Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

söker namn på gammalt spel

Permalänk
Medlem

söker namn på gammalt spel

Tja!

Jag söker ett namn på ett spel som jag minns att jag spelade under min barndom. Eftersom att jag är 23 år antar jag att det spelet måste ha kommit någon gång runt mitten av 90-talet.

Det är något slags krigsspel där man ska köra omkring i en bil och typ akta sig från att bli skjuten tror jag. Jag har ett väldigt starkt minne av att när man dör så kommer det upp en döskalle som skrattar "MohahahaHAha", alltså med betoning på näst sista Ha-et.

Om jag inte minns helt fel så ser man uppifrån. Jag vill minnas att det hade ett ganska kort namn.

Någon som vet alls vad jag snackar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Tja!

Jag söker ett namn på ett spel som jag minns att jag spelade under min barndom. Eftersom att jag är 23 år antar jag att det spelet måste ha kommit någon gång runt mitten av 90-talet.

Det är något slags krigsspel där man ska köra omkring i en bil och typ akta sig från att bli skjuten tror jag. Jag har ett väldigt starkt minne av att när man dör så kommer det upp en döskalle som skrattar "MohahahaHAha", alltså med betoning på näst sista Ha-et.

Om jag inte minns helt fel så ser man uppifrån. Jag vill minnas att det hade ett ganska kort namn.

Någon som vet alls vad jag snackar om?

Deathrally?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Näe inte deathrally, det är inte ett racingspel, man kör sin bil själv och aktar sig för typ skjutande torn och stuff.
Det kan ha hetat något med "Die".

Edit:

Ah, efter en sjuk tur med googlingen "Old games" hittade jag det, Return Fire heter det. Sjukt bra.

Permalänk
Medlem

toknice spel det x)