nya sponsor hehe

Tackar! ^^,

Skrivet av Rizzt:

Tjena Sack, Läste någonstans att du tyckte din 4.0 pump var för stor. Kör du med en 120 och en 240 radiator? Då funkar 2.2 pumpen garanterat. Kör nämnda setup inklusive fullcover GPU och CPU block. Den borde passa bättre in i projektet med sån liten yta. Hör med EK, dom skickar säkert en ny pump till dig

Lycka till

Jo, den är stor, riktigt stor och jag vet att en mindre kraftfull klarar av den lätt. EK skulle säkert skicka den svagare om jag bad om det, men samtidigt vill jag prova om den här fungerar. Jag kör som du säger med två radiatorer, och sen tre stycken block. Om du har en 2.2 så kanske du vill byta.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Ny sponsor!

Eftersom att Phobya nipplarna var av såpass dålig finish och inte passar bygget, så kom det en man till räddning.

Coolingstuff

Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

Artur sponsrar med:
2st 45* Bitspower matt black anslutning

3st 90* Bitspower matt black anslutning

5st Bitspower matt black stopp nippel

2l Fesser One Orange

Black Water Coil 14,2 mm Orange

Ett stort tack till en man med stort hjärta och mycket trevligt bemötande. En man som värnar om den svenska moddningscenen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite OT men måste bara fråga, hur långa grafikkort kan det här chassit ta? Och hur höga kan de vara? Har nämligen ett 5850 PCS+ som är något högre och längre än de vanliga 5850. Frågan kanske redan har ställts och då får jag be om ursäkt.

On topic: Snyggt bygge och ser fram emot fler fina bilder

/Fredrik

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av w4llen:

Lite OT men måste bara fråga, hur långa grafikkort kan det här chassit ta? Och hur höga kan de vara? Har nämligen ett 5850 PCS+ som är något högre och längre än de vanliga 5850. Frågan kanske redan har ställts och då får jag be om ursäkt.

On topic: Snyggt bygge och ser fram emot fler fina bilder

/Fredrik

Chassit är ca 35cm långt. Måtten står i första inlägget, du kan ju kolla där. Du kan troligen inte ha HDD buren i iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Klart det är en rolig idé! Blir kul att se hur det blir, släng upp lite bilder här i tråden sen. I mitt v1000b bygge har jag ju gjort ungefär så som du tänkt göra nu. Ta en titt vet jag. CL[M]EAN-MACHINE om du tänker söka.

Funderar om jag ska verkligen lägga mina onda klor på mitt R2 chassi Har nämnligen blivit grymt köp sugen på ett Silverstone Fortress FT02B-W Har faktiskt varit ett av mina favorit chassi och det är först idag jag faktiskt har råd med det

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Henrikfotograf:

Funderar om jag ska verkligen lägga mina onda klor på mitt R2 chassi Har nämnligen blivit grymt köp sugen på ett Silverstone Fortress FT02B-W Har faktiskt varit ett av mina favorit chassi och det är först idag jag faktiskt har råd med det

Det ger ju lite annorlunda vinklar redan från början iallafall. Gör man det rätt kan det nog bli spektakulärt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det ger ju lite annorlunda vinklar redan från början iallafall. Gör man det rätt kan det nog bli spektakulärt!

På vilket chassi menar du?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Henrikfotograf:

På vilket chassi menar du?

Silverstone chassit, men det kanske inte är vinklat 45*?

Visa signatur