Använda laptop som tangentbord till annan dator

Permalänk
Medlem

Använda laptop som tangentbord till annan dator

Det är så att jag älskar min laptops tangentbord, men inte alltid prestandan. Är det möjligt att på något vis - i Windows - koppla ihop min laptop med min stationära dator via USB eller någonting och använda min lilla gullunge som tangentbord?

Permalänk
Medlem

Du kan köra remote desktop om du har XP Professional, Vista Business eller W7 prof/ultimate

Permalänk

Annars kan du ju alltid fjärrstyra din stationära Du kan ju fortfarande använda din vanliga mus.

Permalänk
Medlem

Fjärrstyrning... att jag inte tänkt på det. Men finns det inte ganska stor risk att jag får ett märkbart lagg mellan laptop och stationär på det viset?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för den =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunkFunk:

He he, tänkte också på Synergy.
Dock så gäller det att ställa in Synergy på rätt sätt.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Skrivet av BobMarley:

He he, tänkte också på Synergy.
Dock så gäller det att ställa in Synergy på rätt sätt.

Mm. Det tar ett tag innan man får det att funka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SkunkFunk:

Jag skulle avråda från att använda Synergy2 och istället använda Synergy+ vilken är en fork som underhålls aktivt till skillnad från Synergy2 som hade senaste uppdatering 2006.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Skrivet av m0REc:

Jag skulle avråda från att använda Synergy2 och istället använda Synergy+ vilken är en fork som underhålls aktivt till skillnad från Synergy2 som hade senaste uppdatering 2006.

Visste inte att det fanns, men stort tack! Tyckte väl det var skumt att synergy2 inte uppdaterats på länge...