Permalänk
Medlem

starcraft2 hypen

som de flesta här så var jag så sugen på att skaffa betaversionen och skulle kunna ge vad som helst för den. tur att jag tänker efter innan jag bestämmer mig på att betala för en beta nyckel och kanske blir blåst eller liknande historia ^^

men saken är att jag har lirat SC förut i flera år och sedan hoppat till WC3 och fastnat där lika mycket och jag lirar inte vanliga banor varken på SC eller WC3, det jag mest älskar är moddade banor som tower defence, hero defence och hoppas verkligen på att massa SC2 mod kommer med för det är så skoj att lira såna banor med polare på lan eller över internet. nån här som också väntar enbart på sc2 för att lira custom maps?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARICE:

som de flesta här så var jag så sugen på att skaffa betaversionen och skulle kunna ge vad som helst för den. tur att jag tänker efter innan jag bestämmer mig på att betala för en beta nyckel och kanske blir blåst eller liknande historia ^^

men saken är att jag har lirat SC förut i flera år och sedan hoppat till WC3 och fastnat där lika mycket och jag lirar inte vanliga banor varken på SC eller WC3, det jag mest älskar är moddade banor som tower defence, hero defence och hoppas verkligen på att massa SC2 mod kommer med för det är så skoj att lira såna banor med polare på lan eller över internet. nån här som också väntar enbart på sc2 för att lira custom maps?

Redan ibörjan av betan så dök det upp en massa costum banor man kunde spela med andra
Finns även några på youtube med bland annat Metal Slug, Tetris, "Evolved"(?) som exempel

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd

Blizzard skippa World of Warcraft och Starcraft III.
Istället så borde de göra Warcraft IV.

Starcraft kan få utveckas till typ World of Starcraft. imo

Permalänk
Medlem

med en ny spelmotor lär de som moddar skapa rätt så avanserade banor med mer skojj hoppas jag

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att custom maps är bland det roligare i blizzards spel, dock så är det totalt förstört av blizzard pga battlenet 2.0.
Finns en superbra video som en snubbe som heter Husky har gjort där han förklarar vad som är problemet med bnet 2.0.
Jag kan väl ta upp lite småsaker:

För det första så kan du inte välja namn på vad ditt game ska heta, t.ex. om du vill skapa dota så vill de som joinar veta vilken mode som ska köra -ar/-ap osv.. Detta är i nuläget helt omöjligt.
Inga chat kanaler vilket förstör för hela communityn(detta ska dock komma i någon patch vad jag hört).
Man får MAX ladda upp 5maps en map får bara vara 10mb(eller var de 5mb?) dessutom så får du bara ladda upp 20mb totalt.
De mapsen som är skapade på US servern måste skaparen själv lägga upp på en hemsida så någon på EU servern kan ladda hem den för att sedan ladda upp den på EU servern.
Ingen crossrealm(bara om du köper en amerikansk upplaga av spelet).

Nu tog jag upp några av de viktigare punkterna men listan kan göras rätt så lång. Man skulle kunna säga att bnet 2.0 är en ny version av Xbox Live, vilket suger. Detta kanske beror på att de tog in han som var med och skapade Xbox live för att göra bnet 2.0.

Tyvärr kan jag inte länka filmen som husky gjorde just nu pga att jag sitter på jobbet, men om ni vill se den så sök på youtube: "Husky bnet 2.0".

gief bnet 1.0!

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Blizzard skippa World of Warcraft och Starcraft III.
Istället så borde de göra Warcraft IV.

Starcraft kan få utveckas till typ World of Starcraft. imo

gode gud NEJ!
Gärna Warcraft IV men inte World of Starcraft! Som redan nämnts så finns där massor av custom banor ute redan i betan, bl.a. Castle defense, en DoTA variant, m.f.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Diablo III var min dröm utannonsering från Blizzard och nu har jag fått den. Jag fick även Starcraft II som jag först inte brydde mig alls om tills jag provade betan och blev lite smått kär. Vad kommer härnäst? Warcraft IV? Vore inte helt fel, men jag tippar på ny franchise.

Starcraft II kommer att köras regulärt tills Diablo III kommer ut, det blir sådär perfekt tycker jag. Lite "warm-up" om man säger så även om det är helt olika genrer så får man ju Blizzard-känslan, och den är ju oslagbar inom spelvärlden.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Jag vill inte verka som någon negativ non-believer men jag tror ni kan sluta hoppas på warcraft 4 så länge wow säljer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snorfisk:

Jag vill inte verka som någon negativ non-believer men jag tror ni kan sluta hoppas på warcraft 4 så länge wow säljer

Det är därför world of starcraft bör göras, wow skrotas och Warcraft IV skapas.

Permalänk
Inaktiv

ja, bnet 2.0 suger.

spel världen suger, är man ok med den lilla faktan så bryr man sig inte längre iaf.
Jag har inte energi längre att gnälla eller klaga eller skicka brev.
Bojkotta och klaga hjälper inte, dom gör vad fan dom vill så länge million andra idioter betalar för deras spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

ja, bnet 2.0 suger.

spel världen suger, är man ok med den lilla faktan så bryr man sig inte längre iaf.
Jag har inte energi längre att gnälla eller klaga eller skicka brev.
Bojkotta och klaga hjälper inte, dom gör vad fan dom vill så länge million andra idioter betalar för deras spel.

Det är just att klaga och gnälla som hjälper. Framförallt hos blizzard

Permalänk
Medlem

Lite fakta om spelvärlden ?
Finns la tokmycket fakta och backstory om den

Permalänk
Medlem
Skrivet av guffan:

Jag tycker också att custom maps är bland det roligare i blizzards spel, dock så är det totalt förstört av blizzard pga battlenet 2.0.
Finns en superbra video som en snubbe som heter Husky har gjort där han förklarar vad som är problemet med bnet 2.0.
Jag kan väl ta upp lite småsaker:

För det första så kan du inte välja namn på vad ditt game ska heta, t.ex. om du vill skapa dota så vill de som joinar veta vilken mode som ska köra -ar/-ap osv.. Detta är i nuläget helt omöjligt.
Inga chat kanaler vilket förstör för hela communityn(detta ska dock komma i någon patch vad jag hört).
Man får MAX ladda upp 5maps en map får bara vara 10mb(eller var de 5mb?) dessutom så får du bara ladda upp 20mb totalt.
De mapsen som är skapade på US servern måste skaparen själv lägga upp på en hemsida så någon på EU servern kan ladda hem den för att sedan ladda upp den på EU servern.
Ingen crossrealm(bara om du köper en amerikansk upplaga av spelet).

Nu tog jag upp några av de viktigare punkterna men listan kan göras rätt så lång. Man skulle kunna säga att bnet 2.0 är en ny version av Xbox Live, vilket suger. Detta kanske beror på att de tog in han som var med och skapade Xbox live för att göra bnet 2.0.

Tyvärr kan jag inte länka filmen som husky gjorde just nu pga att jag sitter på jobbet, men om ni vill se den så sök på youtube: "Husky bnet 2.0".

gief bnet 1.0!

den där var ju depremerande att höra, jag har lixom väntat på sc2 bara för att lira såna banor, hoppas verkligen att det blir ändring på det

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Entusiast

B.net 2.0 är mycket bättre, förstår inte gnället. Chatt och klan support är på väg, det är allt som saknas.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

B.net 2.0 är mycket bättre, förstår inte gnället. Chatt och klan support är på väg, det är allt som saknas.

När det gäller att leta games och köra quick matches så är det mycket bättre

när det gäller custom maps och kommunikation så är det värdelöst för tillfället

Edit: Finns tillochmed en fin låt om det
YouTube - Starcraft 2 Song - Torn (Bnet 2.0)

Permalänk
Medlem

SC2 har landat i svenska butiker !
FZ :: Nyhet :: Starcraft 2 har landat

grymmt nice fodral som är metalaktig

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARICE:

SC2 har landat i svenska butiker !
FZ :: Nyhet :: Starcraft 2 har landat

grymmt nice fodral som är metalaktig

Ahhhh va nice! Kommer nog stå utanför butiken och vänta när dom öppnar redan så jag kan få min CE så fort som möjligt

Permalänk
Medlem

går det inte att tanka ner den redan nu som man gör på steam? eller är det bara fysiskt butik som gäller

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Tack!

Permalänk
Medlem

Ghosts of the Past ?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

fapfapfapfapfap...

Permalänk
Medlem

Ok nice trailer. men jag måste säga, fyhelvete vad fula cinematics??? Grafikmässigt alltså. Cinematics som annars varit blizzards paradgren, men dessa var ju betydligt fulare än wc3s från 2002?

Permalänk
Skrivet av MooDHooDs:

Ok nice trailer. men jag måste säga, fyhelvete vad fula cinematics??? Grafikmässigt alltså. Cinematics som annars varit blizzards paradgren, men dessa var ju betydligt fulare än wc3s från 2002?

Nej, klippen som är från riktiga cinematics är skitsnygga, men det är massa in game-klipp (från briefings och dylikt på Hyperions brygga) inbakade och de är givetvis betydligt fulare.

Personligen fick jag galna nerd chills, helt sjukt sugen nu! Som att det inte kändes långt till tisdag innan...

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Blizzard skippa World of Warcraft och Starcraft III.
Istället så borde de göra Warcraft IV.

Starcraft kan få utveckas till typ World of Starcraft. imo

de HAR ju ett hemligt mmorpg på gång

Skrivet av MooDHooDs:

Ok nice trailer. men jag måste säga, fyhelvete vad fula cinematics??? Grafikmässigt alltså. Cinematics som annars varit blizzards paradgren, men dessa var ju betydligt fulare än wc3s från 2002?

det mesta är från in game.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av CL4P-TP:

Nej, klippen som är från riktiga cinematics är skitsnygga, men det är massa in game-klipp (från briefings och dylikt på Hyperions brygga) inbakade och de är givetvis betydligt fulare.

Personligen fick jag galna nerd chills, helt sjukt sugen nu! Som att det inte kändes långt till tisdag innan...

YouTube - StarCraft II - Ghosts of the Past Trailer Detta är knappaste ingame. Om det nu är ingame så har jag nog spelat betan för ett annat spel ett tag nu..
Karriganscenerna är ju grymt snygga. Men tittar man på terranen som pratar så undrar man om det är från ett annat spel, ser ungefär ut som ingame cutscenens i halo 3. Exempelvis titta på 1:05 och jämnför med announcmenttrailern från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

YouTube - StarCraft II - Ghosts of the Past Trailer Detta är knappaste ingame. Om det nu är ingame så har jag nog spelat betan för ett annat spel ett tag nu..
Karriganscenerna är ju grymt snygga. Men tittar man på terranen som pratar så undrar man om det är från ett annat spel, ser ungefär ut som ingame cutscenens i halo 3. Exempelvis titta på 1:05 och jämnför med announcmenttrailern från 2007.

Kerriganscenenerna är cinematics, det andra är scener från campaignen MELLAN uppdragen. Dvs ingame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Kerriganscenenerna är cinematics, det andra är scener från campaignen MELLAN uppdragen. Dvs ingame.

Du menar att de alltså har ersatt de vanliga blizzardingame cinematicsen, YouTube - Warcraft 3 Cinematic - ROC Undead Campaign "Chapter 6-7" (Part 14), med halvbra prerendrerat material?

Permalänk
Medlem

Nej de har inte ersatt sina cinematics. Starcraft 2 campaignen kommer inte vara som starcraft 1 att man efter varje uppdrag kommer till en skärm där folk pratar och sen kommer nästa uppdrag. Utan man kommer vara på ett rymdskepp och kunna påverka och gå runt och prata med olika karaktärer och göra saker. Det är där den grafiken kommer in, skulle vara för avancerat och dyrt att göra cinematics trailer för minsta lilla sak där och skulle sett för billigt ut om man körde med starcraft 2 motorn som grafik mellan uppdragen. Därav ett mellanting. Cinematics kommer att vara kvar jag vet dock inte i vilken utsträckning.

Edit: YouTube - Starcraft 2 - Campaign Demo - Part 1/2

Där kommer den grafiken in som du såg i filmen

Permalänk
Medlem

man kan ladda ner spelet nu och väntar på aktiveringen när den släpps:
http://beta-us.battle.net/en/info/digital-purchase
det går riktigs segt med eras client instalelr och ni kommer inte att komma in så lätt på hemsidan, jag har tur att jag laddar ner spelet just nu.

ni blir automatiskt ändrade till eu när ni kommer in på sidan. gl hf

edit: downloadern heter : "StarCraft_2_EU_en-GB.exe"

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف