Permalänk
Medlem

wow dator 10 K !

hejsan nu är det så att jag ska ha en dator till WOW och BC.
jag har en budget på 10K då ska os och montering vara med
ska inte överklocka cpu:n men en tyst och trevlig cpu kyllare skulle ändå vara lite fint
skulle vara jätte snällt om någon snäll parson kunde hjälpa mig

Permalänk

Ska det vara skärm inräknat i priset?

BC = bad company 2?

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem

bc = bad company 2 ja.
ingen skärm

Permalänk
Medlem

Komplett.se - PC i delar - Intel Core i5 750

Komplett.se har redan gjort din dator.

Du har 2000kr tillgodo här.

Komplett.se - Corsair SSD Extreme X64 2,5" 64GB

Så köper du en SSD till systemdisk som topping på grädden så får du en WoW dator som heter duga!

*EDit* såg att du ville ha montering och OS, då hoppar du SSD disken och lägger 1500kr på Win 7 Ultimate (1500kr) och 500kr på montering.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

det var bra att jag fick några svara så snabbt

Permalänk

Så nu är det windows 7 med fast jag rekommenderar dig att "fixa" det själv för att spara tusenlappen.

Även 6 kärning processor och vattenkylning på den.
men känner du att det blir lite dyrt kan du alltid banta ner till en X4 och även ett mindre kraftfullt grafikkort.

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Avstängd

Ska du ha till wow tänk på att Nvidia har varit bättre än ati under 5 år och tror inte det kommer ändras.
Ska själv byta till nvidia igen vid Cataclysm.

Det har blivit lite bättre nu men innan hade ati löjligt stora problem med wow under en längre tid.
SSD disk är underbart i wow också, 0 loading times vid zonechange osv. Helt sjukt underbart.

Sen varför köpa ultimate? om det nu inte är någon prisskillnad alls mellan dom andra, totalt meningslöst med ultimate för 95% av användarna.

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/885037-...

Om du verkligen kommer använda allt det där som finns i ultimate sure.
Dom flesta klarar sig utmärkt på home premium.

Permalänk
Medlem

Nu har jag tänkte lite, alltså. Igentligen så med handen på hjärtat. Jag har aldrig varit så nöjd med en uppgrade som när jag fixa en SSD till speldatorn. I BF BC2 t.ex. så är skillnaden försumbar. Men i WoW är skillnaden obeskrivlig. Det är fan ett måste!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

är det så stor skillnad mellan en ssd och en vanlig ?

Permalänk

Ja det är stor skillnad men tror en ny dator kommer bli tillräckligt snabb för att du ska bli nöjd, därav lär du inte behöva en SSD just nu.

Köp det vid ett senare tillfälle om du känner att du behöver det.

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AkUs:

Nu har jag tänkte lite, alltså. Igentligen så med handen på hjärtat. Jag har aldrig varit så nöjd med en uppgrade som när jag fixa en SSD till speldatorn. I BF BC2 t.ex. så är skillnaden försumbar. Men i WoW är skillnaden obeskrivlig. Det är fan ett måste!

Håller med. Spelade en del på polares dator med SSD i wow, herrejävlar.
Sen kom man hem till sin egen dator utan och rejält lack på hur långsamt det gick att ladda allt.

Blir nog en SSD+Graffe till cata

Varför en caviar green i den där datorn?

En Samsung F3 1TB kostar 649 (599 på dustinhome)

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Ska du ha till wow tänk på att Nvidia har varit bättre än ati under 5 år och tror inte det kommer ändras.
Ska själv byta till nvidia igen vid Cataclysm.

Det har blivit lite bättre nu men innan hade ati löjligt stora problem med wow under en längre tid.
SSD disk är underbart i wow också, 0 loading times vid zonechange osv. Helt sjukt underbart.

Sen varför köpa ultimate? om det nu inte är någon prisskillnad alls mellan dom andra, totalt meningslöst med ultimate för 95% av användarna.

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/885037-...

Om du verkligen kommer använda allt det där som finns i ultimate sure.
Dom flesta klarar sig utmärkt på home premium.

har kört mitt HD5850 i ca 1månad, kan säga att jag har inte haft ett ända problem med wow pga ATI kortet..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4tech:

är det så stor skillnad mellan en ssd och en vanlig ?

ehmm oja..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av Laxxen#28:

http://quikk.se/?ff359

Så nu är det windows 7 med fast jag rekommenderar dig att laddar ner det själv för att spara tusenlappen.

Även 6 kärning processor och vattenkylning på den.
men känner du att det blir lite dyrt kan du alltid banta ner till en X4 och även ett mindre kraftfullt grafikkort.

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta förbjudet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Någon moderator borde kanske ta bort hans inlägg eller editera det.

Permalänk
Skrivet av WDac:

har kört mitt HD5850 i ca 1månad, kan säga att jag har inte haft ett ända problem med wow pga ATI kortet..

Tyvärr så fungerar (fungerade?) NVIDiA kort bättre än ATI till WoW, vet inte om de har me deras utveckling av grafikmotorn att göra. Om man kikar runt lite på blizzards forum så hittar man lite för ofta ATI problem. Jag hade även problem med mitt 5770 när jag använde windows XP-

Permalänk
Skrivet av Simpledream:

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta förbjudet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Någon moderator borde kanske ta bort hans inlägg eller editera det.

Sådär editerade mitt inlägg, blev en väldans skillnad nu för nu kommer ingen förstå alls vad jag menar.
Och till skillnad från verkligheten är ju det viktigaste vad som står och inte vad man menar eller hur?

Har för mig att off-topic inte heller är tillåtet så någon modd kan ju ta bort ditt inlägg eftersom det inte alls bidrar något vettigt överhuvudtaget.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Se även

§ 5
Olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

OnT;
Hur mycket hårddisk behöver du?

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WDac:

har kört mitt HD5850 i ca 1månad, kan säga att jag har inte haft ett ända problem med wow pga ATI kortet..

Jag säger bara som det är och har varit framförallt.
Sök själv om du inte tror mig

Permalänk
Medlem

Mitt förslag:

Är lite osäker på om det är värt att köra på en 6-kärnig processor eller om man skulle ta en billigare 4-kärnig och ta en 80gb SSD istället.

5770 räcker till WoW och BC2, har en polare som kör med det kortet och de spelen. Sen om 460 visar sig vara mycket bättre än 5770 så är det ett bättre alternativ men då spricker budgeten lite.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4